Myyjien vaikeat asiakkaat

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

cabl804s
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja cabl804s »

Joo, tuntuu olevan muillakin noita kokemuksia "kokeneista" akvaristeista.

Mulla taas eläinkaupassa pisti silmään ( tai lähinnä korvaan :mrgreen: ) seuraavanlainen:

A: Mä haluaisin ostaa pari tollasta isoa kultakalaa. ( Poika noin 8v. ja äiti )
M: Onko teillä millainen allas kotosalla..? Jutusteli siinä samalla kun haavi kaloja pusseihin..
A: Ei meillä ole akvaa mutta poika vie nämä synttärilahjaksi kaverilleen. Niillä on akvaario ja nämä on niin kamalan nättejä. Saavat sitten ison parven sinne niin on oikein näyttävän näköinen.. :roll:
M: Onkos niillä sitten mitä kaloja siellä ?
A: Jotain pieniä sinisiä ainakin ja jotain pitkiä.. 8O

No, myyjä myi kuitenkin... 8O

Toinen ihmetyksen aihe oli kun kävin eräässä eläintarvikkeita myyvässä liikkeessä. Siellä oli n. 200litrainen "esittelyallas" ( ei muita akvaariota) ja siellä olikin sitten kunnon kalasto, kultakaloista platyihin, sinirihmoista avainkirjoahveniin. Eli kalasto oli tosi laaja..

Eli jos jotain kalaa haluat, miksi mennä merta edemmäs kalaan.. kalat kun on samassa altaassa niin ei tarvi kävellä ympäriinsä. Saa samalla jonkinlaisen käsityksen lajin käyttäytymisestä.. :roll: [}:)]
Olen blondi...
...kirjoita hitaasti
Marimer
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Marimer »

Mä taas päätin tänään, että en mene enää ikinä asiantuntevaan akvaarioliikkeeseen, koska sieltä "joutuu" ostamaan kaloja, joista ei ole koskaan kuullutkaan. En mä keltä tahansa ostaisi mitä tahansa. :mrgreen:

(Terkkuja Marille, viiriäiset ja piikkisilmät voivat hyvin.)
Fakkenoo
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Fakkenoo »

No en ollut tänään vaikea asiakas. :roll: Kävin tänään liikkeessä, missä oli sammakot ja kalat sulassa sovussa samassa altaassa. Samoin liskot ja kalat. Altaat olivat kyllä runsas kasvisia ja siistejä. Ostin muutaman piikkarin, niin myyjä lykkäsi kalat pussissaan muovikassiin. Ei paljon kysellyt, että ovatko ulkona pitkäänkin jne. Olin siis helppo asiakas.... :roll:
"Elä elämäsi hymyillen, hymyillen läpi kyynelten"
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Fakkenoo kirjoitti:No en ollut tänään vaikea asiakas. :roll: Kävin tänään liikkeessä, missä oli sammakot ja kalat sulassa sovussa samassa altaassa. Samoin liskot ja kalat. Altaat olivat kyllä runsas kasvisia ja siistejä. Ostin muutaman piikkarin, niin myyjä lykkäsi kalat pussissaan muovikassiin. Ei paljon kysellyt, että ovatko ulkona pitkäänkin jne. Olin siis helppo asiakas.... :roll:
Ja ostit kuitenkin tällaisesta liikkeestä kaloja? :roll:
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Fakkenoo
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Fakkenoo »

Ostin. Joka altaassa ei siis ollut sekaisin sammakoita, liskoja ja kaloja. Kuten sanottu, altaat oli hyvin hoidettuja. Jatkossa en kuitenkaan osta, koska myyjä ei osoittanut minkäänlaista mielenkiintoa kalojen tuleviin oloihin. Vähän pitäisi olla edes kiinnostunut. :roll:
"Elä elämäsi hymyillen, hymyillen läpi kyynelten"
ElinaS
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja ElinaS »

Tittis kirjoitti:Ettei vaan olis ollu joku raukka jok aon ekaa viikkoa työkkäristä tm. siellä. :roll:
Ja miksi kummassa ei työkkäristä voisi löytää asiantuntevaa myyjää akvaarioliikkeeseen??? :x

Mun mielestä on ihan ymmärrettävää, että liikkeessä, jossa on myynnissä muitakin elukoita kun vaan kaloja, myyjät on kaikki erikoistunu omaan eläimeensä, eikä tiedä kaikista kaikkea. Joku tuntee jyrsijät, toinen koirat ja kissat ja kolmas kalat. Tällä varauksella minäkin asioin esim. Faunattaressa. Ja kaikkia akvaariojuttuja on aika vaikeeta lähtee opiskelemaan, jos ei itse alaa harrasta.

Hyvään asiakaspalveluun kuuluu nimenomaan, että myöntää jos ei jotain asiaa tiedä eikä sen takia pysty asiakasta palvelemaan.
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

ElinaS kirjoitti:Ja miksi kummassa ei työkkäristä voisi löytää asiantuntevaa myyjää akvaarioliikkeeseen??? Mad
Esim. edellinen työsi saattaa olla ollut elokuvateatterin lipunmyyjä, kun työkkäri päättää lähettää/laittaa töihin sitten vaikka rautakauppaan seuraavaksi niin sinnehän on mentävä jollei halua karenssia.

Lisäksi kun niitä oikeasti asiantuntevia akvaarioalan myyjiä on suhteellisen harvassa, ei työkkärissä ruveta seulomaan neulaa heinäsuovasta, vaan tiedot vapaasta työpaikasta lähetetään kaikille jotka nyt vain sattuvat heidän mielestään sopimaan ko. paikkaan.

Sitten on vielä erikseen nämä työkkärin työllistämis projektit, joissa kela maksaa sen palkan. Joskus oli ainakin AVO: ohjelma (työharjoittelu) johon pääsi mukaan jo ysiluokan jälkeen. koska kela maksaa työntekijän kustannukset niin ei siinä moni työnantaja välitä ammattitaidosta kunhan homma suurinpiirtein sujuu.

Eli kyseessä saattaa helpostikin olla työkkärin käskytyksen johdosta liikkeeseen töihin joutunut reppana jolla ei olisi mitään kiinnostusta alaa kohtaan, mutta on sattunut mainitsemaan jossain työkkärin haastatteluissa omistavansa esim. undulaatin... josta taas johtopäätös-> eläinihminen...
Nööri
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Nööri »

Ex-siippani, rakennusmies, oli väliaikaisesti työtömänä. Työkkäri patisti kangaskauppaan myyjäksi, muuten kopsahtaisi karenssi...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”