126 litrasen sillisalaatti

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
MuuMuu
Starting Member
Starting Member

126 litrasen sillisalaatti

Viesti Kirjoittaja MuuMuu »

Elikkäs kohta seuraa pitkä kalalista, joka aiheuttaa varmasti kauhistusta. Osa kaloista tuotiin minulle vähän aikaa sitten väliaikaismajoitukseen vuotamaan alkaneesta akvaariosta, jota ei ajan puutteen ja kiinnostuksen lopahtamisen vuoksi enää korjattu. Nyt olisi aika laittaa kalasto kuntoon ja siihen kaipaa apua!

Vesi:
gH 6, pH 6,5, kH 3, Nitriitti alle 0,3 mg/l, Nitraatti ~15 mg/l ja lämpö 26 (ilman lämmitintä)

Kalat:
keisaritetra 4 kpl
keltabarbi 5 kpl
tiikeribarbi 1 kpl
piikkisilmä 2 kpl
neontetra 12 kpl
mustatetra 4 kpl
partamonni 1 kpl
seeprakala 2 kpl
ja 2 kpl seeprakalojen kanssa hengailevia hyvin samanoloisia ja näköisiä kaloja joilla raitojen tilalla pilkkuja, lajin nimeä en millään muista.

Toiveet kalastolle:
vanhoista jäisi neontetrat ja piikkisilmät (ja partis?)
Uutena tulokkaana toiveissa pandamonniset ja tulisukaravut

Muuten olen valmis luopumaan "ylimääräisistä" ja sopimattomista kaloista, osalle olen jo yrittänyt kotia etsiä (keisaritetrat odottelevat siirtoa).

-MuuMuu-
marDH
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja marDH »

Aikas lämmintä neoneille, tiesitkö sitä?

Piikkisilmiä sitten enemmän. Reilu puoli tusinaa mahtuu komeesti kymmenen pandamonnisen sekaan.

Mutta mitä tuohon väliveteen??

Ite kuitenkin kääntyisin keisaritetrojen puolelle. Niitä yhtä paljon kuin mitä sulla noita neoneja nyt on. Mitäs sanot?
MuuMuu
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja MuuMuu »

marDH kirjoitti:Aikas lämmintä neoneille, tiesitkö sitä?
Joo, lämpötila taitaa olla ylärajoilla, tosin asumuksen varustelu muuttui hieman ja nyt lämpötila on laskenut "jopa" 25 asteeseen. ;)
marDH kirjoitti:Piikkisilmiä sitten enemmän. Reilu puoli tusinaa mahtuu komeesti kymmenen pandamonnisen sekaan.
Suunnitelmissa olikin, että piikkisilmien lukumäärää kasvatetaan, kunhan saadaan niille tilaa aikaiseksi. Ja pohjalle ei sitten synny liian paljon kuhinaa, vaikka sinne nuo pandamonnisetkin muuttaisivat? (niin ja ne ukon toivomat tulisukaravut!)
marDH kirjoitti:Mutta mitä tuohon väliveteen??

Ite kuitenkin kääntyisin keisaritetrojen puolelle. Niitä yhtä paljon kuin mitä sulla noita neoneja nyt on. Mitäs sanot?
Hmm.. mielenkiintoista, ja niistä kun itse olin ensimmäisenä luopumassa, kunnes tällaisen ehdotuksen heitit ilmaan! :) Keisarit ovat näitä hätämajoitukseen tuotuja ja sukupuolijakauma on hieman pielessä, 3 ukkelia ja 1 naikkonen. Missä suhteessa nuo sukupuolet pitäisi olla 12 parvessa?

Niin, ja voihan nolous, ne kuvaamani pilkuilla varustetut seeprakalojen kaverit ovat ilmeisimmin siis pilkku(leopardi)seeprakaloja. [:I]
marDH
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja marDH »

Pari kolme koirasta, neljä maks. loput natuja. Eikun eukkoja hankkimaan.

Sukasravut oleskelee missä milloinkin, kasvien seassa, pinnalla lasissa, vaikka missä, ei tule pohjalle tungosta, ei.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”