Lysimachia nummularia eli puutarhan suikeroalpi?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Lysimachia nummularia eli puutarhan suikeroalpi?
UGH!
Tietääkö kukaan kertoa tarkemmin minulle tuosta kyseisestä kasvista, eli suikeroalpista, jota minulla olisi puutarhassani mielin määrin, latinankielinen nimi täysin sama, joten onko täysin sama kasvi??
Voinko siis ottaa kasvia penkistäni ensin lasiin kasvamaan ja lykätä sitten akvaan rehottamaan? Ja mahtaako kestää siellä sitten aivan muiden akvaariokasvien lailla?
Ostin nimittäin juuri viherkalasta tämän kasvin ja huomasin että samaa olisi tyrkyllä kilomäärin pihassa, välillä olen joutunut jopa repimään sitä roskikseen kun kasvaa aivan asfaltille saakka, ja pitkälle sinne.
Onko paikalla immeisiä joille olisi tuttuja sekä perennat että akvakasvit? Kokemuksia??
Tietääkö kukaan kertoa tarkemmin minulle tuosta kyseisestä kasvista, eli suikeroalpista, jota minulla olisi puutarhassani mielin määrin, latinankielinen nimi täysin sama, joten onko täysin sama kasvi??
Voinko siis ottaa kasvia penkistäni ensin lasiin kasvamaan ja lykätä sitten akvaan rehottamaan? Ja mahtaako kestää siellä sitten aivan muiden akvaariokasvien lailla?
Ostin nimittäin juuri viherkalasta tämän kasvin ja huomasin että samaa olisi tyrkyllä kilomäärin pihassa, välillä olen joutunut jopa repimään sitä roskikseen kun kasvaa aivan asfaltille saakka, ja pitkälle sinne.
Onko paikalla immeisiä joille olisi tuttuja sekä perennat että akvakasvit? Kokemuksia??
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...
-
- Elite Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Pihasta otin ja paludaariossa kasvaa nytkin hyvin sekä vedenpnnan alla että päällä.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
-
- Advanced Member
-
- Advanced Member
Minäkin nappasin muutaman pätkän syksyllä akvaarioon, ihan kokeilumielellä, mutta hyvin lähtivät kasvamaan! Otin sellaisia 20cm pätkiä "latvasta", joissa oli jo niitä juuria.
Akvaariot 40l, 180l, 243l, 252l ja 760l
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
-
- Advanced Member
Pienistä (n. 10cm) puutarhan latvapistokkaista tosiaan täälläkin jo kasvanut pinnalle asti ihan muutamissa kuukausissa. Kukkimaan ei sentään vielä ole ryhtynyt että siitä en osaa sen enempää sanoa, muistelisin että toisilla on pinnalle kasvaneena myös kukkinut, tuskin veden alla sentään? Nopeasti kasvaa, ne alunperin ilmakasvatetut pistokkaat kylläkin ruskettivat lehtensä ja pikkuhiljaa kuihtuivat osittain pois vedenalaisen kasvuston alkaessa rehottaa.