Hullunkurisin tapahtuma akvaarion kanssa!
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Viesti:
Ostin liikkeen loppuunmyynnistä suodattimia joista yksi oli otettu suoraan käytöstä(oli suurin niistä). Illalla ajattelin laittaa sen kasaamaan bakteeri kantaa itseensä ja laitoin sen altaaseen porisemaan.
Sitten huomasin että suodattimen sisällä oli piikkisilmä. Ei kun suodatin osiksi ja kala pois sieltä, oli hyvä kuntoinen vaikka oli ollut puolipäivää kuivilla.
Kerroin tapahtumasta aw-irkissä ja joku kehotti tarkastamaan muutkin suodattimet. Katoin suodattimia, niissä ei ollut mitään mutta, ei voi olla totta, pussin pohjalla oli partamonni pienessä vesitilkassa ja sekin oli elossa.
Sitten huomasin että suodattimen sisällä oli piikkisilmä. Ei kun suodatin osiksi ja kala pois sieltä, oli hyvä kuntoinen vaikka oli ollut puolipäivää kuivilla.
Kerroin tapahtumasta aw-irkissä ja joku kehotti tarkastamaan muutkin suodattimet. Katoin suodattimia, niissä ei ollut mitään mutta, ei voi olla totta, pussin pohjalla oli partamonni pienessä vesitilkassa ja sekin oli elossa.
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
- Sukupuoli: Nainen
Kenelläkään ei voi käydä näin, kuten meillä! Tässä kauhulla odotan, mitä altaasta seuraavaksi löytyy.
Mies teki "kiljut" käymään männä viikolla. Rupesin yksi ilta ihmettelemään, minkä takia vesi on niin sameaa. Joku varmaan jo arvaakin? Aivan! Kiljanderithan siellä, tai vaahdot, olivat.
Ei muuta, kuin kiljupullo mäelle ja vedenvaihtoon. Kalat olivat lievästi sanoen pökkyrässä, mutta olipahan monniset helppo kalastaa toiseen altaaseen (tätä siirtoa oli harkittu tehtäväksi jo aikaisemmin).
Kiljukatastrofista selvittiin, kalatkin (punakirjojen poikaset siis) hengissä.
Eilen (sunnuntaina) meiltä käytiin hakemassa näitä kyseisiä poikasia. Otin kaapista pakasterasian, päällä oli kansi. Minä otin kannen pois ja sen suuremmin rasiaan kurkkimatta kouhaisin vettä altaasta. Ja mitäpä siellä rasiassa olikaan? Altaan pinnallapa alkoi kellua öljyä! *Voi halavattu!*
Mies väitti, että oli mulle maininnut laittavansa kyseiseen kaappiin yhteen pakasterasiaan ruokaöljyä sohvien öljyämistä silmällä pitäen. Minä en kyllä muista kuulleeni mitään tuollaista...
No eihän siinä, mies luki jostain päin nettiä, että ruokaöljyn saa altaasta pois imeyttämällä sen sanomalehteen. Niinpä meikäläinen lähti sitten dyykkaamaan lehtiroskista ja kaivelemaan päivän lehteä. Öljy saatiin pois ja taas selvittiin pelkällä säikähdyksellä.
Jotenkin nolointa tässä on se, että talossa on 2-vuotias pojanviikari, mutta äiti ja iskä sitten mokailee kaatamalla tai muuten altaaseen toimittamalla sinne ei kuuluvia nesteitä...
Kauhulla odotan, mitä sinne altaaseen päätyy tällä viikolla.

Mies teki "kiljut" käymään männä viikolla. Rupesin yksi ilta ihmettelemään, minkä takia vesi on niin sameaa. Joku varmaan jo arvaakin? Aivan! Kiljanderithan siellä, tai vaahdot, olivat.

