Lisää väriä 317 litraiseen

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
salla75
Starting Member
Starting Member

Lisää väriä 317 litraiseen

Viesti Kirjoittaja salla75 »

Vnkkejä kaipaisin kalason suhteen 317 litraiseen akvaarioon.
Tällä hetkellä akvaariossa asustelee lehtikalapari, 10 korutetraa ja 10 kuparimonnista. Kaipaisin jonkinlaista värikkyyttä altaaseen, joten olisiko ehdotuksia mitä voisi tuohon vielä lisätä (tilaa kai vielä on?)?
dada
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja dada »

Mitat ja vesiarvot? [;)]
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

dada kirjoitti:Mitat? [;)]
Arvaus: 130(p)x50(k)x42(l) [;)] Mulla on samanlainen Giantin allas.

Millaista väriä haluat? Eli siis, toisen parvikalalajin, ehkä pohjalle jotain yksittäistä ja nättiä vai jonkun pariskunnan? Itse suosittaisin pohjalle lisää porukkaa, omassa altaassani on lähemmä 20 monnista, pleko ja muutama noitamonni sekä kourallinen nuolimonneja. Muutama oma suosikki alla:

Safiirimonninen (tuo takaosa on sinivihreän kiiltävä)
Kuva

Punanoitamonni
Kuva

Tai jokin mukava pleko, vaikka

Tähti-tai helmipartamonni
Kuva

Sinieväpleko (henkilökohtainen suosikkini, harmi ja onni ettei mahdu meille sekaan :mrgreen: )
Kuva

Joku mukava korupleko? Vaikkapa Peckoltia vittata
Kuva

Parvikaloissa olen vähän "huono", itse olen noita pieniä rasboroita yms.lähinnä katsellut. Yksi aika mainio kaveri on musta-aavetetra
Kuva

tai safiiritetra?
Kuva
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
salla75
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja salla75 »

Akva on juuri tuo Giantin. Vesiarvot noin lämpötila 26 astetta, karbonaattikovuus 3, kokonaiskovuus 6, pH 7, nitriitit nollilla, nitraatti alle 20, en tiedä tämänhetkistä arvoa, ollut sen kanssa ongelmaa, kun hanavesi sisältää päljon. Nyt kuljetan veden muualta, jossa nitraatti on nolla. Allas uudehko, en tiedä muuttuuko arvot tuosta vielä.
En ole ajatellut, millaista lisäväriä haluaisin. Nyt liikettä päljon pohjan suunnalla, kun tetrat uivat kanssa aika pohjan tuntumassa. Toisaalta joku tuomoinen plekokin voisi olla kiva:)
Kiitoksia vinkeistä Adrianna.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”