Onko teidän kaloillanne nimiä?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
emzei
Member
Member
Viestit: 324
Liittynyt: 00:45, 28.12.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja emzei »

Meillä asuu Herra Partanen (partis, yllätys yllätys...) ja kun saan joskus maailmassa lippukirjoahvenpariskunnan niin niistä tulee Heikki ja Kaija! :mrgreen:
Tanjuzka
Junior Member
Junior Member
Viestit: 54
Liittynyt: 22:18, 05.06.2006
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tanjuzka »

On niillä kenet tunnistaa voi :)


Tähtipartamonni on Tähtitaivas
Albiinopartamonni on Albiino
Rusokirjoahvenet on Viivi ja Vagner (vaikkei toinen "sika" olekaan)
Isoin sinirihma on Isomamma

Muilla ei ole nimiä :D


Mitä mulla ei enää ole niin tulisukarapu oli Rapunen ja Palettikala oli Paskiainen (siitä syystä että söi Rapusen ja yhden sinineontetran)
Jiti
Starting Member
Starting Member
Viestit: 16
Liittynyt: 11:00, 04.01.2007
Paikkakunta: Nurmes

Viesti Kirjoittaja Jiti »

Pakko tunnustaa että meillä on Kunto, tai Kuntoilona, koska ei olla varmoja onko Kunto kunto vai ilona, eli kyseessä on 12cm partis, partaa on mutta hiukan sillä rajalla että voipi olla kumpi vaan.
Sitten löytyy albiinomonnisporukasta yksi yli muiden eli Onni ja onni siksi että Onni koki ekana yönä kovia meillä, se ilmeisesti ruhjoitui vanhassa suodattimessa ja oli pyrstötön ja ihan verenpurkaumilla aamulla, mutta kolme päivää toivuttuaan rupesi paranemaan ja nyt on on täysin kuin yksi muista, pyrstön muoto on vain hiukan erilainen joten sen tunnistaa.
Sitten vielä Kaino ja Vieno, lehtikset, jotka ovat kovin pieniä ja ujoja ja kurkkivat hyvin kainosti puskissa kun joku katselee heitä liian läheltä :D
Eli ei nimiä väkisin väännetä, ne tulee jos ovat tullakseen, persoonille :mrgreen:
justiina8
Senior Member
Senior Member
Viestit: 656
Liittynyt: 19:33, 13.08.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Uurainen

Viesti Kirjoittaja justiina8 »

No pakkohan tähän on kans osallistua.. elikkäs..

Urho - tummaleväpleko 30cm
Manu - isopurjepleko 15cm (seuraava pleko on Mara)
Lätty - lehtikala uros
Lettu - lehtikalanaaras
Martik - vyönuoliainen 15cm (3-vuotiaan keksimä nimi)
Tupu, Hupu ja Lupu - kolme oskaria, jotka tuli ensimmäisenä
Mortti ja Vertti - oskarit, jotka tulivat seuraavaksi
Santeri - oskari, uusin ja pienin
Läskipossu - suurin ja lihavin leväbarbi
Akvaariokärpänen puraisi vuosien tauon jälkeen...
heha
Starting Member
Starting Member
Viestit: 10
Liittynyt: 20:01, 04.11.2006
Paikkakunta: Kaarina

Viesti Kirjoittaja heha »

Itse olen nimennyt vain taistelukaloja. Ensimmäisen taistelukalan nimi oli Pentti ja nykyinen taistelukala on saanut nimekseen Kerkko.
f_isu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1775
Liittynyt: 23:59, 23.01.2004

Viesti Kirjoittaja f_isu »

Partiksilla on nimet:

Jussi ja Tero, jotka asuvat samassa altaassa ja sitten pieni Lissu, joka asuu erissä (ettei tulisi vielä pienempiä Lissuja :mrgreen: )
¤albiinomonninen¤
Member
Member
Viestit: 447
Liittynyt: 15:42, 11.01.2007
Akvaarioseurat: Tas
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ¤albiinomonninen¤ »

eip. muuten paitsi albiinomonniset tiuhti ja viuhti (äippä keksi :P )
Olivian lemmikkisivut =)
Tiesin sen, mutta unohdin.
khalleman
Junior Member
Junior Member
Viestit: 80
Liittynyt: 15:41, 28.05.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja khalleman »

En ole antanut mitään erikoisia nimiä. Lehtikalat on lehtiksiä, helmimonniset helmiksiä, punapääbarbit puniksia jne. :mrgreen:
-kalle-
^Partis^
Junior Member
Junior Member
Viestit: 59
Liittynyt: 14:38, 24.07.2006
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ^Partis^ »

Partikset:
Hali- isäpartis
Nemo-Lilliputti- Saanut nimensä koska joutui "äidittömäksi" pian syntymisen jälkeen, siispä Nemo niinkuin elokuvasta nemoa etsimässä.
Toinen osa (Lilliputti), koska on niin söpö ja pieni, vielä..