Kiljukatastrofista selvittiin, kalatkin (punakirjojen poikaset siis) hengissä.
Eilen (sunnuntaina) meiltä käytiin hakemassa näitä kyseisiä poikasia. Otin kaapista pakasterasian, päällä oli kansi. Minä otin kannen pois ja sen suuremmin rasiaan kurkkimatta kouhaisin vettä altaasta. Ja mitäpä siellä rasiassa olikaan? Altaan pinnallapa alkoi kellua öljyä! *Voi halavattu!*
Mies väitti, että oli mulle maininnut laittavansa kyseiseen kaappiin yhteen pakasterasiaan ruokaöljyä sohvien öljyämistä silmällä pitäen. Minä en kyllä muista kuulleeni mitään tuollaista...

No eihän siinä, mies luki jostain päin nettiä, että ruokaöljyn saa altaasta pois imeyttämällä sen sanomalehteen. Niinpä meikäläinen lähti sitten dyykkaamaan lehtiroskista ja kaivelemaan päivän lehteä. Öljy saatiin pois ja taas selvittiin pelkällä säikähdyksellä.
Jotenkin nolointa tässä on se, että talossa on 2-vuotias pojanviikari, mutta äiti ja iskä sitten mokailee kaatamalla tai muuten altaaseen toimittamalla sinne ei kuuluvia nesteitä...
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Kauhulla odotan, mitä sinne altaaseen päätyy tällä viikolla.

400 litraa vettä, 2x saksanpaimennin, 2x jättiläistuhatjalkainen, 1x viljakäärme, mies ja poika
-
- Junior Member
Lainaan itseäni väärän otsikon alta. En hauskuudesta tiedä mutta sähellyksiä ainakin..Kerran on akvaarion valaisin molskahtanut altaaseen, se oli kyllä onneksi hehkulappu valaisin, ei tullut sähköiskuja eikä mitään, säikäytti kyllä varsin pahasti kaloillekaan siitä vahinkoa tullut. Uudenpia tohelluksia asun uskomattoman pienessä yksiössä akvaarion kansilasit piti laittaa jonnekin muualle kuin lattialle siksi aikaa kun asentelin laitteita uuteen altaaseeni, noh sopivaa tilaa ei löytynyt muualta kuin sängyltä sanoin siitä sitten miesystävälleni että laitan nämä nytten tähän, (hääräsi koneella ei ilmeisesti kuullut), juuri olin saanut homman tehtyä ja toisen kansilasin vietyä paikalleen *krunts*, ei onneksi käynyt pahemmin kuin että lasi meni rikki miehillä on ilmeisesti valikoiva kuulo..Itse sähläsin vanhaa sisäsuodatinta putsatessani, tuli samaisen altaan mukana, opin kantapään kautta että ei pie mennä märin käsin sörkkimään pistorasioita
sähärithän minä sain onneksi ei kehnommin käynyt kuin säikäytti.. tekevälle sattuu...
-
- Junior Member
Akvaarion valojen saamuttua kuuntelin, kun huoneessa kuului hirvittävää kahinaa. Monena iltana ihmettelin, että mikä moisen äänen tekee kunnes tajusin epäillä akvaariota. Siinä sitten kyttäsin lampun kanssa akvaarion vieressä ja lopulta syyllinen paljastui itse teossa! Partishan siellä raastoi leveäkeiholeden lehtiä minkä kerkesi.
Pitää varmaan ruokkia enemmän tästälähtien. ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Neontetran seikkailu
Olin tyhjentämässä akvaani pitkällä läpinäkyvällä putkella joka riitti pesuhuoneeseen saakka. Kun siinä sitten imuroin pohjaa, huomasin yhden neontetran imeytyvän putkeen. Lähdin hädissäni seuraamaan putkea kun pieni sini-punainen raita liukui kovaa vauhtia kohti vessanpönttöä. Yritin taitella putkea kaikin tavoin mutta neontetra lipui vääjäämättä kohti pönttöä. Letku oli ainakin kymmenisen metriä pitkä ja kun letku oli joissain kohtaa solmussa, neontetra meni hurjaa karusellia putken sisällä. Hiukan nauratti kun tetra plupsahti wc-pönttöön. Selvisi hengissä ihme kyllä 

