Mittailin tuota pöytää ja pakko nyt kysyä että haittaako 2-2,5mm notko tuossa pöydässä jonka päällä on 63 l akvaario? Pöytä on kokopuuta, 2,5 cm paksu pöytälevy, pari tukevaa metallijalkaa joiden välissä tuo pöytälevy siis taipuu. Akvan alla on parisenttinen styroksi.
Ollaan myös mietitty jonkun lipaston tms. hankkimista, että saisi lisää säilytystilaa. Löytyykö sellaisista tarpeeksi kestäviä 100 litraisen alle? Omia kokemuksia, mitä suosittelette?
Pöytä notkollaan
Valvoja: Moderaattorit
Pöytä notkollaan
elämä voittaa...aina
Onhan se vähän huono, jos se pöytä notkolle menee sieltä keskeltä. Kyllähän nyt joku oikeaa puuta (lue: ei lastulevyä) oleva lipasto kestää. Ottakaa joku iso kaveri hiekkasäkin kanssa mukaan kauppaan ja käskekää istua lipaston päälle säkki sylissä
. Ei vais, kysykää myyjältä, että kestääkö vähän reilu sata kiloa lyödä päälle.

325 l soppaa myynnissä
Harva kaupan pöytä nykyään kestää 100kg. Itse hiljattain kanssa etsin. Jos pöytä on muuten tukeva, siihen on heitetty pyörät alle tms..
Vanha kunnon lipasto kestänee, tuollainen puulipasto itselläkin jonkun aikaa palveli. Viimeksi itse rakensin juurikin kirjahyllystä reilusti suuremmalle akvaariolle (vaatii muokkausta eli käänsin kaksi hyllyistä poikittain muita vasten jolloin tukee heilumisen).
60 litraisella kannattaa jo olla pöytä minkä päällä kestää tanssia ripaskaa.. Tai sitten esim bauhaus myi pöydän levyjä (myös paksuja) ja jalkoja mistä saa kyllä kestävän. Tuo juuri jos jalat on aivan päissä eikä keskellä jalkoja, saa pöydän helposti notkumaan. Jos keskelle saa lisättyä jalat, tulee hyvä ellei loistava
Vanha kunnon lipasto kestänee, tuollainen puulipasto itselläkin jonkun aikaa palveli. Viimeksi itse rakensin juurikin kirjahyllystä reilusti suuremmalle akvaariolle (vaatii muokkausta eli käänsin kaksi hyllyistä poikittain muita vasten jolloin tukee heilumisen).
60 litraisella kannattaa jo olla pöytä minkä päällä kestää tanssia ripaskaa.. Tai sitten esim bauhaus myi pöydän levyjä (myös paksuja) ja jalkoja mistä saa kyllä kestävän. Tuo juuri jos jalat on aivan päissä eikä keskellä jalkoja, saa pöydän helposti notkumaan. Jos keskelle saa lisättyä jalat, tulee hyvä ellei loistava