Kaunein kasvinne
Valvoja: Moderaattorit
Kaunein kasvinne
Mikä kasvi on altaanne komistus, kruunu? Mulla on isossa altaassa punainen tiikerilumme, jolle olen kivistä latonut jalustan. Keskikokoisessa ei vielä toistaiseksi mitään... ja pienessä 98 litraisessa konjakkikasvi, joka kasvattaa piiiitkää uutta oksaa. Punaiset ovat mielestäni akvaarion suola
. Minkälaista lannoitusta kyseinen suosikkinne tarvitsee? Mulla pohjalla 7 pallot, pohjatabuja ja PMDD, lisäksi hiilaripullot pörisevät.
Juwel Vision 260L seurala, 2 kiinanharjakoiraa.
-
millia
- Katalysaattori

- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
25-litraisesta hienoin on Ludwigia arcuata. Se tarvii vähän pohjalannoitetta ja nestemäistä vähän enemmän...ja kaikkea muutakin.
40-litraisen komistus on kleiner bär-miekkakasvi. Juurille ravinnetta niin se on tyytyväinen.
63-litraisesta kaunein on punarotala. Sillekin kaikkea kuviteltavaa lannoitetta ja paljon valoa.
71-litraisessa ei oikein ole mitään ihmeellistä. Sinne voisi ehkä pallopartalevän hankkia.
98-litraisen hienoin on joku melalehtilaji (arvoitus nro. 2). Sille ei tarvi muuta kuin välillä laittaa pohjalannoitetta.
250-litraisen vetonaula on ehkä jättivedensuosikkipuska. Nestemäistä lannoitetta sille.
310-litraisen koriste on ehkä Ludwigia inclinata var. verticillata (''Cuba''). Se tarvii nestemäistä lannoitetta, valoa ja hiilidioksidia.
40-litraisen komistus on kleiner bär-miekkakasvi. Juurille ravinnetta niin se on tyytyväinen.
63-litraisesta kaunein on punarotala. Sillekin kaikkea kuviteltavaa lannoitetta ja paljon valoa.
71-litraisessa ei oikein ole mitään ihmeellistä. Sinne voisi ehkä pallopartalevän hankkia.
98-litraisen hienoin on joku melalehtilaji (arvoitus nro. 2). Sille ei tarvi muuta kuin välillä laittaa pohjalannoitetta.
250-litraisen vetonaula on ehkä jättivedensuosikkipuska. Nestemäistä lannoitetta sille.
310-litraisen koriste on ehkä Ludwigia inclinata var. verticillata (''Cuba''). Se tarvii nestemäistä lannoitetta, valoa ja hiilidioksidia.
-
VesiEläin
- Elite Member

- Akvaarioseurat: TAS
560-litraisessa komein on ehdottomasti tuo iso ruusumiekka kultaisessa leikkauspisteessä, se on aina ollut suosikkikasvi, joten olen hoivannut. Erikoisemmat ja aremmat miekat on aina pitsillä kun monnit ne imeksii.
Aijemmin oli iso upea punarotalapuska, mutta se kuihtui pois rempan jälkeen, nyt komein köynnöstävä on pensasojakaali. Etuallalla kivasti leviävä apilasaniainen.
-Näille annetaan hiilaria, nitraattia, nestemäistä- ja pohjalannosta.
520-litraisessa on tuo pinnan päälle kasvava iso miekkakasvilaji ja kantojen päällä, miekkosen istuttamat Ricciat.
Myös kiva Anubias-puska mangrovessa, ikinä ennen ei Anubiaat ole mulla viihtyneet!
-Näille riittää plekon kykki.
60-litraisessa on paras toi pikku-Blyxa. Nestemäinen lannoitus.
Plekoaltaissa ei juuri kasveja kasvatella, mutta salamanterialtaassa on komea pantterimiekka ja seepralassa ihanan matala ja punertava tähtilumme.
-Näille sillointällöin kun muistaa niin nestemäistä lannosta.
-Näille annetaan hiilaria, nitraattia, nestemäistä- ja pohjalannosta.
520-litraisessa on tuo pinnan päälle kasvava iso miekkakasvilaji ja kantojen päällä, miekkosen istuttamat Ricciat.
Myös kiva Anubias-puska mangrovessa, ikinä ennen ei Anubiaat ole mulla viihtyneet!
-Näille riittää plekon kykki.
60-litraisessa on paras toi pikku-Blyxa. Nestemäinen lannoitus.
Plekoaltaissa ei juuri kasveja kasvatella, mutta salamanterialtaassa on komea pantterimiekka ja seepralassa ihanan matala ja punertava tähtilumme.
-Näille sillointällöin kun muistaa niin nestemäistä lannosta.
-
irkku82
- Senior Member