HAuskin on ehdottomasti se kun kuulin saavani akvaarion.
Istuin ravintolassa odottamassa äitini kanssa isääni. Hänen olisi pitnyt tulla jo vähän aikaa sitten. Kun hän tuli hän laittoi eteeni pinkan akvaario lehtisiä. Olin että "Mitä?", "Häh?" Isä sanoi sitten että hänen kaverinsa löysi 40 litranb altaan joka piti vettä hyvin. JA että me otetaan akvaario.
Voitteko kuvitella sitä riemua mikä nuori tyttö suustaan päästi kun oli pitkään halunnut jotain lemmikkiä?
Istuin ravintolassa odottamassa äitini kanssa isääni. Hänen olisi pitnyt tulla jo vähän aikaa sitten. Kun hän tuli hän laittoi eteeni pinkan akvaario lehtisiä. Olin että "Mitä?", "Häh?" Isä sanoi sitten että hänen kaverinsa löysi 40 litranb altaan joka piti vettä hyvin. JA että me otetaan akvaario.
Voitteko kuvitella sitä riemua mikä nuori tyttö suustaan päästi kun oli pitkään halunnut jotain lemmikkiä?

Terveisin: Vedetto
Meillä hohtomonniset ottaa porekylpyjä , ne pitävät perä eväänsä kuplakoneen kuplissa ja ihan selvästi nauttivat porekylvystä. ne uivat kuplien läpi uudestaan ja uudestaan. Borneonimunuoliaiset ovat tosi söpöjä kun ne putsailevat kiviä ja laseja, ne tunkevat itsensä kivien koloihin. Tosi ihania kaloja.
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Mies
Veljellä oli joskus vuosia sitten tuliliskoja. Eräänä aamuna sitten kuului huuto: "äkkiä tänne". Oli lisko kävellyt äitiä vastaan makuuhuoneen ovella, oli muuten äitin ilme näkemisen arvoinen. Ilmeisesti lisko oli onnistunut tulemaan altaasta ulos pienestä kolosta, mistä suodattimen johto tuli pihalle.
Nykyään meillä on avokin kanssa akva ja kissa. No toi meidän katti tykkää kanssa nukkua lämpimän lampun päällä ja kuten niin monella muullakin on jo käynyt, akvaa putsatessa kissa päätti hypätä lampun päälle nukkumaan ja uinti reissuhan siitä tuli. Mutta eipä uskonu kissa kerrasta, teki saman tempun vuoden kuluttua uudestaan, siis noin puolivuotta sitten ja aina saa olla varuillaan kun akvan päällinen on auki.
Lisäksi tällä kissalla on harrastuksena kytätä akvaa ja kun joku kala sattuu uimaan etulasin lähelle, se hyökkää sitä vasten niin että etutassut taappaavat lasista sitä kohtaa missä kala oli ja takatassut rämähtävät allaskaapin liukuoviin pitäen aika kivan äänen. On meinaan aika moni vieras säikähtänyt, että nyt se allas hajosi. Säikkyhän tietty noi kalatkin alkuunsa aika tavalla, mutta nykyään ovat jo tottuneet.
Nykyään meillä on avokin kanssa akva ja kissa. No toi meidän katti tykkää kanssa nukkua lämpimän lampun päällä ja kuten niin monella muullakin on jo käynyt, akvaa putsatessa kissa päätti hypätä lampun päälle nukkumaan ja uinti reissuhan siitä tuli. Mutta eipä uskonu kissa kerrasta, teki saman tempun vuoden kuluttua uudestaan, siis noin puolivuotta sitten ja aina saa olla varuillaan kun akvan päällinen on auki.
Lisäksi tällä kissalla on harrastuksena kytätä akvaa ja kun joku kala sattuu uimaan etulasin lähelle, se hyökkää sitä vasten niin että etutassut taappaavat lasista sitä kohtaa missä kala oli ja takatassut rämähtävät allaskaapin liukuoviin pitäen aika kivan äänen. On meinaan aika moni vieras säikähtänyt, että nyt se allas hajosi. Säikkyhän tietty noi kalatkin alkuunsa aika tavalla, mutta nykyään ovat jo tottuneet.
-
- Starting Member
Mulle kävi eilen semmonen tapaus, että kun putsasin suodatinta ja laitoin sen suodattimen patruunan(vai mikä se juttu on?) sankkoon..sit laskin siihen sankkoon vettä lapolla akvaariosta ja unohdin, että se patruuna on sankossa. Tyhjensin sankon sisällön vessanpönttöön ja samalla meni suodattimen sisältö sinne pönttöön, enkä sitä vielä silloin älynnyt ja kaadoin lisää vettä päälle, jolloin tuli mileen, että pitäis se suodatinkin laittaa paikoilleen..sit rupesin ettimään suodattimen patruunaa, mutta eihän sitä mistään löytyny ja samalla hokasin, että "ei perkule! Se meni pöntöstä alas!" tein sitten väliaikasen patruunan vaahtomuovista ja tänään kävin ostamassa uuden pötkylän suodattimeen.
Meikäläinen on ollut kiinnostunut akvaarioista jo ilmeisesti hyvin pienestä lähtien... Meillä oli akvaario, kun olin pieni, ehkä 4-vuotias (nykyisin omistan saman altaan, mutta se otettiin esille uudestaan vasta, kun olin noin 10-vuotias). Äiti oli ulkona laittamassa pyykkiä narulle ja vähän ajan päästä minä juoksin innoissani kertomaan hänelle, että "Äiti! Nina nappas kalan! Kala hyppii pöydällä!" Tuli siinä äidille vähän kiire... Olin onnistunut pyydystämään neljä miljoonakalaa ja kakki saatiin onneksi takaisin akvaarioon. Toipuivat sentään pikkutytön "akvaarionhoidosta"...
Tänään taas kummastelin noita kalojani, kun tällä hetkellä akvasta löytyy vain seeprakaloja ja piikkisilmiä: yksi piikkis oli pohjalla tonkimassa ja seeprakala kurkki juurakon kolosta sen puuhia (mitä se siellä kolossa piileskelee, mietin
) Kohta se tuli kiertelemään piikkiksen viereen ja ui yli ja vieretä ja ihan kuin olisi koittanut saada sitä kiinnostumaan.
Meidän seeprat on yleensäkin kovin kiinnostuneita piikkisten puuhista. Kohta piikkis sai kuitenkin tarpeekseen ja luikersin piiloon, seeprakalakin palasi sitten omiin puuhiinsa. 

