Saviturvepallerot vs. Satek Voimapelletit
Valvoja: Moderaattorit
Saviturvepallerot vs. Satek Voimapelletit
Miten perinteiset ja nämä uudet hiekan sekaan työnnettävät lannoitteet eroaa toisistaan? Niin että kumpaakohan tilaisin... Pohja hiekkaa. Käyttäjäkokemuksia noista pelleteistä?
-
- Elite Member
- Sukupuoli: Nainen
Satekin voimapellettejä voin ainakin suositella lämpimästi. Lannoittelin omaa akvaariotani taannoin niillä ja nyt mietin mitä noille kasveille tekisin kun tunkevat pahukset ulos altaasta aivan juuri...
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Olen itse lopettanut saviturvepalluroitten leipomisen juuri noitten Satekin Voimapellettien takia. Totesin, että ovat sen verran käteviä ja mukavan mallisia, että ei tarvitse enää itse kädet savessa ähisten pyöritellä omia.
En koskaan punninnut tekemiäni saviturvepalluroita, mutta perstuntumalta sanoisin Satekin Voimapellettipakkauksessa olevan vähintään yhtä paljon, mutta mielestäni vähän enemmän tavaraa kuin omassa satsissani, joten tuolla Voimapellettien hinnalla saa kyllä kivan satsin itselleen edullisesti.
En pysty mitään vertailua tekemään, mutta Voimapelletit toimivat hyvin, tekevät tehtävänsä, tulevat kätevässä purkissa, ovat tasalaatuisia ja olen itse hyvin tyytyväinen.
En koskaan punninnut tekemiäni saviturvepalluroita, mutta perstuntumalta sanoisin Satekin Voimapellettipakkauksessa olevan vähintään yhtä paljon, mutta mielestäni vähän enemmän tavaraa kuin omassa satsissani, joten tuolla Voimapellettien hinnalla saa kyllä kivan satsin itselleen edullisesti.
En pysty mitään vertailua tekemään, mutta Voimapelletit toimivat hyvin, tekevät tehtävänsä, tulevat kätevässä purkissa, ovat tasalaatuisia ja olen itse hyvin tyytyväinen.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
Satek voimapelletit.suraku kirjoitti:Kysymys aiheeseen liittyen. Mistä näitä ihme pillereitä saa ja mitä maksavat? Millaisille kasveille ovat? Ilmeisesti juurilla ravinteita ottaville, mutta onko jotain erityistä jota pitäisi tietää?
Edit: Päivitetty linkki toimivaksi pyynnöstä.
-Ylläpito
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura ry
"Karkea sorapohja" tarkoittaa tässä tapauksessa sellaista karkeaa soraa, mistä pohjalannoitteet nousevat helposti ylös ja pääsevät liukenemaan veteen. Eli tuossa lähinnä yritetään varoittaa siitä, että Voimapellettejä (tai muitakaan pohjalannoitteita) ei kannata lillutella vedessä ellei halua akvaarioonsa leväinvaasiota.suraku kirjoitti: Mutta ymmärsinkö oikein että vain hiekkapohjalle vai tarkoittaako karkea sorapohja, jotain erityisen karkeaa?
-
- Elite Member
Näitä saa muuten myös pikapuoliin Pienestä Akvaariokaupastakin 

