Aqua Medicin muovilelut ovat syvältä P:stä!

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
midas4
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Aqua Medicin muovilelut ovat syvältä P:stä!

Viesti Kirjoittaja midas4 »

Näköjään laitevalmistaja AquaMedic ei osaa tehdä tuotteistaan asiakasystävällisiä. Olipa kyse käänteisosmooslaitteesta tai kalkkireaktorista jne., niin AquaMedic toimittaa laitteet jostain kumman syystä useissa osissa. Asiakkaan tehtäväksi jääkin sitten näperrrellä heidän vielä niin kertakaikkisen surkeista muoviosista toimiva laite.

Jopa niinkin yksinkertainen laite kuin käänteisosmoosilaite on, niin eivät moista laitetta kykene tomittamaan toimintavalmiina vaan tästäkin on tehty itsekoottava pähkäilypeli nippeleineen ja nappeleineen. Mainostavat laitetta vielä nimellä Easy Line. Hyi häpeisivät edes!

Laitteen mukana tuli liitinosat irallisina, muoviset johdot, tiivisterengas ja muita muovitilpehöörejä. Niistä sitten pitäisi asiakkaan osata koota toimintavalmis osmoosilaite.

Kaiken kukkuraksi Aquamedicin tekstipainotteiset ohjeet ovat selkeydessään niin sitä itteään. Havainnollistavia kuvia Aqua Medic ei osaa käyttää. Olen kyllä yleensä käyttänyt muiden kuin Aqua Medicin tuotteita ja voin sanoa, että muiden osalta olen saanut laitteet toimintavalmiina ja selkeillä ohjeilla. Vain AquaMedic osaa aiheuttaa turhaa päänvaivaa ja vielä niin huonolaatuisilla leluillaan!

---> Aqua Medic meni mun osalta boikottilistalle välittömästi!

EN SUOSITTELE AQUAMEDICIÄ KENELLÄKÄÄN kokemuksen rintaäänellä:

Muutama muu esimerkki Aquamedicin sekundasta:

Kalkkireaktori: hanurista!
Vaahdotin TF1000: syvältä hanurista!
Kiviliima: "muovailuvahan tyyppistä rumannökäistä valkoista mössöä, jonka liimauskyky lähes olematon"
korpe
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja korpe »

Kokemuksia on erilaisia...

Mulle käänteisosmoosilaite (Premium Line 150) ainakin tuli kokonaisena ja toimii moitteettomasti. Aqua Medicin alkkireaktori on erinomainen käytössä ja kapasiteettia riittää eikä myöskään kalkkivesireaktorissa ollut mitään vikaa... paitsi sitä kalsiumhydroksidia joutuu lisäilemään niin usein, että "emäntä" ei suostunut siihen ja sen takia on käytöstä pois.

Itse en ole laitteita hankkinut viimeisen vuoden aikana, mutta aikaisemmin kaikki ovat tulleet vaahdottajasta alkaen koottuna.

Ainakin itse jatkan Aqua Medicin käyttöä, mutta makuasioista ei voi kinastella...

PS. Ehkä halvin vaihtoehto ei ole aina paras....
saurama
Valopää
Valopää

Viesti Kirjoittaja saurama »

Halvin on joo harvoin paras. Meilläkin AquaMedicit ovat pelanneet käypäisesti. Varmasti on parempia vaihtoehtoja, mutta jos rahaa ei ihan kamalasti ole käytössä niin joka kohtaan ei voi ostaa kalleinta vaihtoehtoa. Käytössä siis TF1000 ja juuri tuo Easy Line RO-filtteri. Sen RO:n kasaus kieltämättä vaatii joko aika paljon päänraapimista tai sitten kokemusta ko. härvelistä.
Samu Saurama
www.AudioVideo.fi - ilmaiseksi kaikki viihde-elektroniikasta
heikki
Member
Member

Viesti Kirjoittaja heikki »

Ainakin kalvo RO laitteeseen on sika kallis..
midas4
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja midas4 »

saurama kirjoitti:Halvin on joo harvoin paras. Meilläkin AquaMedicit ovat pelanneet käypäisesti. Varmasti on parempia vaihtoehtoja, mutta jos rahaa ei ihan kamalasti ole käytössä niin joka kohtaan ei voi ostaa kalleinta vaihtoehtoa. Käytössä siis TF1000 ja juuri tuo Easy Line RO-filtteri. Sen RO:n kasaus kieltämättä vaatii joko aika paljon päänraapimista tai sitten kokemusta ko. härvelistä.
Joo ei tässä nyt mistään kokemuksen puutteesta ole kysymys vaan puutuin siihen, miten laitevalmistaja AquaMedic osaakin tehdä yksinkertaisesta asiasta aivan suotta täysin turhan "leikkaa ja liimaa" palapelin.

Eli miksi ihmeessä AquaMedic ei hoida heille kuuluuvaa kokoamistehtävää etukäteen, niin kuin muutkin laitevalmistajat tekevät?

Huonekalujen toimittaminen osissa on täysin perusteltua, mutta ei pikkuruisen ro-laitteen. Ja kuten edellä sanoin Aquamedicin toimittamat irralliset muoviosat sekä letku ovat vielä varsin huonolaatuisia luotettavien, kestävien ja tiiviiden liitoksien aikaasaamiseksi.

Käänteisosmoosilaitteita olen omistanut kaksi eri mallia ja ne liitettiin suoraan hanaan ilman leikkaa ja liimaa pelleilyä. Eihän pesukonettakaan ostettaessa asiakkaan tehtävä ole näpertää vaan kytkeä koneen tuloveden letku hanaan ja sähköjohto pistokkeeseen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”