Tänään taas kummastelin noita kalojani, kun tällä hetkellä akvasta löytyy vain seeprakaloja ja piikkisilmiä: yksi piikkis oli pohjalla tonkimassa ja seeprakala kurkki juurakon kolosta sen puuhia (mitä se siellä kolossa piileskelee, mietin

Meillä eilen naurettiin kippurassa ruokaa kerjäävälle lippukirjoahven ukolle. Tuli tervehtimään lasin taa kuten aina, katseli hetken minua ja kääntyi sitten katsomaan suoraan alas päin, pyrstö kohti kattoa. Ui hatturuoho puskan luo, otti puolet yhdestä lehdestä suuhunsa ja katseli siinä minua hetken aikaa hatturuohon lehti suussaan. Päästi lehden pois ja ui pintaa kohden. Jäi sinne uiskentelemaan ja odottelemaan evästä.
Aivan selvästi uhkaili, että hän syö minun kasvini jos en anna ruokaa ja heti. Oli aika hullunkurisen näköinen lehden puolikas suussaan silmät vilkkuen.
Lastenhoito vaati sitten hänen huomionsa ja taisi jäädä kyllä ruoka-aikana syömättä. Heitin vähän herkkua pohjalle hänelle sitten myöhemmin.

Lastenhoito vaati sitten hänen huomionsa ja taisi jäädä kyllä ruoka-aikana syömättä. Heitin vähän herkkua pohjalle hänelle sitten myöhemmin.
Heh..
Tästä on aikaa n.16? vuotta. Itse olin noin 10 vuotias. Äidin kanssa oltiin keittiössä tiskaamassa, kun kuuluu armaan veljeni huuto " tuu äiti kattoo missä mä oon". Ja totta siellähän se meidän pikku-Lauri istui, mun satalitrasessa akvassa. Oli saanut toisen kansilasin jotenkin laitettua akvaarion takaseinän viereen. Onni oli ettei valaisin joka siinä päällä oli tippunut sinne sisälle, ois veikka saanut uuden kampauksen siinä samalla.
Kalat oli muutaman päivän omissa oloissaan peläten varmaan sen suuren kalan takaisin tuloa.
Ja nyt kun vuosien jälkeen perustin akvaariotani uudestaan oli veljelle sanottava ettei siellä saa uida. Tosin unohdin sanoa tämän avokilleni, joka päätti tunkea päänsä akvaarioon (jossa siis oli jo hiekat ja vedet)ja tarkistaa että ne silikoonit olisi varmasti kunnossa. Hieman oli naurussa pidättelemistä kun armaani oli oikein varustautunut tähän tempaukseensa, laittamalla nenälleen sellaisen uimaklipsun joka estää vettä menemästä nenään. No ei siinä voinut kun nauraa...
Tästä on aikaa n.16? vuotta. Itse olin noin 10 vuotias. Äidin kanssa oltiin keittiössä tiskaamassa, kun kuuluu armaan veljeni huuto " tuu äiti kattoo missä mä oon". Ja totta siellähän se meidän pikku-Lauri istui, mun satalitrasessa akvassa. Oli saanut toisen kansilasin jotenkin laitettua akvaarion takaseinän viereen. Onni oli ettei valaisin joka siinä päällä oli tippunut sinne sisälle, ois veikka saanut uuden kampauksen siinä samalla.
Kalat oli muutaman päivän omissa oloissaan peläten varmaan sen suuren kalan takaisin tuloa.
Ja nyt kun vuosien jälkeen perustin akvaariotani uudestaan oli veljelle sanottava ettei siellä saa uida. Tosin unohdin sanoa tämän avokilleni, joka päätti tunkea päänsä akvaarioon (jossa siis oli jo hiekat ja vedet)ja tarkistaa että ne silikoonit olisi varmasti kunnossa. Hieman oli naurussa pidättelemistä kun armaani oli oikein varustautunut tähän tempaukseensa, laittamalla nenälleen sellaisen uimaklipsun joka estää vettä menemästä nenään. No ei siinä voinut kun nauraa...
Pakko kertoa tästä, oli sen verran mieleenpainuva tapaus. 
Fisujen aamupalaksi oli tänään mm. näitä Seran punaisia wafereita. Yleensä pilkon ne puolikkaiksi, mutta tällä kertaa se oli jostain syystä jäänyt tekemättä. No, noin puoli tuntia myöhemmin huomasin leväsukaravun istumassa juurakon päällä tyytyväisen näköisenä, syömässä ruokalastua joka oli kooltaan puolet sen omasta koosta. Oli pentele varastanut sen piikkisilmiltä.
Hunajarihmapoika huomasi tämän ja meni lähemmäksi maistamaan namia lastua. Tästä ei rapu tykännyt, vaan lähti pois. Siinä sai sitten nauraa kippurassa kun rapu kipittää pakoon järjettömän kokoisen ruokalastun kanssa ja hunis painelee perään.

Fisujen aamupalaksi oli tänään mm. näitä Seran punaisia wafereita. Yleensä pilkon ne puolikkaiksi, mutta tällä kertaa se oli jostain syystä jäänyt tekemättä. No, noin puoli tuntia myöhemmin huomasin leväsukaravun istumassa juurakon päällä tyytyväisen näköisenä, syömässä ruokalastua joka oli kooltaan puolet sen omasta koosta. Oli pentele varastanut sen piikkisilmiltä.
Hunajarihmapoika huomasi tämän ja meni lähemmäksi maistamaan namia lastua. Tästä ei rapu tykännyt, vaan lähti pois. Siinä sai sitten nauraa kippurassa kun rapu kipittää pakoon järjettömän kokoisen ruokalastun kanssa ja hunis painelee perään.

