Syövätkö kotilot kalojen kutua?
Valvoja: Moderaattorit
Syövätkö kotilot kalojen kutua?
Mietimpä tässä kun keisaritetrat taas innostu kutemaan, että syövätkö altaassa olevat kierteissarvikotilot kutua? Kotilot kiipeilevät myös kasveissa ja aattelin että tuleekohan munat syödyiksi?
Miten muuten sitten toisinpäin... eli syövätkö kalat kotilojen kutua? Ooma kutuahan ne kyllä syö.
Miten muuten sitten toisinpäin... eli syövätkö kalat kotilojen kutua? Ooma kutuahan ne kyllä syö.
Onni on pieni koiranpentu pissaamassa jonkun toisen matolle.
Kotilot tuntuvat syövän ihan mitä tahansa. Kalojen mädistä en tiedä, mutten ymmärrä mikseivät ne söisi sitä. Tosin ihmetyttää kyllä kasvissa kiipeilevä kierteissarvikotilo, minulla on niitä jonkinmoinen määrä mutta enpä ole kasvissa nähnyt vaikka allas on kasveja pullollaan. Lasissa joskus matkalla pintaan tai takaisin pohjaan.
Kalat syövät kotiloiden kutua. Ainakin olen bongannut nälkäisen rihmakalan nyhtämässä kasvinlehdeltä lampi- tai suipposarvikotilon kutuklönttejä. Mitään kovin herkullista se ei taida olla, koska kovin yleinen herkkupala kotilonkutu ei ainakaan meillä ole. Ainakin se on sitkeää ja limaista. Enkä ole missään vaiheessa katsonut tarpeelliseksi pallokalaa tai muita varsinaisia kotilonsyöjiä (minulla ei pallon lisäksi muita olekaan) lukuunottamatta pitää kaloja poissa kotiloaltaasta siksi että ne häiritsisivät kotiloiden elämää tai lisääntymistä. Ne kyllä kutevat sellaista tahtia ettei ole huolta.
Mika
Kalat syövät kotiloiden kutua. Ainakin olen bongannut nälkäisen rihmakalan nyhtämässä kasvinlehdeltä lampi- tai suipposarvikotilon kutuklönttejä. Mitään kovin herkullista se ei taida olla, koska kovin yleinen herkkupala kotilonkutu ei ainakaan meillä ole. Ainakin se on sitkeää ja limaista. Enkä ole missään vaiheessa katsonut tarpeelliseksi pallokalaa tai muita varsinaisia kotilonsyöjiä (minulla ei pallon lisäksi muita olekaan) lukuunottamatta pitää kaloja poissa kotiloaltaasta siksi että ne häiritsisivät kotiloiden elämää tai lisääntymistä. Ne kyllä kutevat sellaista tahtia ettei ole huolta.
Mika
Minunkin kotiloni (kierteissarvi) kiipeilevät kasvienkin lehdillä, tosin vain ihan niillä alimmilla. Yksi on kiivennyt tänään akvaarion yläreunaan asti, kauhulla odotan millon se tulee ylimjalava kirjoitti:Tosin ihmetyttää kyllä kasvissa kiipeilevä kierteissarvikotilo, minulla on niitä jonkinmoinen määrä mutta enpä ole kasvissa nähnyt vaikka allas on kasveja pullollaan. Lasissa joskus matkalla pintaan tai takaisin pohjaan.

-
- Junior Member
Entä söisivätkö kierteiset sukarapujen kutua?
Just huomasin munaryppään yhden kasvin lehdellä ja suru on kyllä suuri jos siitä ei pikkurapusia kuoriudu!
Kerran meillä oli kierteinen älynnyt, että hiutaleruoka jää siihen pinnalle kellumaan aika pitkäksi aikaa. Sehän vaivalla kiipesi lasia pitkin ylös ja jollakin ihmeen voimalla sai itsensä roikkumaan veden pinnalla. Se oli ilmiesesti imassut ilmaa siihen limajalkaansa ja sen avulla se pysyi pinnalla "kellumassa". Oli kyllä veikeän näköistä. Suodattimen virtauksen takia se meni ympäri ja ympäri allasta.
Joo, tuli vaan näin mieleen..

Just huomasin munaryppään yhden kasvin lehdellä ja suru on kyllä suuri jos siitä ei pikkurapusia kuoriudu!
Kerran meillä oli kierteinen älynnyt, että hiutaleruoka jää siihen pinnalle kellumaan aika pitkäksi aikaa. Sehän vaivalla kiipesi lasia pitkin ylös ja jollakin ihmeen voimalla sai itsensä roikkumaan veden pinnalla. Se oli ilmiesesti imassut ilmaa siihen limajalkaansa ja sen avulla se pysyi pinnalla "kellumassa". Oli kyllä veikeän näköistä. Suodattimen virtauksen takia se meni ympäri ja ympäri allasta.

Joo, tuli vaan näin mieleen..

2 frettiä. <3
Okahiiri. <3
Koira. <3
Akvaario 60l + 400l <3
Okahiiri. <3
Koira. <3
Akvaario 60l + 400l <3
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Hmm... Eikös emo-sukaravut kanna munat mukaan, ei jätä niitä ryppäässä lehdille. Olisiko kotiloiden itsensä kutua. Minulla muutama plekonmuna poikashäkissä ja kierteisiä siellä siivoilemassa. Eivät koskeneet muniin, eivätkä nyt vastakuoriutuneisiin poikasiinkaan..
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
Sekä sukaravut että kierteissarvikotilot synnyttää eläviä poikasia (sukarapu kantaa munia pystön alla uimajalkojen välissä ja ne kehittyy siellä pikkuisiksi ravuiksi, ennenkuin lähtevät omilleen), ts. jos siellä joku munarypäs on, se on jonkun toisen kotilon munia tai kalojen mätiä.
Niin ja meillä kaikki kotilot kiipeilee ihan pintaan asti roikkuu mm. kelluskasveissa ja veden pintaan vissiin pintajännityksen avulla roikkumaan ja surffaamaan virrassa, sit sopivassa kohtaa irrottautuu ja tippuu pohjalle
Niin ja meillä kaikki kotilot kiipeilee ihan pintaan asti roikkuu mm. kelluskasveissa ja veden pintaan vissiin pintajännityksen avulla roikkumaan ja surffaamaan virrassa, sit sopivassa kohtaa irrottautuu ja tippuu pohjalle

Akvaariot 40l, 180l, 243l, 252l ja 760l
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
-
- Member