Kaunein kasvinne

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

kerry74
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Kaunein kasvinne

Viesti Kirjoittaja kerry74 »

Mikä kasvi on altaanne komistus, kruunu? Mulla on isossa altaassa punainen tiikerilumme, jolle olen kivistä latonut jalustan. Keskikokoisessa ei vielä toistaiseksi mitään... ja pienessä 98 litraisessa konjakkikasvi, joka kasvattaa piiiitkää uutta oksaa. Punaiset ovat mielestäni akvaarion suola [;)] . Minkälaista lannoitusta kyseinen suosikkinne tarvitsee? Mulla pohjalla 7 pallot, pohjatabuja ja PMDD, lisäksi hiilaripullot pörisevät.
Juwel Vision 260L seurala, 2 kiinanharjakoiraa.
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

25-litraisesta hienoin on Ludwigia arcuata. Se tarvii vähän pohjalannoitetta ja nestemäistä vähän enemmän...ja kaikkea muutakin.
40-litraisen komistus on kleiner bär-miekkakasvi. Juurille ravinnetta niin se on tyytyväinen.
63-litraisesta kaunein on punarotala. Sillekin kaikkea kuviteltavaa lannoitetta ja paljon valoa.
71-litraisessa ei oikein ole mitään ihmeellistä. Sinne voisi ehkä pallopartalevän hankkia.
98-litraisen hienoin on joku melalehtilaji (arvoitus nro. 2). Sille ei tarvi muuta kuin välillä laittaa pohjalannoitetta.
250-litraisen vetonaula on ehkä jättivedensuosikkipuska. Nestemäistä lannoitetta sille.
310-litraisen koriste on ehkä Ludwigia inclinata var. verticillata (''Cuba''). Se tarvii nestemäistä lannoitetta, valoa ja hiilidioksidia.
paul
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

Minulla on myös tiikerilumme mielestäni kaunein
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

560-litraisessa komein on ehdottomasti tuo iso ruusumiekka kultaisessa leikkauspisteessä, se on aina ollut suosikkikasvi, joten olen hoivannut. Erikoisemmat ja aremmat miekat on aina pitsillä kun monnit ne imeksii. :roll: Aijemmin oli iso upea punarotalapuska, mutta se kuihtui pois rempan jälkeen, nyt komein köynnöstävä on pensasojakaali. Etuallalla kivasti leviävä apilasaniainen.
-Näille annetaan hiilaria, nitraattia, nestemäistä- ja pohjalannosta.

520-litraisessa on tuo pinnan päälle kasvava iso miekkakasvilaji ja kantojen päällä, miekkosen istuttamat Ricciat.
Myös kiva Anubias-puska mangrovessa, ikinä ennen ei Anubiaat ole mulla viihtyneet!
-Näille riittää plekon kykki.

60-litraisessa on paras toi pikku-Blyxa. Nestemäinen lannoitus.
Plekoaltaissa ei juuri kasveja kasvatella, mutta salamanterialtaassa on komea pantterimiekka ja seepralassa ihanan matala ja punertava tähtilumme.
-Näille sillointällöin kun muistaa niin nestemäistä lannosta.
lehtis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja lehtis »

Kaikkein hienoimpia kasveja altaissani ovat glosso, Ludwigia inclinata var. verticillata (''Cuba'') ja konjakkikasvien eri muunnokset. Kaikille menee hiilidioksidia, pohjalannoitteita ja nestemäisiä myrkkyjä. [;)]
jimikkon
Member
Member

Viesti Kirjoittaja jimikkon »

Kyllä tuo ruusumiekka on altaideni kuningatar.
"On mahdotonta olla masentunut jos sinulla on ilmapallo."
-Nalle Puh
RHODESIAN
Member
Member

Viesti Kirjoittaja RHODESIAN »

Tummanpunainen miekkakasvi, mahdollinen Echinodorus "Paul Kloecker"
Similis
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Similis »

Pantterimiekkakasvi, ehdottomasti. Niin ja altaaseen menee nestemäistä hiiltä ja pohjalannoitteita.
317, 166 & 112L
3 x L-46, 6 x L-174, L-206, 3 x hypancistrus sp. & L-262.
Tigeri
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Tigeri »

Echinodorus argentinensis ja Nesaea crassicaulis.
En tiedä noiden suomenkielisiä nimiä mutta suuri miekkakasvi n.metrin korkuinen ja jokin konjakkikasvin sukulainen nuo ovat.
-ozkuz-
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja -ozkuz- »

Hienoin ja varjelluin kasvini on hieno tummanpunainen (miltein musta :mrgreen: ) miekkakasvi E.horemanii
irkku82
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: TAY

Viesti Kirjoittaja irkku82 »

265l ehdottomasti Echinodorus cordifolius (radicans). Pinna yläpuolella olevat lehdet. Lähikuva itse lehdestä. Kukkavana. Lannoituksena saviturvekuulia juurilla.
63l taasen vaivalla kasvatettu punarotala-rotala macranda. Lannoituksena PMDD.
460l. Seurana tiibetinspanieli Kaaos. Myydään: Ulkosuodatin
g.rosea
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja g.rosea »

Echinodorus uruguaiensis"Red" (?)
UffeS
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja UffeS »