Kääpiörihma:
Näitä yksi koska poikaystävä kuoli ikkunaremontin yhteydessä, tuli kylmä :(

Varpu- Ei mikään erityinen nimi, mutta sopii tälle yksilölle. Oli varpun nimipäivä kun ostin sen.

Muilla ei ole muita nimiä kui: nuo, ne..... :roll:
kavaljeeri
Junior Member
Junior Member
Viestit: 66
Liittynyt: 13:56, 25.10.2005
Paikkakunta: Helsinki

nimiä

Viesti Kirjoittaja kavaljeeri »

partisnaaras on Ukko
Isoin piikkisilmä Verneri
muilla ei ole nimiä. Aikanaan oli aina hunajarihmapari, joista uros oli Kavaljeeri ja naaras Rouva. Nyt kun hunajia ei ole ja olen vaihtamassa johonkin isompaan rihmakalaan, täytyy katsoa vieläkö samoilla nimillä jatketaan vai pitäiskö keksiä jotain uutta 8-)
Äh. Keksiikö kukaan kivaa parikalaa 140-litraiseen, jonka ph 8?
^Partis^
Junior Member
Junior Member
Viestit: 59
Liittynyt: 14:38, 24.07.2006
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ^Partis^ »

Kääpiörihmis vietiin kauppaan, tilalle tuli taisto: Ziro, joka on aika seikkailijaluonnetta..
-Piia-
Member
Member
Viestit: 319
Liittynyt: 11:51, 18.01.2006

Viesti Kirjoittaja -Piia- »

Kahdella kalaselle on nimi tullu periaatteessa ihan vahingossa.
Sinileukakirjoahventa kututtiin alusta asti Jätti nimellä, syystä että kun sen toi tonne mollien yms sekaan ni sehän oli huuurrrjan iso :D
Sitruunakirjoahven taas on Rohmu kun se, siis se vaan syö kaiken vaikkei mahaan mahtuiskaa, ja rohmuaa nii ettei varmasti muille jää :?
800+570+450 (200+mini... just nyt ei käytössä), minä, mies, 2x mustaterrieri, 2x kissa, 2x neitokakadu
@nsku
Junior Member
Junior Member
Viestit: 174
Liittynyt: 10:45, 20.04.2005
Paikkakunta: Lapua

nimiä

Viesti Kirjoittaja @nsku »

Albiinotummaleväpleko on nimeltään Allu. Tosin nimi oli jo olemassa kun kalan sain ;)

Tiikerinuoliaiset on tikruja tai possuja, "kaikki yhes koos"! ;)

Muita kaloja nimitellään lajinimellä.
Sitä ihimine ku alakaa puhua pohojammaata, tyhymenöö heti pualet, mutta onneksi on mistä ottaa!
anskuli
Junior Member
Junior Member
Viestit: 58
Liittynyt: 17:43, 10.11.2006
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja anskuli »

Meidän suurin neoni on Pullero tai Pulska, lajitoverit on sitten ytimekkäästi "noi toiset".

Täplämonnisia yhdistää nimi Possutiimi. :mrgreen:
onnikas
Starting Member
Starting Member
Viestit: 14
Liittynyt: 19:23, 12.12.2006

Viesti Kirjoittaja onnikas »

Partamonni-vauva on nimeltään Kirka. Saapui meille samana päivänä kun uutiset Kirkan kuolemasta tulivat. Ajattelimme että kerta nimi vapautui, niin voinemme ottaa uuteen käyttöön ;)
juuso77
Junior Member
Junior Member
Viestit: 74
Liittynyt: 14:04, 11.01.2007
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja juuso77 »

Kaksi jäljellä olevaa monnista ovat Hannu Monninen ja Mikko Monninen, vanhin piikkisilmä on Rampe, ja nuoremmat ovat Rampe II ja Rampe III. Partamonnit ovat Martti ja Saga (isovanhempieni mukaan.) Meille saapuessaan jo yksisilmäinen seeprakala on nimeltään Silmäpuoli-Sepe, ja rubiinitetroista yksi on saanut nimekseen Cagney takavuosien "Cagney ja Lacey" poliisisarjan mukaan (sen "kasvot" näyttävät aivan tuolta Cagneyltä.)