En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-
- Advanced Member
Juu, näin on.suraku kirjoitti:Eli siis kun käytän sorapohjani kanssa muitakin pohjalannoitteita, eikä niiden kanssa ole ollut ongelmia, voin kai näitäkin huoletta käyttää?Varmistelee varmistelee...
Viimeksi muokannut skare, 12:27, 02.01.2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pitää varmaan oikein itsekin pistää nämä kokeiluun. Ei ole hinnalla pilattu jos kerran on yhtä hyviä, ellei parempiakin ku saviturvepallerot. Toisaalta jos tekis itse saviturvepalleroita saattais tulla halvemmaksi.
OT:na kysyn että vetääkö Satekin PMDD vertoja tälle mitä usein täällä myydään? Eikös sitä ole aika pieni määrä hintaan verrattuna.
OT:na kysyn että vetääkö Satekin PMDD vertoja tälle mitä usein täällä myydään? Eikös sitä ole aika pieni määrä hintaan verrattuna.
Etelä-Pohjanmaan akvaarioharrastajat facebook-ryhmä: https://www.facebook.com/groups/387388484649052/
-
- Advanced Member
Luulisin, että suurin osa täällä AW:ssäkin PMDD:tä yksityisesti myyvistä ihmisistä käyttää reseptinään Tomin muutama vuosi sitten tekemää PMDD-laskuria (laskee aineet TMG:tä mukaellen), joka löytyy edelleen webbisivuiltamme. Toki osalla on omiakin variaatioita lannoitteesta ja siksi meidän webbikaupastammekin saa myös irrallisia PMDD-ainesosia niin voi sekoitella lannoitteen ihan oman mielensä mukaan.Tike88 kirjoitti: OT:na kysyn että vetääkö Satekin PMDD vertoja tälle mitä usein täällä myydään?
Näitähän saa jälleenmyyjiltäkin. Myhäilee juuri tänään akvaariokeskuksesta satekin tavaroita ostamassa käynyt akvaristi.tepi82 kirjoitti:Pitääpä noita voimapellettejä hankkia jossain vaiheessa. Pitäis vaan olla jotain muutakin tilattavaa, kun lähetyskulut hieman "kohtuuttomat" pelkille palleroillevalitettavasti.

I'm #1 so why try harder?
PMDD-laskuria ei ole muuten enää pitkään aikaan löytynyt webbisivuiltanne, minne lie karannut linkin päästä.skare kirjoitti:
Luulisin, että suurin osa täällä AW:ssäkin PMDD:tä yksityisesti myyvistä ihmisistä käyttää reseptinään Tomin muutama vuosi sitten tekemää PMDD-laskuria (laskee aineet TMG:tä mukaellen), joka löytyy edelleen webbisivuiltamme. Toki osalla on omiakin variaatioita lannoitteesta ja siksi meidän webbikaupastammekin saa myös irrallisia PMDD-ainesosia niin voi sekoitella lannoitteen ihan oman mielensä mukaan.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Viesti:
Käyttökokemuskia Voimapelleteistä on nyt muutaman kk:n ajalta hiekka- sekä basalttipohjalta. Täytyy ihan listata plussia, pelletit vs. savoturvepallot:
+ Pienempiä, helpompi upottaa matalempaankin hiekkapohjaan
+ Eivät aja hajota supervauhtia sillä sekunnilla kun käden laittaa veteen
+ Tasalaatuisia
+ Helposti pilkottavissa, if needed
+ Katoaa kasvien käyttöön 99,9 %! Kasveja voi tosiaan siirrellä vaikka 1 kk pellettipommituksen jälkeen ilman että mitään ylläreitä nousee veteen, kuten saviturvekuulien kanssa.
Jottei kuulostaisi liian kivalta, niin keksimällä keksin
- Pieni pakkauskoko. Mulla menee 1 prk kerralla kun altaat lannotan. Kansa vaatii Voimapellettejä isoihin pusseihin?
- Onhan se hinnakasta, kun vrt. vaikka itsepoimittuun kaninkakkaan tai itseväännettyihin savikuuliin. Toisaalta, minua se ei haittaa, niin hyvää kamaa tuo on.
+ Tasalaatuisia
+ Katoaa kasvien käyttöön 99,9 %! Kasveja voi tosiaan siirrellä vaikka 1 kk pellettipommituksen jälkeen ilman että mitään ylläreitä nousee veteen, kuten saviturvekuulien kanssa.
Jottei kuulostaisi liian kivalta, niin keksimällä keksin

