Voiko levänsyöjiä olla akvaariossa liikaa? Minulla on 180-litraisessa 5 nuolimonnia, nuori tähtipartis, 4 borneonimunuoliaista ja omenakotilo.
Mitä mieltä?
Levänsyöjien määrä
Valvoja: Moderaattorit
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Ei noita nyt mitenkään liika ole. (Entä muu kalasto?) Mutta siltikin ennemmin huolehtisin siitä ettei leviä pääsisi tulemaan liikaa ja ruokkisin noitakin levänsyöjiä muullakin ruualla kuin pelkällä levällä.
Imunuoliaisista ei ole kokemusta, mutta partikselle varmaan maistuisi myös tuore viherruoka, ja sama pätee myös nuolimonneihin.
Meillä somamonniset ja nuolimonnit (5kpl) jyystävät päivässä innolla 5cm pätkän kurkkua kuoria myöten.
Puhumattakaan surviaisesta ja kuivamuonasta, joita menee myös.
Imunuoliaisista ei ole kokemusta, mutta partikselle varmaan maistuisi myös tuore viherruoka, ja sama pätee myös nuolimonneihin.
Meillä somamonniset ja nuolimonnit (5kpl) jyystävät päivässä innolla 5cm pätkän kurkkua kuoria myöten.
Puhumattakaan surviaisesta ja kuivamuonasta, joita menee myös.
Meillä myös kurkku...
tekee hyvin kauppansa! Kesäkurpitsaakin kokeilin ja hyvin upposi sekin. Annan niitä ihan silloin tällöin vaan. Annan levänsyöjille myös pohjatabletteja. Niitä ohuita lastuja 2-3 yössä, en osaa yhtään arvioida onko se liikaa vai liian vähän? Minulla ollut akvaario vähän yli vuoden vasta.
Uivia kaloja on 8 kpl.
Uivia kaloja on 8 kpl.
-
- Elite Member
-
- Member
liikaa levänsyöjiä?
Itse olen miettinyt ihan samaa...ilmeisesti kuitenkin partamonnilla (suht´ iso ja "kömpelö" / nuolimonneilla (pieniä, ketteriä) on selkeästi erilaiset EKOLOKEROT eli eivät häiritse toisiaan. Imunuoliaisista ei ole minullakaan kokemusta, mutta JÄTTIMÄINEN omenakotiloni vaikuttaisi pyrkivän samoille apajille partamonnini kanssa. Siksipä lisäruokin (oma pohjatabletti päivittäin molemmille) enkä aio enää ajan jättäessä kotilostani hankkia uutta.