käykö 29l nanolle mitään jos käyttää 700l/h pumppua?
Valvoja: Moderaattorit
Muutenkin tällä palstalla ei tarvitse joka pikku kysymyksestä pistää uutta aihetta, vaan voit kysyä alkeista suoraan vaikkapa tuon halpa merivesiakvaario- aiheen alla. Jengi kuitenkin lukee nuo vanhatkin topicit kunhan ehtivät, vaikka mentäisiinkin viidennellä sivulla. Palstan luettavuus pysyy hieman järkevämpänä eikä ala muistuttamaan suomi24-portaalia, saadaan samalla pidettyä Vanhanen poissa jahtaamasta hameväkeä.
Siperia vastasi
Siperia vastasi

Re: käykö 29l nanolle mitään jos käyttää 700l/h pumppua?
Mutu tuntumalta sanoisin, ettei riitä (kahdella ainakin onnistuis, mutta virtaus saattaa mennä liian suureksi, eli vesi lentää ulos altaasta (multa meenaa välillä roiskua kun on liikaa kiertoa pinnalla):mrgreen: ). Eli toinen pumppu pintavedenkiertoon ja toinen kiville, en osaa oikein sanoa kun en ole itse kokeillut (eli yksikin saattaa hyvin riittää). Tossa altaassahan olisi hyvä saada kunnon virtaus kivien ympärille ja saada samalla pintavedenkierto kuntoon. Mulla ainakin pinnalle tulee muuten sellainen inhan näköinen lika/bakteeri/rasvakerros, jos pinnalla ei ole tarpeeksi virtausta (mulla pintavedenkierrosta huolehtii 2000l/h halpispumppu, joka samalla kierrättää koko altaan vettä ja antaa hyvän vastavirtauksen toiselle saman kokoiselle pumpulle, jonka tarkoitus olisi kierräättää vettä itse kivien ympärillä, omasta mielestäni virtaus on lähes onnistunut ja ocellariksellakin on hyvät uintivirrat.) Mun pitäis hankkia uudet pumput ja ajattelinkin hankkia ainakin yhden nano streamin, jossa virtaus oli muistaakseni n.4000l/h, jotta saisi paremman vedenkierron kiville, nykyinen ei ole mielestäni riittävän tehokas ja kulutusystävällinen, kun pumput lämmittävät vettä aivan liikaa.h u z k y kirjoitti:käykö 29l nanolle mitään jos käyttää 700l/h pumppua?
Miksi pitää dissata, jos joku kysyy jotain? Musta on ainakin hienoa, että joku 13- vuotias on kiinnostunut merivesiharrastuksesta ja tiedustelee eri akvaariotyyppivaihtoehdoista. Muistan kun itse en ala-asteella saanut hankittua akvaariota ja silloin koko idea unohtui, kunnes myöhemmin eksyin aqua-webin sivustoille ja lueskelin niitä pari vuotta kunnes päätin rekisteröityä ja alkaa itsekin kyselemään asioita joista en tiennyt. Kolme vuotta sitten hankin ensimmäisen akvan, jonka jälkeen niitä on ollut kauhea määrää aivan kaikenlaisia makeanvedenkaloja. Noin kolme- neljä kuukautta sitten laitoin viimein tuon merivesialtaan pystyyn josta olin lueskellut muutaman vuoden ja huomasin, että se kannatti. Eli minusta kannattaa kysellä asioista ennenkuin ostaa. Multa on mennyt älyttömästi rahaa kaivoon ja sitten valitetaan, että merivesiharrastus on kallista, ei se ole kallista, jos sitä oikeasti tahtoo.

Pepsi Max, mustaa kultaa
-
- Imperaattori
- Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Perinteisesti täällä ei olla poistettu viestiketjuja/lainattuja viestejä ellei siihen ole ollut aihetta. Ketjuja lukee muutkin kuin niiden aloittaja. Älä nyt suotta nokkiin ota vaikka maisu vähän kiusaah u z k y kirjoitti:Miten voi poistaa aiheita...? voiko joku kiltti moderaattori poistaa kaikki mun aiheet?? plz!