- Pieni pakkauskoko. Mulla menee 1 prk kerralla kun altaat lannotan. Kansa vaatii Voimapellettejä isoihin pusseihin?
- Onhan se hinnakasta, kun vrt. vaikka itsepoimittuun kaninkakkaan tai itseväännettyihin savikuuliin. Toisaalta, minua se ei haittaa, niin hyvää kamaa tuo on.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Tämän tekstin allekirjoitan 100%!Adrianna kirjoitti:Käyttökokemuskia Voimapelleteistä on nyt muutaman kk:n ajalta hiekka- sekä basalttipohjalta. Täytyy ihan listata plussia, pelletit vs. savoturvepallot:
+ Tasalaatuisia
Jottei kuulostaisi liian kivalta, niin keksimällä keksin![]()
Kasvit röyhähti altaasta ihan täysin lisättyäni näitä pohjahiekkaan,
ja toisiaan pakkauskoko voisi olla isompi.
-
- Advanced Member
Jep, tämä on kyllä totta... Suomen Posti ottaa omansa pois ja käsittelykulut ovat aina samat riippumatta siitä paljonko tavaraa tilaa. Mutta kokeile kerätä porukkaa kimppatilaukseen tai tilaa tosiaan itsellesi kerralla enemmän tavaraa niin posti- ja käsittelykulut ovat suhteessa pienemmät ja saat lisäksi vielä määräalennustakin tilaussumman mukaan. Määräalennusprosentit löytyvät kaupan etusivulta.tepi82 kirjoitti:Pitäis vaan olla jotain muutakin tilattavaa, kun lähetyskulut hieman "kohtuuttomat" pelkille palleroillevalitettavasti.
Ääk! Tomi tosiaan valmistui viime marraskuussa eikä hänen korkeakoulun sähköpostinsa enää pelitä. Lisäsin PMDD-laskurin nyt suoraan omille akvaariosivuilleni, olepa hyvä.Maaliskyy kirjoitti: PMDD-laskuria ei ole muuten enää pitkään aikaan löytynyt webbisivuiltanne, minne lie karannut linkin päästä.
Kiitos käyttökokemuslistasta! Uusista tuotteista kuten nyt näistä Satek Voimapelleteistä on aina mukava saada palautetta... myös sitä rakentavaa kritiikkiäkin, tottakai.Adrianna kirjoitti: - Pieni pakkauskoko. Mulla menee 1 prk kerralla kun altaat lannotan. Kansa vaatii Voimapellettejä isoihin pusseihin?
Voimme varsin hyvin alkaa tekemään myös nk. suurkuluttajan superpakkauksia (esim. niihin isoihin purkkeihin joihin pakkaamme kipsiä ja malawi- ja tanganjikasuoloja) jos niille olisi menekkiä. Kansan vaatimuksiin on aina syytä suhtautua vakavasti

Kaninkanan kanssa emme ala kilpailemaan hankintakustannuksissa, mutta ei noita ehkä voi muutenkaan verrata keskenään lannoitteina...
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Viesti:
Tuo olisi kyllä hieno juttu jos niitä vähän isompiakin pakkauksia saisi. Useimmiten tulee ostettua pellettejä "varastoon" kun pks:lle Marin kauppaan eksyy tai huutokaupassa asioi, tuntuu hassulta ostaa monta pientä purkkia. Ehkä joku pieni pakkauskustannuksia ja -ekologisuutta julistava markkinointi-logistiikka-viherpipertäjä nostaa minussa päätään tjspskare kirjoitti:Voimme varsin hyvin alkaa tekemään myös nk. suurkuluttajan superpakkauksia (esim. niihin isoihin purkkeihin joihin pakkaamme kipsiä ja malawi- ja tanganjikasuoloja) jos niille olisi menekkiä. Kansan vaatimuksiin on aina syytä suhtautua vakavasti
Kaninkanan kanssa emme ala kilpailemaan hankintakustannuksissa, mutta ei noita ehkä voi muutenkaan verrata keskenään lannoitteina...

Hinta-asia on mielestäni kohdallaan, muistelisin saviturvekuulia ostaneena etteivät nekään ihan ilmaisia ole, vaikka menevätkin harrastajalta toiselle

1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
-
- Advanced Member
Noniin, jättipakkaus Satek Voimapellettejä on nyt lisätty webbikauppaan ja eiköhän näitä saa jossain vaiheessa myös jälleenmyyjiltämme jos menekkiä on.
Kysyn tässä samalla, että kannattaako minun alkaa käyttämään noita voimapellettejä ja PMDD:tä, kun altaaseen on tulossa monimetalli(70w 250L)?
On vaan niin paljon kehuttuja juuri nuo kyseiset ravinteet. Altaassa on jo valmiiksi hiilidioksidi lannoitus, mutta nuo pohjalannoiteet ovat olleet tähän asti ihan omatekoisia ja nestemäinen on ollut tetran plantamin.
On vaan niin paljon kehuttuja juuri nuo kyseiset ravinteet. Altaassa on jo valmiiksi hiilidioksidi lannoitus, mutta nuo pohjalannoiteet ovat olleet tähän asti ihan omatekoisia ja nestemäinen on ollut tetran plantamin.