Kuinka paljon korallihiekkaa?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Senior Member
- Viesti:
Kuinka paljon korallihiekkaa?
Tämmöinen tapaus:
- akvaario 318litraa
- GH 4-5 (lähempänä 5)
- PH 7,5-8 (tarkalleen jossakin siinä välissä)
Kuinkas paljon tuota korallihiekkaa pitäisi laittaa että kovuus nousisi sinne 6-7 paikkeille? litroissa?
PH on mielestäni hyvä, hammaskarppeja kun altaassa on ja 6 keltabarbia jotka vielä noissa lukemissa menevät vallan mainiosti.
Ja ovatko GH ja PH kuinka paljon sidoksissa toisiinsa? Jos GH:ta nostaa miten se vaikuttaa PH?
- akvaario 318litraa
- GH 4-5 (lähempänä 5)
- PH 7,5-8 (tarkalleen jossakin siinä välissä)
Kuinkas paljon tuota korallihiekkaa pitäisi laittaa että kovuus nousisi sinne 6-7 paikkeille? litroissa?
PH on mielestäni hyvä, hammaskarppeja kun altaassa on ja 6 keltabarbia jotka vielä noissa lukemissa menevät vallan mainiosti.
Ja ovatko GH ja PH kuinka paljon sidoksissa toisiinsa? Jos GH:ta nostaa miten se vaikuttaa PH?
Kuvia
317L kalakippo.
317L kalakippo.
-
- Senior Member
- Viesti:
Noin ajattelinkin että GH ja PH eivät ole yhteyksissä.Kaizu kirjoitti:Nostaako se korallihiekka kovuutta jos veden pH on emäksisellä puolella, eikös se liukene vain happamaan veteen? pH:lla ja KH:lla on yhteys, mutta ei käsittääkseni GH:lla ja pH:lla.
voi köh..mitenkäs tuota sitten muuten kovettaisi?
Simpukat tuntuvat kuitenkin hajoavan, tosin hitaasti mutta varmasti.
Kuvia
317L kalakippo.
317L kalakippo.
-
- Starting Member
-
- Senior Member
- Viesti:
Ei se minua haittaakaan jos vesi nyt sen parikin tuntia on sameana vedenvaihdon jälkeen.
Yritän nyt vaan valita sitä parasta ja hyödyllisintä vaihtoehtoa kalojen kannalta, siksi aloin pohtimaan että liukeneeko se kipsi kunnolla veteen. Hitot minä mistään pienistä sameuksista.
Siksi vaan olen enemmän tuon korallikiven perään, koska se on kaunis materiaali ja olisi sopinut hyvin uuden "ulkoasun" suunnitelmiin.
Yritän nyt vaan valita sitä parasta ja hyödyllisintä vaihtoehtoa kalojen kannalta, siksi aloin pohtimaan että liukeneeko se kipsi kunnolla veteen. Hitot minä mistään pienistä sameuksista.
Siksi vaan olen enemmän tuon korallikiven perään, koska se on kaunis materiaali ja olisi sopinut hyvin uuden "ulkoasun" suunnitelmiin.
Kuvia
317L kalakippo.
317L kalakippo.