Pitäneekö paikkansa ja mitä noista kaloista tulisi sijoittaa uudelleen? Miten oskarialtaan levän hävitys toimii, jos leväbarbit täytyy siirtää muualle?
Ohjeita kaivataan
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Valvoja: Moderaattorit
Ollut hyvällä menestyksellä koru- ja kuvioripsimonnit oskarialtaassa.JJVi kirjoitti:Päivä päivältä alan miettimään enemmän isoimman altaan muuttamista Oskarialtaaksi. Oskuja mulla on ollut viimeksi 21 vuotta sitten....
Suurimman osan pienemmistä kaloista saan sijoitettua pienempiin altaisiin, mutta ongelmana ovat suurimmat ripsimonnit (2xkoru+sulka+rengas) ja kaksi alumiinikissamonnia sekä muutama kyhmykirjoahvenkin tekisi mieli säästää. Eli minkälaiset odotukset olisi esimerkiksi 4 oskarin yhteiselosta noiden kanssa? Allas 650L
Joo tuo kaksi tuntuu näin tarkemmin ajateltuna järkevämmältä.-Alix- kirjoitti:En kyllä 650-litraiseen altaseen laittaisi enää tuon jo aika mittavan kalaston sekaan neljää Oskua. Kaksi olisi minusta maksimi. Eikä minusta hauskuus lisäännyt suhteessa Oskujen määrän mukaan - kaksi ovat yhtä hauska kuin neljä![]()
Minulla on ollut tummaripsimonni Oskuparin kanssa ja tämä toimi vallan mainiosti. Jos itse laittaisin tuosta kalastosta jotain niin laittaisin Oskupariskunnan ja ripsimonnit ja se olisi siinä. Tosin olen ehdottomasti suuren vesitilavuuden kannattaja (itselläni sitruunakirjoahven, piikkipleko ja neljä alle 10 cm plekoa 720-litraisessa ja se on siinä).