Sukarapujen saatavuus ja hinta
Valvoja: Moderaattorit
Sukarapujen saatavuus ja hinta
Olen tässä jo jonkin aikaa miettinyt että miksi tuo sukarapujen hinta on noinkin kalliiksi (akvaarioliikkeessä 9€/kpl, Red Cherryt). Nehän lisääntyvätkin melko nopeasti?
Sitten tuo saatavuus. Olen jo jonkin aikaa koittanut saada täältä Turun seudulta harrastelijoilta sukarapuja, mutten ole onnistunut. Akvaarioliikkeissä ovat niin kalliita etten viitsisi sieltä ostaa. Veikkaisin ainakin, että niillä kellä näillä on (ja ei ole näitä syöviä kaloja) niin olisi myös myyntiin asti....
Omia mielipiteitänne?
Sitten tuo saatavuus. Olen jo jonkin aikaa koittanut saada täältä Turun seudulta harrastelijoilta sukarapuja, mutten ole onnistunut. Akvaarioliikkeissä ovat niin kalliita etten viitsisi sieltä ostaa. Veikkaisin ainakin, että niillä kellä näillä on (ja ei ole näitä syöviä kaloja) niin olisi myös myyntiin asti....
Omia mielipiteitänne?
-
- Elite Member
- Sukupuoli: Nainen
Pienestä Akvaariokaupasta löytyy muutamia lajeja sukarapuja. Hinta vaihtelee kimalaissukarapujen 2,50 eurosta tulisukarapujen 6 euron kappalehintaan.
Toimitamme myös matkahuollon kautta.
Toimitamme myös matkahuollon kautta.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Joitakin on, toisia ei kun ne saattaa risteytyä keskenään. tästä asiasta on aika monta muutankin keskustelua, koita haulla
Mulla on samassa kirsikkasukarapuja ja vihersukarapuja. Muistaakseni helmisukarapu on sellainen, jota en voisi tuonne laittaa, kun risteytyy tuon kirsikkasukaravun kanssa..
linkki, toinen ja kolmas
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mulla on samassa kirsikkasukarapuja ja vihersukarapuja. Muistaakseni helmisukarapu on sellainen, jota en voisi tuonne laittaa, kun risteytyy tuon kirsikkasukaravun kanssa..
linkki, toinen ja kolmas
Akvaariot 40l, 180l, 243l, 252l ja 760l
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
kuvia
akvasivuni
Greeneistä en tiedä, mut ainakin tulisukat ja helmisukat voi laittaa samaan.
Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!
http://kuvablogi.com/blog/5069/
http://kuvablogi.com/blog/5069/
kummia risteytyksiä
minulla oli alunperin
2 tulisukarapua
2 kirsikkasukarapua
2 vihersukarapua
2 Amanoja, nämähän eivät ainakaan sekoita palettia missään tapauksessa
Tämän taulukon mukaan näiden "lajien" ei pitäisi risteytyä ja sitä uskoin.
Noh nyt minulla on iso kasa kauniita melko paljon valkoista omaavia tulisukarapuja ja vieläkin isompi kasa erivärisiä ja erilaisia sukarapuja, oransseja, melkein helmiäisiä, ihan tummanvihreänmustia ja täysi kirkkaita jne jne. Mitähän nuo greenit mahtoivat ollakkaan hah.
Noh mielenkiintoistahan on, kuitenkin erotin puhtaat tulisukaravut ja loput sitten pitäisi olla kirsikkasukarapuja ja vihersukarapuja.
Ovatpahan monimuotoisia vaikkain kauniita sanoisin.
Eteenpäin tuskin voin tuommoisia laittaa, eli joko greenit ei ollu greenejä tai sitten ne kyllä risteytyvät. Veikkaan että greenit eivät olleet puhtaita likimainkaan.
Mitäs sanotte?
2 tulisukarapua
2 kirsikkasukarapua
2 vihersukarapua
2 Amanoja, nämähän eivät ainakaan sekoita palettia missään tapauksessa
Tämän taulukon mukaan näiden "lajien" ei pitäisi risteytyä ja sitä uskoin.
Noh nyt minulla on iso kasa kauniita melko paljon valkoista omaavia tulisukarapuja ja vieläkin isompi kasa erivärisiä ja erilaisia sukarapuja, oransseja, melkein helmiäisiä, ihan tummanvihreänmustia ja täysi kirkkaita jne jne. Mitähän nuo greenit mahtoivat ollakkaan hah.
Noh mielenkiintoistahan on, kuitenkin erotin puhtaat tulisukaravut ja loput sitten pitäisi olla kirsikkasukarapuja ja vihersukarapuja.
Ovatpahan monimuotoisia vaikkain kauniita sanoisin.
Eteenpäin tuskin voin tuommoisia laittaa, eli joko greenit ei ollu greenejä tai sitten ne kyllä risteytyvät. Veikkaan että greenit eivät olleet puhtaita likimainkaan.
Mitäs sanotte?
Mulla vihersukaravut on läpinäkyvästä ruskeaan, mutta yhtään kunnolla vihreää yksilöä en ole nähnyt, kirsikkasukaravuilla on kaikilla punaista, toisilla vain häivähdys, toiset taas oikein tummanpunaisia.
Akvaariot 40l, 180l, 243l, 252l ja 760l
kuvia
akvasivuni
kuvia
akvasivuni