Uskonko myyjää vai en?
Valvoja: Moderaattorit
Mäkin olen kolmessa eri akvaarioliikkeessä kysynyt, että montako kultakalaa voi ottaa 250-litraiseen akvaarioon? Kaikki liikkeet olivat sitä mieltä että neljä on sopiva määrä. Vain yksi liike mainitsi, että jos kultikset kasvavat todella isoiksi, ne voi tulla vahtamaan pienempiiin samassa liikkeessä. 

-
- Senior Member
- Viesti:
Itse olen ollut hyvin tyytyväinen Faunattaren myymälöihin joissa olen käynyt.
Yksi asia kuitenkin on päin h*lvettiä:
Sivuilla on useasta kalasta aivan eri tiedot vaatimuksista kuin itse liikkeissä. Aina on eri tiedot pH:sta ja lämpötiloista. Joka ikinen kerta tähän törmää kun faunattaressa käy!
Yksi asia kuitenkin on päin h*lvettiä:
Sivuilla on useasta kalasta aivan eri tiedot vaatimuksista kuin itse liikkeissä. Aina on eri tiedot pH:sta ja lämpötiloista. Joka ikinen kerta tähän törmää kun faunattaressa käy!
Kuvia
317L kalakippo.
317L kalakippo.
Eihän se ole mikään häpeä, jos ei jotain tiedä, vaan se ettei pysty asiaa myöntämään! Ja paremmalla ajalla ottamaan selvää! Täälläpäin ainakin on poikkeuksetta vain noita peruskaloja myynnissä ja niiden vaatimukset olisi erittäin helppo & nopea tarkistaa esim. netistä tai jostakin kalakirjasta (kirjojen ja miksei monien nettisivujenkin suosituksista voidaan olla montaa mieltä, mutta ei niissäkään useimmiten lehtikaloja tms. suositella pieniin faunabokseihin...). Ja samalla, kun se netti / kirja sitten on auki niin voisi kysäistä, mitä muuta kyseisessä purkissa asustelee. Taitaa olla liikaa toivottu tämäkin vähä... ![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
vattihatti
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
vattihatti
Usein kuitenkin esim. kodinkoneita / autoja ostaessa on lupa odottaa, että myyjä tietää mistä puhuu. Harvassa paikassa myydään pyykkikoneita tiskikoneina tai toisinpäin. Kalakaupasta saatat hyvinkin pyytää pientä ja kilttiä parvikalaa ja saada monikymmensenttiseksi kasvavan erakon, joka teurastaa purkkisi muut asukkaat... Kuten sanottua, itse en enää kauppiaisiin kala (tai koira-asioissakaan) luota, mutta vielä on sellaisiakin ihmisiä, jotka kuvittelevat myyjän olevan perillä myymistään tuotteista...Asiakkaan pitää itse suunnitella hankintansa huolella eikä luottaa siihen, että kohdalle sattuu asialle omistautunut ja kymmeniä vuosia alalla ollut myyjä.

Be merrier with a terrier!