Nyt jo edesmennyt partamonnityttöseni sai kerran ruokinta-aikaan sätkyn ja lennähti ruokinta-aukosta lattialle. Monni veti itseään pitkin lattiaa imusuullaan ja väisteli kiinniottajia. Haavin rikkouduttua yritin pyydystää sitä purkkiin, mutta kala tarttui imusuullaan lattiaan eikä irronnut. Jouduin hakemaan nahkarukkaset ja irrottamaan kalan varovasti vetämällä. Kala ehti olla melkein kymmenen minuuttia kuivilla, mutta lopulta sain pudotettua sen takaisin akvaarioon. Ajattelin, että kala varmaan järkyttyi kuoliaaksi, mutta seuraavana päivänä se tuli onneksi normaalisti syömään valojen sammuttua. Partamonnitytsy eli vielä kolme vuotta tämän jälkeen.
Ei kannata uskoa kaikkea, mitä paperiin on kirjoitettu.
-
- Advanced Member
En ole kovin usein nähnyt, mitä näin altaassa. Tuolla altaassa sukarapujen ilona on palanen rainin rapukeksiä. Äsken keksin alla selällään makasi iiiso kirsikkasukarapu (vallan hyvissä voimissa, vimmatusti pisteli sapuskaa naamariinsa ja tuossa hetki sitten kipitti muualle), välillä se oli kyljellään ja raahautui keksin mukana, kun päällä olleet muut ravut (+kierteinen) siirtelivät tuota keksiä. Varsinainen rapuhampurilainen, sain jokusen kehnon kuvankin tilanteesta. 

Kerran laitoin tavallisesti akvaarioon vettä valumaan letkun kautta. Sitten lähdin käymään ulkona katsomassa, kun naapuri korjasi autoani, no niinhän siinä kävi, että suusta jäin kiinni, kunnes tajusin tilanteen... Tais naapuri ihmetellä kun yhtä-äkkiä kovaan ääneen huusin: PER***E ja lähdin juoksemaan sisälle. Siellähän se vesi iloisesti valui pitkin lattiaa ja oli jo kovasti matkalla keittiön puolelle (matkaa noin 6 metriä) Ei muutakuin vesi seis ja kaikki mahdolliset pyyhkeet ja rätit lattialle mitä löytyi. Onneksi tai toivottavasti ehdin ajoissa, ettei lattia mennyt piloille ja vesi päässyt pahasti valumaan lattian raoista sisään.
Toinen hauska juttu oli, kun isäni kertoi pelastaneensa lähes täyskavuisen sinikirjoahvenen sohvan alta koirankarvojen seasta. Eikä tietoa kauan kala oli siellä ollut. Kala oli hypännyt samasta raosta, mistä ulkosuodattimen letkut tulee akvaarioon, eli tilaa ollut noin. 2-3 senttiä. Ihme ettei koirat olleet pistelleet kalaa parempii suihin.
Hauskoja ovat olleet myös kirjopuikkokalan kastemato ja survari syöttökokemukset. Ruokaa kerjätään ja anellaa, välillä pää pinnan yläpuolella. Kädestä on syönyt ja kastemadot ja pakastesurvarin palanen häviää noin sekunnin kymmenyksessä jonnekkin kivien ja hiekan sekaan kalan matkassa. Jälkeen jää vain pöllähdys pas*aa hiekasta.
