kasvisruuat

Malawi- ja Tanganjika-akvaariot, kalat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
-pipsa-
Starting Member
Starting Member

kasvisruuat

Viesti Kirjoittaja -pipsa- »

mietin tuossa kalojen ruokia hiplatessani että mikä on noille kasvissyöjille hyvää ruokaa kun käytännössä kaikissa ruuissa on kalaa ja/tai kalaproteiinia. onko siis ok että kasvissyöjätkin syövät kalasisältöistä ruokaa vai pitäisikö ruoka olla kalatonta?

hassua että olen tässä iloisesti vaan katsellut kaikkia kasvispohjaisia ruokia vaihtoehtoina ja nyt vasta huomasin että melkein kaikissa on kalaa. yhdessä luki että kalaa on lähinnä jäänteinä mutta usein ei edes sanota kuinka paljon sitä kalaa oikeasti on.
jahonen
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja jahonen »

Malawit saavat sieltä levän seasta kaikennäköistä öttiäistä ja äyriäisen poikasta, jsyödessään.

Eli selkärangattomat tavallaan kuuluvat kasvissyöjienkin ruokavalioon (malawissa), vaikkakin melko pieninä määrinä.

Sitten kun on noita aihealueen kirjoja lukenut, niin lähes kaikissa niissä mainitaan, että affenet on melkoisia opportunistiruokailijoita. Eli jos joku kala muuttuu raadoksi, niin kyllä sitä raatoa on syömässä ne kasvissyöjätkin.

Eli jos tuo proteiinin määrä pysyy pienenä suhteessa kasviksiin, niin en itse näkisi sitä ongelmana, vaan enemmänkin lähempänä luomua, kuin puhdas kasvisabsolutistin ruokavalio.

Mutta ota tämä kommentti suolalla varustettuna. Olen harrastanut tätä malawitouhua vasta alle puoli vuotta joten kokeneempia ääniä täältä varmasti löytyy oikaisemaan virhekäsityksiä.

T:Jarkko
Tytti
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tytti »

Luultavasti ainoa kalaton kasvisruokavaihtoehto olisi itse tehty räkmix. Itse annan paljon pakastimesta ruokaa mbunille. Pirkka-herneissä kun ei ole kalaa. :mrgreen:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Malawi ja Tanganjika”