Papukaijojen kutu

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
jnordi
Junior Member
Junior Member

Papukaijojen kutu

Viesti Kirjoittaja jnordi »

En aiheesta suoraan löytänyt juttua, mutta näyttäisi nyt siltä, että papukaijojen kolon seinämissä on kutua. Oli(han) se asia nyt niin, että siitä ei kuitenkaan mitään muuta tule :mrgreen: . Kai se on ainakin merkki hvästä fiiliksestä jos ei muusta.

Eikä mitään mutanttikeskustelua tänne kiitos :)

Tuolta löytyy vielä epäselvä kuva, joka on otettu huonolla digijärkkärillä: http://kuvablogi.com/nayta/iso/img205136.jpg

Jani
agr
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja agr »

Niin siinä varmaan käy. Minulla ovat muutaman kerran kuteneet ja kovasti vaivaa nähneet, mutta lopuksi kutu homehtuu ja pariskunta luovuttaa. Se mikä on hyvä, niin ainakin täällä puolustus on hyvin maltillista ja muut pystyvät elämaan normaalia elämää.
650 litraa ahvensoppaa lisukkeilla
lehtis
Advanced Member
Advanced Member

Re: papukaijojen kutu

Viesti Kirjoittaja lehtis »

jnordi kirjoitti: Tuolta löytyy vielä epäselvä kuva, joka on otettu huonolla digijärkkärillä: http://kuvablogi.com/nayta/iso/img205136.jpg
Ihan OT, mutta: Voiko digijärkkäri muka olla huono? Vai onko jokin ensimmäisistä malleista?
paul
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

muistaakseni jossain oli juttua, että papukaijat ovat suurimmaksi osaksi steriilejä kun ovat ihmisen käden työtä. Eli munat eivät hedelmöity vaikka niitä sinne laittavatkin.
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
jnordi
Junior Member
Junior Member

lehtis kirjoitti:
jnordi kirjoitti: Tuolta löytyy vielä epäselvä kuva, joka on otettu huonolla digijärkkärillä: http://kuvablogi.com/nayta/iso/img205136.jpg
Ihan OT, mutta: Voiko digijärkkäri muka olla huono? Vai onko jokin ensimmäisistä malleista?
Canonin 300D käytössä.. ei se ehkä huonoin ole, mutta olen nähnyt parempiakin.
Maaliskyy
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Maaliskyy »

Itse asiassa, jos kuva yhtään pitää paikkaansa, näyttää siltä että munat ovat jo pilalla. Hedelmöittyneet munat ovat läpikuultavia, hedelmöittymättömät muuttuvat tuollaisiksi valkoisiksi päivän-parin kuluessa. Onko joukossa yhtään erivärisiä?
Drooms
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Drooms »

jnordi kirjoitti:
lehtis kirjoitti:
Canonin 300D käytössä.. ei se ehkä huonoin ole, mutta olen nähnyt parempiakin.
OT OT OT mutta tuon on kyllä laadukas järjestelmä kamera, jolla saa laadukkaita kuvia oikein käytettynä.
jnordi
Junior Member
Junior Member

Maaliskyy kirjoitti:Itse asiassa, jos kuva yhtään pitää paikkaansa, näyttää siltä että munat ovat jo pilalla. Hedelmöittyneet munat ovat läpikuultavia, hedelmöittymättömät muuttuvat tuollaisiksi valkoisiksi päivän-parin kuluessa. Onko joukossa yhtään erivärisiä?
Tuossa kuvassa vähän hämää voimakas salamavalo. Näin paikanpäällä katsottuna tuo tosiaan ovat enemmän läpikuultavia. Taitaa tuo mamma kokoajan kyntää tuolla luolassaan lisää. Kutu on ilmestynyt tämän päivän aikana tuonne.
Maaliskyy
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Maaliskyy »

No hyvä, sittenhän on vielä toivoa. Minkälaisissa vesiarvoissa kalat kutivat, ovatko minkä kokoisia? Eroavatko sukupuolet mitenkään toisistaan?
jnordi
Junior Member
Junior Member

Eilen mittasin nitriitin joka oli nolla ja ph on 6,5. Lämpötila 26c muuta en tähän hätään osaa kertoa. En noista sukupuolista ole ihan selvillä, eli voi olla että molemmat on mammojakin, jolloin turhaa työtä tekevät... Ovat noin kymmensenttisiä.

Jos joku osaa jotain noista sukupuolista sanoa http://kuvablogi.com/nayta/iso/img205406.jpg Näyttää kovin samanlaisilta..
Taju
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Taju »

No tässä kun itse olen juurikin yrittänyt avainkirjoahvenien sukuopuolia saada varmistettua, ja juttuja olen lukeskellut tuosta ahvenien genitaalipapillasta, naaraan papilla on ilmeisesti isompi. Eli jos tuossa kuvassa ei nyt perspektiivi kauheasti hämää, sanoisin tuon oikeanpuoleisen olevan naaras. Kun siellä niiden kutupuuhia seurailet, niin koetapa nähdä, onko noissa "munaputkissa" kokoeroa. Tuossa kuvassasi ne näkyvät kyllä aika selvästi. Hyvä kuva, muuten! :D
Se mikä ei tapa, traumatisoi.
jnordi
Junior Member
Junior Member

Tuo "munaputki" on selvästi pidempi ja paksumpi tuolla kuvan oikeanpuoleisella kalalla. Ja tosiaan samainen kala on ryllyyttänyt tuota kutua tuonne seinille. Kova hämmennys tuolla luolassa on..ollaan vaikka miten päin :D
Taju
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Taju »

Eli genitaalipapillan perusteella varmistettuna sinulla on siellä pariskunta. Nyt sitten jännäämään, tuleeko kudusta mitään. Ennuste tosin on huono näillä hybrideillä, mutta ainakin toteuttavat ahvenille luontaista käyttäytymistä, ja akvaario-oloissa kun poikasten olisi muutenkin tiukkaa selvitä hengissä, ei ole ehkä niin väliäkään jos poikasia ei tule. Pääasia että viihtyvät hyvin, ja naaras laskee mädin pois, eli mädinkovettumista ei ainakaan tarvitse pelätä.
Se mikä ei tapa, traumatisoi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”