Siirsin Johannii-naaraan posket pullollaan 300 l akvaariosta 40 l akvaaroon., jossa saa oleskella yksinään. Kokemuksesta tiedän, että poikaset tuevat syödyksi isommassa altaassa piilopaikkojen puuttuessa.
Aukaisin suuta naraalta, 3 kpl keskeneräistä ehti uida/tippua rusehtavan pussin kanssa altaan pohjalle. Olisiko jotain temppuja tehtävissä,jotta suussa olevat poikaset ja pohjalle ehtineet saisivat kasvatettua "eläjiksi"?
vinkkejä Johannii- poikasakvarioon?
Valvoja: Moderaattorit
-
Pipsa-
- Junior Member

- Akvaarioseurat: JKL
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Eikö naaras kerännyt poikasia takaisin suuhun? Sitä en tiedä selviävätkö ne ilman emon haudontaa, jos niillä on ruskuaispussit.
Minulla ollut ongelmana se, että naaras kerää poikaset suuhunsa, eikä meinaa päästää niitä pois
. Tosin minulla ei ole johanniita.
Itse laitan poikasaltaaseen paljon laavakiveä niin, että muodostuu mahdollisimman paljon pieniä piilopaikkoja joihin hautova naaras ei sovi. Jaavansammal on kans hyvä poikaspiilo.
Olen tiputtanut aikuisten malawien rakeista ruokaa joka pehmentyessään hajoaa hyvin pieneksi hötöksi. Sillä nuo 10 Labidochromis caeruleus poikasta ovat kasvaneet hyvin. Kaipa sitä poikasten ruokaakin olisi saatavana.
Minulla ollut ongelmana se, että naaras kerää poikaset suuhunsa, eikä meinaa päästää niitä pois
Itse laitan poikasaltaaseen paljon laavakiveä niin, että muodostuu mahdollisimman paljon pieniä piilopaikkoja joihin hautova naaras ei sovi. Jaavansammal on kans hyvä poikaspiilo.
Olen tiputtanut aikuisten malawien rakeista ruokaa joka pehmentyessään hajoaa hyvin pieneksi hötöksi. Sillä nuo 10 Labidochromis caeruleus poikasta ovat kasvaneet hyvin. Kaipa sitä poikasten ruokaakin olisi saatavana.
Homma eteni "luomumeiningillä" kun ei ollut aikaisempaa kokemusta ja uskallusta. Keskiviikkona oli naaras laskenut osan poikasista vapaaksi. Keräili niitä pari päivää suuhunsa ja toisinaan poikasia oli 10-15 vapaana posket kuitenkin pullollaan. Tänään perjantaina alkoi syödä kiivaasti antamaani ruokaa, jolloin päättelin, että nyt on kaikki poikaset vapaana. Otin emon haaviin, ja takaisin muiden seuraksi, poikaset jäivät kasvamaan. Kaikki mieni tällä kertaa ok.
-
ninuska
- Member

- Akvaarioseurat: Ciklidistit
- Sukupuoli: Nainen
Minä haavin viime tiistaina C. afra-naaraan poikasaltaaseen. Tämä emo on kokenut konkari, tehnyt useita poikueita. Keskiviikkoiltana pojat olivat vielä visusti mamman suussa ja mamma kivenkolossa jemmassa. Torstaiaamuna hämmästyksekseni emo oli syömässä, vaikka haudonta ei laskelmieni mukaan ollut vielä valmis. Poikasakvaarion pohjalla näkyi muutama tosi pieni poikanen melkoisen ruskuaispussin kanssa. En ole poikia sittemmin nähnyt paitsi tänään. Ovat näköjään selvinneet, kun n 5 kpl tuli tänään ruokailemaan, eikä ruskuaispusseista ole jälkeäkään. Kun ei ollut petokaloja paikalla, niin näköjään nuo keskentekoisetkin selvisivät. En teidä miksi naaras laski poikaset suustaan liian aikaisin, liekö tullut nälkä 
Ite oon myös pitänyt tuota emon syömisen alkamista merkkinä siitä että emon siirto isoon altaaseen pitää tehdä. Kyllä ne poikaset siinä pikkualtaassa emon kanssa varmaan jonkun aikaa menevät (tyyliin viikko tai pari), mutta harvennusta voi käydä jo tuossa ajassa. Joten ruokahalun palattua emo takaisin aikuisten pariin.
Hyvin maistuu ruoka poikasille, n. 30 kpl selvisi emon suusta.
Ihmeen paljon niitä mahtuu emon suuhun! Sen pari päivää minkä pidin emoa ensimmäisten uivien poikasten lähdettyä suusta, tuntui, että poikaset yrittivät takaisin emon suuhun. Uivat huulille. Emo puolusti heti kun menin lähelle lasia. Mielenkiintoista!
Ihmeen paljon niitä mahtuu emon suuhun! Sen pari päivää minkä pidin emoa ensimmäisten uivien poikasten lähdettyä suusta, tuntui, että poikaset yrittivät takaisin emon suuhun. Uivat huulille. Emo puolusti heti kun menin lähelle lasia. Mielenkiintoista!