Akvaarioni alkaa olla aikalailla valmis kalahankinnoille ja kysyisinkin vielä täällä tetra-puolella, että onko teillä mitään kommentoitavaa ylhäällä esitettyihin kysymyksiin? Eli lähinnä tetrojen innokkuudesta popsia pikku katkiksia namipaloina...MyyRy78 alkeiden puolella kirjoitti:
Minulla on tuossa kypsymässä 112 l
...
Kalastoksi olen ajatellut :
ripakopallinen "red crystal"- katkarapuja
n.10kpl korutetraa
n.10 rubiinitetraa tai mustaneontetraa
...
Olen aika ihastunut noihin korutetroihin, mutta niistä on valitettavan vähän tietoa missään. Minkälaisia kokemuksia teillä olisi niistä? Miten luulette tetrojen ylipäätänsä suhtautuvan noihin katkiksiin, menevätkö helposti esim korutetran huikopalaksi vai jääkö kala sen verran pieneksi, ettei ala harventamaan katkispopulaatiota? Isossa altaassa ainakin punapääbarbit ovat alkaneet herkutella katkiksilla.
Tetrojen käyttäytyminen sukarapujen seurassa
Valvoja: Moderaattorit
Tetrojen käyttäytyminen sukarapujen seurassa
-
crisse_83
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Se miten jossain akvaariossa tulee toimimaan kalat+sukaravut yhdistelmä on aina vähän vaikea ennustaa. Se mikä toimii toisen altaassa, ei välttämättä toimikaan toisen altaassa millään muotoa, vaan rapuset joutuvat gourmet ateriaksi.
Piilopaikat ovat ns. avainsana. kuten Peltsi92 jo totesikin niin kasveja runsaasti, myös kantoja ja kiviä luomaan piilopaikkoja joihin ravut pääsevät mutta tetrat eivät.
Kannattaa myös pitää kalojen massut täynnä, ei tietenkään liikaruokkia, mutta kumminkin sen verran täynnänsä että eivät heti kun hiukan kurisee massussa päätä että ravut on oiva päivällinen.
Piilopaikat ovat ns. avainsana. kuten Peltsi92 jo totesikin niin kasveja runsaasti, myös kantoja ja kiviä luomaan piilopaikkoja joihin ravut pääsevät mutta tetrat eivät.
Kannattaa myös pitää kalojen massut täynnä, ei tietenkään liikaruokkia, mutta kumminkin sen verran täynnänsä että eivät heti kun hiukan kurisee massussa päätä että ravut on oiva päivällinen.