Toinen hauska juttu oli, kun isäni kertoi pelastaneensa lähes täyskavuisen sinikirjoahvenen sohvan alta koirankarvojen seasta. Eikä tietoa kauan kala oli siellä ollut. Kala oli hypännyt samasta raosta, mistä ulkosuodattimen letkut tulee akvaarioon, eli tilaa ollut noin. 2-3 senttiä. Ihme ettei koirat olleet pistelleet kalaa parempii suihin.
Hauskoja ovat olleet myös kirjopuikkokalan kastemato ja survari syöttökokemukset. Ruokaa kerjätään ja anellaa, välillä pää pinnan yläpuolella. Kädestä on syönyt ja kastemadot ja pakastesurvarin palanen häviää noin sekunnin kymmenyksessä jonnekkin kivien ja hiekan sekaan kalan matkassa. Jälkeen jää vain pöllähdys pas*aa hiekasta.
Hullunkurisin? Hmm... No olisikohan se, kun pikkuserkkuni ( 3vuotta)
putsasi kätensä akvaariossamme. Säikähti piikkisilmäkin niin, että hyppäsi pois akvaariosta.
Eipä ole serkku akvaarion lähelle edes tullut, mutta kyllä sukulaisetkin saivat raikuvat naurut.
Tai se, kun luovuimme rihmakalapariskunnasta, kun he tekivät "kuplia" emmepä aloittelijoina silloin tienneet, mitä ne tekevät..
putsasi kätensä akvaariossamme. Säikähti piikkisilmäkin niin, että hyppäsi pois akvaariosta.
Eipä ole serkku akvaarion lähelle edes tullut, mutta kyllä sukulaisetkin saivat raikuvat naurut.
Tai se, kun luovuimme rihmakalapariskunnasta, kun he tekivät "kuplia" emmepä aloittelijoina silloin tienneet, mitä ne tekevät..
mMeillä on myös vasi valunut yli vedenvaihdossa, kun jäin suustani kiinni anopin kanssa enkä keskittynyt siihen mitä olin tekemässä..
Itse olen varmaan naurettavan näköinen kun istutan kasveja tai muuten myllään tuossa isommassa akvassa. En nimittäin tykkää että kalat koskevat minuun (säikyn aina ihan hitosti!) Ja taisto sekä helmirihmat on pirun uteliaita... Joten toisella kädellä istutan kasveja ja toisessa kädessä on haavi, jolla huidon lähelle tulevia kaloja kauemmas... Varsinainen akvaristi
Meillä kans kun vaihdettiin akvaariota ja kaikki kalat oli otettava pois, niin nostin koristetemppelin pois, niin partis oli siellä sisällä ja piti lujaa kiinni..Laitoin sen sitten temppeleineen saaviin
Piikkisilmät olivat änkeytyneet kaikki viisi onttoon laivaan.. Nostin laivan ylös vedestä haavi alla ja ravistelin.. Nekin kyllä oli siellä tiukassa, vähän aikaa sai ravistella että kaikki tuli ulos.
Itse olen varmaan naurettavan näköinen kun istutan kasveja tai muuten myllään tuossa isommassa akvassa. En nimittäin tykkää että kalat koskevat minuun (säikyn aina ihan hitosti!) Ja taisto sekä helmirihmat on pirun uteliaita... Joten toisella kädellä istutan kasveja ja toisessa kädessä on haavi, jolla huidon lähelle tulevia kaloja kauemmas... Varsinainen akvaristi

