Mangroverapu ja liejuryömijä
Valvoja: Moderaattorit
Mangroverapu ja liejuryömijä
Minulle tulee 180 litrainen akvaario, jonne ajattelin tehdä ehkäpä kelluvia maa-alueita, niin että vettäkin olisi mukava määrä. Veteen tulisi nykyisen 80 litraisen mustamollit ja platyt. Mahtuuko Liejuryömijä ja mangroverapu samaan altaaseen? Taitavat kuitenkin olla samasta biotoopista.
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Saattanee joutua ne mollit ja platyt liejisten parempiin suihin, kuten omat milliksenikin...
Eli ei kannata ehkä kokeilla. Samaten liejuryömijöillä täytyy mielestäni olla ehdottomasti hiekkapohja, mitä saavat muokata ja pöllyttää mieleisekseen. Ei tosin ehkä omistajansa mielen mukaiseksi.
180 litraa on muutenkin sen verran pieni tila, ettei sinne mahtuisi kuin max. 2 ryömijää, ja niillekin tarvitaan paljon tilaa, eli muut oliot joutuisivat ehkä siellä hieman ahtaalle... Tykkäävät myös olla hiukan isommassa porukassa. Omani on 530 litraisessa kaksistaan (oli kolmaskin, mutta menehtyi traagisesti
) seuranaan muutama puikkokurkkija (ostettu liejuryömijänä) ja seepraleväkotilo.

180 litraa on muutenkin sen verran pieni tila, ettei sinne mahtuisi kuin max. 2 ryömijää, ja niillekin tarvitaan paljon tilaa, eli muut oliot joutuisivat ehkä siellä hieman ahtaalle... Tykkäävät myös olla hiukan isommassa porukassa. Omani on 530 litraisessa kaksistaan (oli kolmaskin, mutta menehtyi traagisesti

Maapallo tuottaa kylliksi tyydyttääkseen jokaisen tarpeet, mutta ei kylliksi tyydyttääkseen jokaisen ahneuden. -Mahatma Gandhi-
-
- Junior Member
Ja höööööööpön löööööpön.Joo ei liejuryömiät elä murtovedessä ne on ihan makean veden laji.
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Ne elää luonnossa suistoalueilla, joissa suolapitoisuus vaihtelee joen virtauksen mukaan yms., mutta ei liejiksiä missään nimessä saa pitää pelkästään makeassa vedessä. Suolapitoisuuden vaihtelu ei vain ole niille vaarallista.

Maapallo tuottaa kylliksi tyydyttääkseen jokaisen tarpeet, mutta ei kylliksi tyydyttääkseen jokaisen ahneuden. -Mahatma Gandhi-
Hih!
Olin ostamassa 180 litraista, kun olen harrastellut veden läträämistä 80 litraisella parisenkuukautta. Viherkalassa ei oikein innostuttu myymään ryömijöitä 180 litraiseen, joten jätin sen tankin ostamatta ja nyt ajattelen jo 300 litraista. Sinne pääsen sitten rakentamaan onnellista vedenalaista elämää. Poikaystävä kyllä vähän toppuuttelee.
Molleja minulla on jo ja niistä tykkään. Koitan sovittaa niitä sinne ja jos tulee ruumiita pistän ne takaisin pikkukotiinsa.
Murtovettä minä ajattelinkin ja jotain jokisuistobiotooppia. Nuo liejuryömijät on murtoveden elukoita, samoin siellä viihtyvät mangroveravut ja mollit.
Olin ostamassa 180 litraista, kun olen harrastellut veden läträämistä 80 litraisella parisenkuukautta. Viherkalassa ei oikein innostuttu myymään ryömijöitä 180 litraiseen, joten jätin sen tankin ostamatta ja nyt ajattelen jo 300 litraista. Sinne pääsen sitten rakentamaan onnellista vedenalaista elämää. Poikaystävä kyllä vähän toppuuttelee.
Molleja minulla on jo ja niistä tykkään. Koitan sovittaa niitä sinne ja jos tulee ruumiita pistän ne takaisin pikkukotiinsa.
Murtovettä minä ajattelinkin ja jotain jokisuistobiotooppia. Nuo liejuryömijät on murtoveden elukoita, samoin siellä viihtyvät mangroveravut ja mollit.
-
- Junior Member
Ihan hyvä päätös, ei sellaisessa 180-litraisessa olisi kyllä tarpeeksi reviiritilaa liejiksille. Meidän kalat kun innostuu pomppimaan, niin tulee 530-litraisessakin seinät vastaan...