Tais vähän hukkua eilinen viestini tuolla vanhassa ketjussa, joten aloitan nyt ihan uuden aiheen, kun ei se oikeastaan sinne vanhaan kuulunutkaan.
Jeps,eli voinko johtaa hiilidioksidikuplat suoraan pesupullosta Eheim Compact 600 (mattosuodattimen voimanlähde) vedenottoaukkoon? Näin ei tarvitsisi erillistä leivitintä rakentaa, kun kaasu saa hajota tuhansiksi pieniksi kupliksi metrin matkalla letkussa, ennen kuin pääsee akvaarioon toiseen päähän. Noin se leviäisi tosi tehokkaasti (akvaario pientä kuplaa täynnä), mutta kysymys onkin, että onko tuosta kaasumaisesta hiilidioksidista jotain haittaa itse pumpulle? Jos ei, niin tuohan on mitä kätevin tapa levittää se co2. vai?
Tämä ilmeisesti saattaa voimakkaasti happamoittaa vettä, kellään kokemuksia?
CO2-levitys akvaarioon Compact 600 vedenottoaukon avulla
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Mies
CO2-levitys akvaarioon Compact 600 vedenottoaukon avulla
pH=7,5...8,0 ; GH=8-12°dH ; KH=8-10°dKH ; NO3=10ppm
Jos sinne pumppuun pääsee syystä tai toisesta kerääntymään kaasua isoksi kuplaksi (uskon että näin ei ainakaan kovin helposti tapahdu)saattaa pumpun roottori pyöria tyhjää jä pitää meteliä. Toisaalta joka kupla joka sen roottorin ohittaa saattaa aiheuttaa jonkinmoisen äänen. Tohon suihkuputkeen/letkuun olis kyllä aika helppo asentaa vaikka Seran aktiivilevitin niin olis tota kaasun kulkuakin helpompi seurata.
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Mies
Jaahas, testaan nyt tuossa altaassa (kypsymässä kun on), miten se vaikuttaa pH:hon. Pitäähän se pientä suhinaa kyllä, ei sentään mitään meteliä. Ja silti huomattavasti hiljaisempi kuin Fluvalin ykkönen.
Tuo oli vaan niin helppo toteuttaa, mutta mittailen nyt pH:ta ja katselen miten homma etenee, kun kerran ei pitäisi itse pumpulle olla vaaraksi...
Tuo oli vaan niin helppo toteuttaa, mutta mittailen nyt pH:ta ja katselen miten homma etenee, kun kerran ei pitäisi itse pumpulle olla vaaraksi...
pH=7,5...8,0 ; GH=8-12°dH ; KH=8-10°dKH ; NO3=10ppm