Meillä kans kun vaihdettiin akvaariota ja kaikki kalat oli otettava pois, niin nostin koristetemppelin pois, niin partis oli siellä sisällä ja piti lujaa kiinni..Laitoin sen sitten temppeleineen saaviin

Piikkisilmät olivat änkeytyneet kaikki viisi onttoon laivaan.. Nostin laivan ylös vedestä haavi alla ja ravistelin.. Nekin kyllä oli siellä tiukassa, vähän aikaa sai ravistella että kaikki tuli ulos.
Akvaariot 40l, 180l, 243l, 252l ja 760l
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
No tämä tapaus ei kyllä sattunut minulle vaan isälleni. Meillä oli uusi akvaario ja muut olivat juuri lähteneet töihin ja kouluun, mutta iskä oli vielä kotona. Siinä hän katseli akvaariota ja sitten yhtäkkiä siinä akvaarion päällä istui hiiri! Mitä siinä muuta, iskä soittaa äitille että
"Mitä mää teen, täällä on hiiri!" Jonkun kummallisen ansan iskä sitten siihen akvaarion eteen laittoi, mutta eipä hiiri ihan niin pöljä ollut vaan
minä ja siskoni saimme sitten pari tuntia koulun jälkeen sitä pyydystää...
Lopulta saimme sen houkuteltua ulos myslin avulla.
Toinen tapaus oli kun jotain puuhastelin akvaarion kanssa ja sitten rihma kala tuli siihen "käsillään", minun kättäni koskettelemaan. Eli olen kätellytkin kalojen kanssa.
Ovat ne rihmakalat tehneet niillä rihmoilla muutakin, monnia tökkineet ja kaikkea mahdollista. Mutta saivat miljoonakalakoirailta samalla mitalla takaisin, rupestivat itse tökkimään suullaan rihmakaloja. 
"Mitä mää teen, täällä on hiiri!" Jonkun kummallisen ansan iskä sitten siihen akvaarion eteen laittoi, mutta eipä hiiri ihan niin pöljä ollut vaan
minä ja siskoni saimme sitten pari tuntia koulun jälkeen sitä pyydystää...
Lopulta saimme sen houkuteltua ulos myslin avulla.

