Oon nyt selaillut näitä taistojan kutuhommia, kun tuo 40 litrainen tuossa kypsyy ja ajattelin koittaa kudettaa meidän Taistoa. Muutama kysymys, joihin en oo vielä löytänyt vastausta:
Kun Taisto ja naaras siirretään seura-akvasta kutupönttöön, siirretäänkö ihan vaan suoraan, vai pitääkö ottaa pussiin ja kotiuttaa niinkuin kaupasta ostetut (vesiarvothan on muuten melko samat, lämpö vaan muutaman asteen korkeampi tuolla kutulaarissa

)
Sitten toinen juttu, mulla on tuolla tuo pieni hydorin suodatin (kulmaan kiinnittyvä, mallia en nyt muista), otanko sen pois kokonaan/pois päältä/suuntaan seinään, laitan sukkahousua ympärille ja säädän virtauksen pienimmälle?
Sitten mulla olis edesmenneiden töyhtökääpiöahventen yksi parisenttinen poikanen nyt kelluvassa poikasaltaassa, olin ajatellut sen laittaa tohon 40l purkkiin kasvamaan.. Mutta käykö siinä sitten niin että töyhtis kasvaa hyvin syöden taistolapsoset
Niin ja sitten se parituskysymys. Taistohan on
tällainen sinipunainen kaveri. Vaimoehdokkaat on
vaalea sinisin evin ja
tumma sinipunaisin evin. Tuosta en vielä oo saanut napattua kunnon kuvaa, miltä näyttää ilman vaakaraitoja,
Tässä yksi, kaunis on. Mutta tuo vaalea on dominoivampi ja kun siitä näkyy vilaustakaan, tumma heittää raidat päälle heti.. Niin että kumpaa kannattaa käyttää vai voiko käyttää kumpaakin? Tarkoituksena olisi saada kauniin värisiä ja toivon mukan rauhallisia poikasia (Taistokin on melko rauhallinen kaveri ollut ainakin vielä).. Tuo blondi on nyt kovasti
pullistunut mahastaan ja käy välillä keikistelemässä koiraalle, onko se siis kutuvalmis?