Kasvin tunnistusta jälleen
Valvoja: Moderaattorit
-
allablaze
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Kasvin tunnistusta jälleen
Tällaisia heräte ostoksia tarttui tälläkertaa mukaan.
Kasvit ovat kovalehtisiä, n 30cm pitkiä ja toisessa on valkeat reunat.
Ovatko nämä jotain maakasveja jotka sulavat akvaariossani?
http://kuvablogi.com/nayta/171537/
http://kuvablogi.com/nayta/171516/
Kasvit ovat kovalehtisiä, n 30cm pitkiä ja toisessa on valkeat reunat.
Ovatko nämä jotain maakasveja jotka sulavat akvaariossani?
http://kuvablogi.com/nayta/171537/
http://kuvablogi.com/nayta/171516/
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
-
allablaze
- Advanced Member

Olenko nyt siis vielä kasvinrääkkääjäkinlehtis kirjoitti:Aijai, nyt on astuttu ansaan!![]()
Voisin laittaa pääni pantiksi, että nuo kasvit eivät kuulu akvaarioon. Saattavat elää muutaman kk mutta kuolevat ja kituvat hitaasti hengiltä.
Taidan asetella ne tuon plekolan styroks taustan "ruukkuihin" ja katsoa mitä tapahtuu!
muoks; miksiköhän näitä muuten ylipäätänsä tuodaan liikkeisiin myytäväksi (meitä hölmöjä ostajiahan riittää...)
Nämähän ovat juuri erinomaisia kasveja, kun ne kuolevat tulevat asiakkaat taas ostamaan uusia. Noita myydään terraarioihin, mutta jotkin akvaarioliikkeet ostavat niitä, eivätkä tiedä/muista kertoa, että ne ovat terraario kasveja.allablaze kirjoitti: muoks; miksiköhän näitä muuten ylipäätänsä tuodaan liikkeisiin myytäväksi (meitä hölmöjä ostajiahan riittää...)
-
allablaze
- Advanced Member

Kun nyt vauhtiin päästiin niin mikäköhän tämä on?
Entä tarvitsisikohan nuo edellä mainitut paljon kosteutta kasvaessaan vain juuret vedessä.
Entä tarvitsisikohan nuo edellä mainitut paljon kosteutta kasvaessaan vain juuret vedessä.
-
allablaze
- Advanced Member

Tämäkin on ostettu liikkeestä akvaariokasvina, mutta istutin sen tuohon taustaan ja siinä se on voinut hyvin ja kasvatellut uusia lehtiä tasaisen varmasti. Harmittaa vaan nyt kun täällä uudessa kämpässä ei saanut valaisimia katosta roikkumaan niin "makaa" tuohon lamppuun ja reunat kärtsää...cichlid kirjoitti:Aivan kuin jonkin vehkan lehtiä.
-
cichlid
- Advanced Member

Voi tuo edellinen kasvi tietysti olla joku keihäslehtikin mutta lehden muodosta tuli heti oma viirivehka mieleen. On muuten tosi tympeää aina akvaariokaupassa ostella noita kasveja jos ei myyjä tiedä kasvien nimiä. Kääpiöruohoa etsin tässä äskettäin ja minulle yritettiin myydä sen sijaan japaninruohoa (vai mikä se nyt oli) jonka kyllä tiedän olevan terraariokasvi. Oma kasvikuvasto saa olla mukana kauppaan mennessä.
720 + 125 litraa (ja tyhjillään 240 + 40 litraa)
-
allablaze
- Advanced Member

Sepä... Täälläpäin nyt ei tunnisteta edes intianvesitähdikkiä, sitä on oikeasti myyty minulle eräässä liikkeessä hidaskasvuisena ja melko vaativana kasvina...cichlid kirjoitti:Voi tuo edellinen kasvi tietysti olla joku keihäslehtikin mutta lehden muodosta tuli heti oma viirivehka mieleen. On muuten tosi tympeää aina akvaariokaupassa ostella noita kasveja jos ei myyjä tiedä kasvien nimiä. Kääpiöruohoa etsin tässä äskettäin ja minulle yritettiin myydä sen sijaan japaninruohoa (vai mikä se nyt oli) jonka kyllä tiedän olevan terraariokasvi. Oma kasvikuvasto saa olla mukana kauppaan mennessä.
Noita ostoksiani epäilin kyllä jo kaupassa joksikin muuksi kuin akvaariokasviksi, mutta onneksi on mahdollisuus tosiaan kasvattaa ne tuohon taustaan, juuret vedessä.
-
millia
- Katalysaattori

- Viesti:
Mä en kyllä viirivehkaa nähnyt, mutta tulipa mieleeni tämä keskustelu lemmikkipalstoilla. Eli jotain rönsyliljoja joiden paikka ei ole uppeluksissa.
Edit: Ahaa, se vehka olikin myöhemmin...![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Edit: Ahaa, se vehka olikin myöhemmin...
-
millia
- Katalysaattori

- Viesti:
Älä välitä, mä kommentoin vaan niitä ekan viestin kuvia. Siellä olikin sitten myöhemmin linkki jonkun vehkan kuvaan. Vaikea sanoa parin lehden perusteella. Voihan se olla viirivehkakin, mutta jotenkin siinä on mun silmään liikaa lehtiruoteja ja suoremmat lehdet.RHODESIAN kirjoitti:Olet oikeassa millia, ei ole viirivehka![]()
Meillä nyt sitten komeilee uudessa akvassa tämä Ophiopogon jaburan variegatus eli käärmeenparta/japaninruoho
.
Myytiin eräässä eläinputiikissa akvaariokasvina ja heti ostin kun on mielestäni tosi kaunis valkeine lehtireunoineen. Istutin komean puskan hiekkaan ja tökkäsin saviturvepalleron sen juureen.
Voisitteko kertoa, että onko kasvi jotenkin myrkyllinen
vai eikö se vain muuten kestä vedessä (mätänee)?
Se on ollut viikon altaassa ja näyttää ainakin vielä ihan hienolta.
Myytiin eräässä eläinputiikissa akvaariokasvina ja heti ostin kun on mielestäni tosi kaunis valkeine lehtireunoineen. Istutin komean puskan hiekkaan ja tökkäsin saviturvepalleron sen juureen.
Voisitteko kertoa, että onko kasvi jotenkin myrkyllinen
Se on ollut viikon altaassa ja näyttää ainakin vielä ihan hienolta.
-
Malys
- Advanced Member

Minullakin tuli pulma vastaan. Mielikuva on, että kasvin oon joskus tuohon pienenä versona tyrkännyt, mutta mikä ihme se on?
Puska
Puhkeamassa olevat lehdet ovat nätin punertavia, punertavuus häviää vähän kun lehti on kasvanut kokonaan. Nyt tuossa on viherlevää, niin on hieman epäsiistin näköinen kasvi. Kasvi ei ole ainakaan minulla kovin korkeaksi kasvanut, oiskohan tuo nyt jotain 10cm. Kellertävä kuva johtuen putkista.
Puska
Puhkeamassa olevat lehdet ovat nätin punertavia, punertavuus häviää vähän kun lehti on kasvanut kokonaan. Nyt tuossa on viherlevää, niin on hieman epäsiistin näköinen kasvi. Kasvi ei ole ainakaan minulla kovin korkeaksi kasvanut, oiskohan tuo nyt jotain 10cm. Kellertävä kuva johtuen putkista.