Mikä lehtikaloilla hätänä?
Valvoja: Moderaattorit
Mikä lehtikaloilla hätänä?
Tänä aamuna huomasin lehtikalojen käyttäytyvän oudosti. Kyseessä luultavasti pariskunta, suht nuoria ovat.
Sytytin valota akvaarioon ja jäin katselemaan kalojen touhuja. Noh, Lehtikalat ovat välillä suut vastakkain ja uivat vimmatusti paikoillaan.
Joku soidinmenoko vai tappelu?
Sytytin valota akvaarioon ja jäin katselemaan kalojen touhuja. Noh, Lehtikalat ovat välillä suut vastakkain ja uivat vimmatusti paikoillaan.
Joku soidinmenoko vai tappelu?
Selvittävät välejään, lehtikalat vääntävät välillä "kättä" noin. Ei ne oikein mitenkään muutenkaan voi toisiinsa tarttua 
Kannattaa seurailla tilannetta ettei vahvempi vain vahingoita toista tai alista viikkokausiksi aivan johonkin nurkkaan kyhjöttämään. Itse en ole nähnyt että siinä olisi koskaan pahemmin käynyt vaan sopu palaa pian, ne on vain tällaisia hetkellisiä mittelöjä.

Kannattaa seurailla tilannetta ettei vahvempi vain vahingoita toista tai alista viikkokausiksi aivan johonkin nurkkaan kyhjöttämään. Itse en ole nähnyt että siinä olisi koskaan pahemmin käynyt vaan sopu palaa pian, ne on vain tällaisia hetkellisiä mittelöjä.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Itse kyllä uskoisin että kaksi saman sukupuolen olisi kyseessä, mikäli näkisin lehtikalat painimassa. En ole itse nähnyt lehtikaloilla enkä kiekoilla muuta kuin koiraita tekemässä tätä, naaraat ovat uhitelleet muuten vain toisilleen. Toisaalta aloittaja puhuu pariskunnasta että ilmeisesti jonkinlaisia kutupuuhiakin on nähty, joten ehkä minulla ei ole vain sattunut kohdalle.Azkhaeracan kirjoitti:Toisinaan suutappelut voivat liittyä myöskin kosiskelumenoihin.
-
- Junior Member
Valkeat ovat homehtuneita. Eipä taida olla kannatusta siirtää, josset välttämättä halua ryhtyä niille keinoemoksi. Kutevat kyllä kerran alkuun päästyään joka vedenvaihdon jälkeen.miranelda kirjoitti:NE KUTI!!!
Suodattimen pinta on täynnä valkeita palleroita!
Osa palloista on harmaita, osa valkoisia? kummat niistä on onnistuneita munia?
Pitäisikö ne koittaa siirtää turvaan, kun tuo partamonni näyttää olevan ylikiinnostunut kudusta... :/
-
- Junior Member
Kyllä kudut ovat säilyneet partamonnista ja muista asukeista huolimatta. Hyvät vanhemmat puolustavat kutua aktiivisesti. Poikaset hävinneet seura-altaassa vasta uimaan lähdettyään.miranelda kirjoitti:Kuinka monella kutu on säilynyt ahneesta partamonnista huolimatta ihan kaloiksi asti?
Kannattaa nyt varmaan ekalla kerralla seurailla, kuinka ne sitä kutua hoivaavat jne. Voi olla myöskin mahdollista, että ovatkin akkapari ja silloinhan ei hedelmöity ensimmäinenkään kutupallero.