Kuva

Hygrophila polysperma ´Rosanervig´

Kasvaa tällä hetkellä todella suurena ja runsaana akvassani [;)]
Eteläamerikkalaisia asukkaita: 4 x Mikrogeophagus altispinosa, 1 x Geophagus steindachneri, 2 x Thorichthys meeki, 2 x Otocinclus affinis, 1 x Ancistrus sp, 2 x Cryptoheros myrnae
toxic69
Member
Member

Viesti Kirjoittaja toxic69 »

No vähän tulee orpo olo kun lukee teidän kauneimmista kasveistanne.. [:I]
Mulla ei ole altaassa mitään ihmeellistä, kauneimmat niistäkin on perus vallisneria ja glosso :D Liian vähäisen valon takia ei kasvitilanne äärettömästi kukoista. Pian saan toisen valaisimen ja nykyiseen uuden loisteputken, josko sitten onnistuis vähän vaativiempienkin kasvattaminen :roll:
2 frettiä. <3
Okahiiri. <3
Koira. <3
Akvaario 60l + 400l <3
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Minä olen simppelin kannalla; "rakkaimpani" on jo pitemmän aikaa ollut liuskavesitähdikki.
UffeS
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja UffeS »

Toinen suosikeistani akvassani on konnanputki (Hydrocotyle leucocephala), viihtyy todella hyvin koska saa runsaasti valoa, näyttävän näköinen [;)]

Kuva
Eteläamerikkalaisia asukkaita: 4 x Mikrogeophagus altispinosa, 1 x Geophagus steindachneri, 2 x Thorichthys meeki, 2 x Otocinclus affinis, 1 x Ancistrus sp, 2 x Cryptoheros myrnae
-riff-
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS, HAS, Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja -riff- »

Minun suosikkini ja samalla reilusti isoin kasvini on Nuphar japonica. Kovin kauniiksihan tuota vaaleanvihreää rehua ei oikein voi sanoa, mutta sen röyhkeä muista piittaamaton tapa kasvaa ja hiljalleen siirtää häiritsevät esteet, kasvit, kivet, kannot, ym. tieltään on tehnyt minuun lähtemättömän vaikutuksen. :)
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja allablaze »

Mikään ei vedä vetoja uudelle ihastukselleni, tuoksuvedensuosikille.
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
IceQueen
Member
Member
Akvaarioseurat: Porin Akvaariokerho ry

Viesti Kirjoittaja IceQueen »

Mulla ei mitään kummoisia kasveja akvaariossani vielä kasva, mutta mielestäni tuo Ruskomelalehti on kiva. Sitä vaalin ja varjelen, sekä innolla sen kasvua seuraan. :)

Ehkä mäkin joskus tulevaisuudessa saan jotain erikoisempaa kasvia hankittua, vastahan tää harrastus on aluillaan! :mrgreen:
317 L (sekala)
Rihmis
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Rihmis »

Kai se on tuo jättivedensuosikki, se on niin ihanan tuuhea :)
80, 100, 136 ja 230 litraiset, 5 kissaa ja mies, täydellistä
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Minulla on se ongelma, että kaikki kasvit mitä on yhdessä altaassa ovat lemppareita... Windeløv on todella hieno kun se kasvaa tiiviinä puskana. Nauhavesihyasintti on komea katseenvangitsija. Konnanputki luo hienon taustan altaalle. Etualalla kasvavat kokoa poimupatsuli, blyxa japonica ja muutama muu pienempi kasvi... Muutama tummanpunainen Echinodorus -alku tuo punaisuutta kuten myös punarotala ja omalla tavallaan hentorotala... Takanurkassa anubiakset pyrkivät ulos altaasta ja niiden alla kurkottelee isonäkinsammal... Mikä olisi kivoin - eiosaasanoa!! :| :roll:
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
ParratonMonni
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja ParratonMonni »

Ihastukseni tulevat ja menevät kasvien suhteen, mutta pikku rääpäleenä (3 alle 5 cm repaleista lehteä) hankittu kurttukriinumi on kyllä isomman altaan ehdoton kuningatar (kasvanut siis jonkin verran, tyven halkaisija on nyt ehkä 5-7 cm). Joku olisi sen minulta ostanutkin, mutta kukaan ei maksa siitä niin paljoa, että myisin [;)]

Muuten tykkään kaikenlaisista anubiaista, kun niitä ei tarvitse joka viikko olla karsimassa, ja niiden lehtien muoto ja väri on niin kaunis.

Altaissa pohjalainnoitus ja hyvä valo. Punaisilla rautalisää juurilla myös, PMDD ruikkaus joskus,jos näyttää että eivät voi hyvin...
Nöpö
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Nöpö »

Minä olen ihan ihastuksissani anubiaisiin, niin isoihin kuin pieniinkin. Ovat niin syvän vihreitä ja jämäköitä, eivätkä vähällä kuolekaan :D
Juhis90
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Juhis90 »

Singaporensammal on lemppari täällä... tänään sain :D
elisa83
Member
Member
Akvaarioseurat: has

Viesti Kirjoittaja elisa83 »

En nyt tiedä onko kaunein, mutta ruusumiekkakasvini on yhtä vanha kuin akvaarioharrastukseni..Siitä on tullut niin rakas, etten voisi koskaan luopua siitä..Jos se joskus kuolee niin itku tulee. :cry:
Kaksinkertainen rapula( 67l & 27l) :D ja kaksi seropia

-Kasveja ei voi ikinä olla liikaa-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”