- Akvaarioseurat: TAY
265l ehdottomasti Echinodorus cordifolius (radicans). Pinna yläpuolella olevat lehdet. Lähikuva itse lehdestä. Kukkavana. Lannoituksena saviturvekuulia juurilla.
63l taasen vaivalla kasvatettu punarotala-rotala macranda. Lannoituksena PMDD.
63l taasen vaivalla kasvatettu punarotala-rotala macranda. Lannoituksena PMDD.
460l. Seurana tiibetinspanieli Kaaos. Myydään: Ulkosuodatin
No vähän tulee orpo olo kun lukee teidän kauneimmista kasveistanne..
Mulla ei ole altaassa mitään ihmeellistä, kauneimmat niistäkin on perus vallisneria ja glosso
Liian vähäisen valon takia ei kasvitilanne äärettömästi kukoista. Pian saan toisen valaisimen ja nykyiseen uuden loisteputken, josko sitten onnistuis vähän vaativiempienkin kasvattaminen 
Mulla ei ole altaassa mitään ihmeellistä, kauneimmat niistäkin on perus vallisneria ja glosso
2 frettiä. <3
Okahiiri. <3
Koira. <3
Akvaario 60l + 400l <3
Okahiiri. <3
Koira. <3
Akvaario 60l + 400l <3
Toinen suosikeistani akvassani on konnanputki (Hydrocotyle leucocephala), viihtyy todella hyvin koska saa runsaasti valoa, näyttävän näköinen

Eteläamerikkalaisia asukkaita: 4 x Mikrogeophagus altispinosa, 1 x Geophagus steindachneri, 2 x Thorichthys meeki, 2 x Otocinclus affinis, 1 x Ancistrus sp, 2 x Cryptoheros myrnae
-
-riff-
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAS, HAS, Ciklidistit
Minun suosikkini ja samalla reilusti isoin kasvini on Nuphar japonica. Kovin kauniiksihan tuota vaaleanvihreää rehua ei oikein voi sanoa, mutta sen röyhkeä muista piittaamaton tapa kasvaa ja hiljalleen siirtää häiritsevät esteet, kasvit, kivet, kannot, ym. tieltään on tehnyt minuun lähtemättömän vaikutuksen. 
-
-Alix-
- Katalysaattori

- Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
- Viesti:
Minulla on se ongelma, että kaikki kasvit mitä on yhdessä altaassa ovat lemppareita... Windeløv on todella hieno kun se kasvaa tiiviinä puskana. Nauhavesihyasintti on komea katseenvangitsija. Konnanputki luo hienon taustan altaalle. Etualalla kasvavat kokoa poimupatsuli, blyxa japonica ja muutama muu pienempi kasvi... Muutama tummanpunainen Echinodorus -alku tuo punaisuutta kuten myös punarotala ja omalla tavallaan hentorotala... Takanurkassa anubiakset pyrkivät ulos altaasta ja niiden alla kurkottelee isonäkinsammal... Mikä olisi kivoin - eiosaasanoa!!

Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
-
ParratonMonni
- Advanced Member

Ihastukseni tulevat ja menevät kasvien suhteen, mutta pikku rääpäleenä (3 alle 5 cm repaleista lehteä) hankittu kurttukriinumi on kyllä isomman altaan ehdoton kuningatar (kasvanut siis jonkin verran, tyven halkaisija on nyt ehkä 5-7 cm). Joku olisi sen minulta ostanutkin, mutta kukaan ei maksa siitä niin paljoa, että myisin
Muuten tykkään kaikenlaisista anubiaista, kun niitä ei tarvitse joka viikko olla karsimassa, ja niiden lehtien muoto ja väri on niin kaunis.
Altaissa pohjalainnoitus ja hyvä valo. Punaisilla rautalisää juurilla myös, PMDD ruikkaus joskus,jos näyttää että eivät voi hyvin...
Muuten tykkään kaikenlaisista anubiaista, kun niitä ei tarvitse joka viikko olla karsimassa, ja niiden lehtien muoto ja väri on niin kaunis.
Altaissa pohjalainnoitus ja hyvä valo. Punaisilla rautalisää juurilla myös, PMDD ruikkaus joskus,jos näyttää että eivät voi hyvin...