Eiks kuumaliimasta liukene mitään myrkkyi akvaarioon, muka?aqua- kirjoitti: Tässä on hyvät ohjeet kookosluolan tekemiseen http://koti.mbnet.fi/ap85/kookos.htm

Valvoja: Moderaattorit
Eiks kuumaliimasta liukene mitään myrkkyi akvaarioon, muka?aqua- kirjoitti: Tässä on hyvät ohjeet kookosluolan tekemiseen http://koti.mbnet.fi/ap85/kookos.htm
Nyt sainkin hyvän syyn lähteä ulos sateeseen.IlkkaK kirjoitti:Itse naputtelin mieluummin pikkulusikalla tämmöisen tyhjäksi, pesin kuoren ja pyyhin suupielet![]()
Laiskuuden palkaksi sain suun makeaksi. Ei mielestäni ollenkaan huono diili.
Hmmm, tuloksia muiden koputtelukokeiluista e ole näkynytYllikki kirjoitti:Kookospähkinän aukaisuun/halkaisuun helppo konsti vaikka ei omistaisi mitään teräaseita (ja ainakin turvallinen). Otetaan veitsi (vaikka ihan ateriointiveitsi ei siis välttämättä mikään terävä) toiseen käteen ja kookos toiseen. Alle hyvä ottaa jokin astia, johon neste saa valua.
Pyöritetään kookosta kädessä ja rennolla liikkeellä naputellaan kovasti veitsen selällä eli sillä HAMARApuolella pähkinää ympäri siitä kohdasta josta sen on tarkoitus haljeta. Aikasi sitä naputtelet napakasti ympäri muutaman kierroksen, niin kuori halkeaa naputtelukohdasta kuin itsestään. Ja kaksi siistiä kookospähkinän puolikasta valmiina. Helppo homma, kun ei ole sormet vaarassa, eikä lennä mitään ylimääräisiä säröjäkään mihinkään. Kokeilkaapa!!
Ja kumminpäin kookoksen on testattu halkeavan:pitkittäin vai poikittain? Ajattelisin pitkittäin kookosen siten, että ne reiät, joista elokuvissa pistetään juomapillit sisään (:mrgreen: ) olisivat ylhäällä? Vai onko ihan sama miten päin ympäri kookosta nakuttelee? Lisäksi olen kyllä tämän muutaman kierroksen jo koputellut kookosta, mutta ehkä muutama vielä lisääYllikki kirjoitti:Aikasi sitä naputtelet
Yleensä mulla on haljennut juuri siinä vaiheessa kun olen tuuminut että johan tätä on naputeltu, eikö se halkeakaan... eli vielä muutama kierros lisää on hyvä ohjelasipusu kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka kauan kestää tämäJa kumminpäin kookoksen on testattu halkeavan:pitkittäin vai poikittain? Ajattelisin pitkittäin kookosen siten, että ne reiät, joista elokuvissa pistetään juomapillit sisään (:mrgreen: ) olisivat ylhäällä? Vai onko ihan sama miten päin ympäri kookosta nakuttelee? Lisäksi olen kyllä tämän muutaman kierroksen jo koputellut kookosta, mutta ehkä muutama vielä lisääYllikki kirjoitti:Aikasi sitä naputtelet
Tuo kuullosti kyllä hauskalta, vaan kuka söisi sen kaiken kookoksen?miuagua kirjoitti:Kun kerran se kuumaliimakin kelpaa akvaarioon,
ni mitäs jos noista kookoksenkuorista
tekis liimaamalla kerrostalon?
Istuttais siihen päälle sit vaikka sammalta tai
jaavansaniaista.
Vois olla komee ku olis iso windelöövipuska
siinä ympäriinsä niitä kookoksia.
![]()
*Ryhtyy tuumasta toimeen..*
Eikö kookokseen sitten silikoni pysty? (En ole itse kokeillut..)miuagua kirjoitti:Kun kerran se kuumaliimakin kelpaa akvaarioon,
ni mitäs jos noista kookoksenkuorista
tekis liimaamalla kerrostalon?
Istuttais siihen päälle sit vaikka sammalta tai
jaavansaniaista.
Vois olla komee ku olis iso windelöövipuska
siinä ympäriinsä niitä kookoksia.
![]()
*Ryhtyy tuumasta toimeen..*
Kait se pystyy, mutta kuumaliima ainakin jämähtääEikö kookokseen sitten silikoni pysty?