Paraneeko kala - pala puuttuu suun yläosasta?

Akvaarioiden ja kalojen hoito, ongelmat, sairaudet jne.

Valvoja: Moderaattorit

Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
  1. akvaarion tilavuus ja mitat
  2. Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
  3. Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
  4. Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
  5. Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
  6. Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
  7. Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
  8. Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?

Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Vastaa Viestiin
viivis
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Paraneeko kala - pala puuttuu suun yläosasta?

Viesti Kirjoittaja viivis »

:cry: Kauhukseni huomasin, että taistoakalta puuttuu suun yläosasta ( "ylähuulesta" ) pala. Haittaa syömistä jonkun verra. Sai sellaisia kelluvia, isompia paloja kuitenkin syötyä veden pinnasta.
Paraneeko tuollaiset vammat vai jääkö tuollaiseksi? Oli eilen vielä ihan kunnossa, tuo on tullut tämän päivän aikana. Pitäisikö tehdä jotain erityistä, vai riittääkö normaali veden puhtaana pito?
Onnelliset ihmiset ovat odottaneet elämältä vähemmän. -Brana Crncevic-
cichlid
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja cichlid »

Ei se puuttuva pala takaisin kasva, uusi iho kasvaa kyllä vauriokohdan päälle mikäli siihen ei mikään mikrobi iskeydy.
720 + 125 litraa (ja tyhjillään 240 + 40 litraa)
Midi
Member
Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Midi »

Hei, Mulla sama tilanne. Taistelukalan suu rikki (kyse koiraasta) ja mikrobikin näyttää siihen iskeneen. Mitä teen nyt? Mulla ei ole mitään toista akvaariota mihin ukkoa siirtää. Sen suussa on siis jotain valkoista nyt, mutta ei muualla. Valkoisen määrä suun sisällä kyllä vähän lisääntynyt muutamassa päivässä. Tarttuuko se muihin, kun muilla ei suu rikki? Taisto ui edelleen reippaasti, syö hyvin ja kyhäilee uutta vaahtopesää. Olen vaihtanut enemmän vettä nyt ja lisäsin reilummin turveuutetta. En mitenkään voi edes kuvitella lopettavanikaan noin reipasta kalaa.
Kodama
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Kodama »

Minulla on kaksi kongontetraa, joilla on suut syöpyneet vanhassa kodissa. Toisella ei ole huulia ollenkaan, toisella puolikkaat ja epämääräiset. Elävät onnellisina syöden sulavasti leijailevia hiutaleita.
Elämä on rankkaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hoito, ongelmat ja kalataudit”