Toinen tapaus oli kun jotain puuhastelin akvaarion kanssa ja sitten rihma kala tuli siihen "käsillään", minun kättäni koskettelemaan. Eli olen kätellytkin kalojen kanssa.

Ehkä 10 vuotta sitten, kun meillä oli 50 litrasessa mm. kuparimonneja, miljoonakaloja ja keltabarbiparvi(?), jouduimme tekemään hätäratkaisun, kun barbit alkoivat nyppiä jatkuvasti erään vanhan monnisen selkäevää. Laitoimme sitten monnin päälle sellaisen läpinäkyvän muovirasian, jossa oli valmiiksi reikiä pohjassa. Kivi laitettiin rasian päälle, jotta se pysyisi paikallaan. No, monnia sitten ruokittiin siten, että laitettin pilliä pitkin sinne rasiaan ruokaa. Nälkäiset barbit katsoivat siinä sitten kateellisena, kun monni sai ensimmäisenä ruokaa. Niistä rei´istä aina ruoka-aikaan meni sinnä rasiaan miljoonakalojen poikasia auttamaan monnia ruuan tuhoamisessa!
Onneksi barbeille löytyi uusi koti noin viikossa!
Kun olimme viikon reissussa, naapurin rouva lupasi hoitaa kaloja sillä aikaa. Eräänä päivänä hän soitti ihan hädissään ja kyseli, että mitä matoja noista kaloista roikkuu.
Onneksi barbeille löytyi uusi koti noin viikossa!
Kun olimme viikon reissussa, naapurin rouva lupasi hoitaa kaloja sillä aikaa. Eräänä päivänä hän soitti ihan hädissään ja kyseli, että mitä matoja noista kaloista roikkuu.

Paljon on kissatarinoita, mutta eikö kenenkään muiden koirat ole akvaarioista kiinnostuneita?
Keskimmäinen koiristani, varsin kookas sakemanniuros, tykkää katsella kaloja. Se on kivaa hetken aikaa, mutta ei enää sitten kun kalat tulevat lasin viereen kerjäämään ruokaa.
Arvatkaapa miten huvittavan näköistä on kun iso koira murisee pienille kalanrääpäleille hampaat irvessä?
Keskimmäinen koiristani, varsin kookas sakemanniuros, tykkää katsella kaloja. Se on kivaa hetken aikaa, mutta ei enää sitten kun kalat tulevat lasin viereen kerjäämään ruokaa.
Arvatkaapa miten huvittavan näköistä on kun iso koira murisee pienille kalanrääpäleille hampaat irvessä?

-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: OAS
Kaikenlaista
Kerran imeytyi avainkirjoahven lappoon. Kaverin pää kopsahti tosi ilkeästi lapon "kattoon". Pari päivää luimisteli ihan mustana altaan pohjalla, luulin jo että heittää henkensä. Mutta toipui kuitenkin ja voi vallan mainiosti tänäkin päivänä.
Eräs kerta nostin siivotessani kannon pois akvaariosta ja laskin sanomalehtipaperin päälle sohvalle. Hetken päästä sohvalla juoksenteli juovaharjarapu. Minä toimin kuten kuka tahansa järkevä ihminen: kiljahtelin ja juoksin hysteerisenä ympyrää. Onneksi vihdoin tyhmyys iski, hain haavin ja pelastin rapusen takaisin akvaan.
Eräs kerta nostin siivotessani kannon pois akvaariosta ja laskin sanomalehtipaperin päälle sohvalle. Hetken päästä sohvalla juoksenteli juovaharjarapu. Minä toimin kuten kuka tahansa järkevä ihminen: kiljahtelin ja juoksin hysteerisenä ympyrää. Onneksi vihdoin tyhmyys iski, hain haavin ja pelastin rapusen takaisin akvaan.