Muilla ei taida olla nimiä...
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1579
Liittynyt: 13:06, 07.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja doriani »

Mulla oli partamonni nimeltä Pellervo.
Se lähti ison altaan mukana uuteen kotiin :(
Sanna1980
Starting Member
Starting Member
Viestit: 15
Liittynyt: 20:47, 16.12.2006
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sanna1980 »

Mulla on partamonnit Reiska ja Mirkku sekä noin 30 niiden jälkeläistä joilla ei ole nimiä :mrgreen: Aikanaan mulla oli sinirihmakala jonka nimi oli Risto Rihmakala, sain sen yhdeltä Ristolta. Aika huono olen keksimään noille nimiä...
Seraphy
Junior Member
Junior Member
Viestit: 151
Liittynyt: 00:19, 14.12.2006
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja Seraphy »

Tänään tuli minulle kaveriltani yksinäinen albiinomonninen, joka siis pelastui varmalta kuolemalta nyt kun pääsi mun hoivaani (terve kala, mutta omistaja kyllästyi). Nimeksi sille tuli Amalia. Amalia odottelee nyt uusia lajitovereita, pitäisi ensi viikolla käydä hakemassa ;)
hurvittelu
Starting Member
Starting Member
Viestit: 38
Liittynyt: 18:04, 16.10.2006
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hurvittelu »

Partamonnin nimi on Dolce & Gabbana ja seuraavaan akvaarioon tulee Piispa Henrik. Sen lajia ei ole määritelty, sopii parhaiten ehkä jollekin kyrmylle kirjoahvenelle.
miss-tetra
Junior Member
Junior Member
Viestit: 218
Liittynyt: 21:11, 25.01.2007
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja miss-tetra »

mulla on ollu 2 perhoskirjoahventa ja niitten nimet oli Perho ja Terho.
Monnit on ollu Monnero ja Mia. sitten oli seeprakirjoahven nimeltä Killeri, koska se söi pari kardinaalitetraa :cry: ja joskus oli kahelle millikselle annettu nimiksi Nuoli ja Lilliputti.. (milliksiä oli kyllä enemmänkin!)

ja mun mielestä on ihan normaalia antaa kaloilleen nimiä, muttei kaikkia suuren parven kaloja tunnista toisistaan :mrgreen:
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6732
Liittynyt: 20:55, 29.01.2007
Paikkakunta: Kerimäki

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Meillä pn kaksi partaimumonnia joiden nimet on Ville ja Valle. :mrgreen:
Ja sitten yks 1-2 senttinen kotilo jonka nimi on Kalle. Tai oli nyt se taitaa olla kuollu jo kun sitä ei oo vähään aikaan näkyny missään. :( :(
Sleeping Analeah
Starting Member
Starting Member
Viestit: 8
Liittynyt: 14:14, 15.02.2007
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Sleeping Analeah »

Adoptoin kaverilta vast' ikään kymmensenttisen partamonnin, jonka nimi oli Seppo alias Sepi sekä albiinomonnisen nimeltä Laku. Tämä akvaristiystäväin ei ollut huomioinut että Sepillä ei pahemmin partaa ollut, joten nyt Seppo kärsii identiteettikriisistä sillä se taitaapi olla neiti-ihmisiä :D Taistelukalan nimesin Taistoksi, aika ilmeinen. Neontetroja ja seeprakaloja ei pahemmin toisistaan erota (eli neontetroja keskenään ja seeproja keskenään) joten kulkevat ryhmänimillä. Neontetrat ovat The Jormas ja seeprat The Zebras. Mollit ovat sitten vain molleja, neitimolleja ja poikamolleja.
elias
Starting Member
Starting Member
Viestit: 7
Liittynyt: 16:35, 05.03.2007
Paikkakunta: kuusamo

Viesti Kirjoittaja elias »

No meillä on melkein kaikilla kaloilla nimet. Tarmo (taisto), Salla (partamonni), Enni, Esko, Elias, Puna, Sini (kardinaalitetrat), Särki ja Siika (inkkarit). Kaikilla ei oo nimiä. [;)]
emzei
Member
Member
Viestit: 324
Liittynyt: 00:45, 28.12.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja emzei »

Tänään kävimme pojan (3,5 v) kanssa ostamassa taistelukalaherran ja oli puhe että jätkä saa itse antaa kalalle nimen. Nyt meillä asuu sitten taistelukala nimeltään Aulis.... :roll: Ei taida olla kovin katu-uskottava nimi... :mrgreen:
Uusioakvaristi, 240 l
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”