Mistä apua "sosiaalitapaus" akvaariolle, help!

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Kalapuikko
Junior Member
Junior Member
Viestit: 54
Liittynyt: 23:50, 04.10.2002
Paikkakunta: Järvenpää

Mistä apua "sosiaalitapaus" akvaariolle, help!

Viesti Kirjoittaja Kalapuikko »

Tänään Järvenpäässä asiaskaskäynnillä näin painajaismaisen akvaarion, jota ei ole hoidettu pitkiin aikoihin. Vesi tumman ruskeaa, haihtunut akvan puoleen väliin, möhnää pohjalla melkein kymmen sentin kerros, ei suodatinta, pinnalla paikoitellen hometta ja kaiken tämän keskellä yllättävän pirteän näköisiä miljoonakaloja (ja pohjalla kuulemma "monneja"). Talon asukkaat eivät kynene sitä hoitamaan ja tuskin saavat siihen apua muualta. Kysyin heiltä, kävisikö heille, jos kaloille etsittäisiin uusi koti, tai siis koko akvaario pois, ja tämä oli heille oikein mieleen, kiittelivät kovasti jo etukäteen, jos voisin auttaa. Kyseessä liikuntarajoitteinen pohjalla oleva alkoholistipari, joten naapuriapua tuskin tulee.

Mitenkäs nyt, auttaisiko joku eläinsuojelujärjestö, akvaarioyhdistys, siviili? Itse en voi akvaariota/kaloja ottaa, haluaako joku ottaa/auttaa? Kalojen lopetuskin olisi parempi kuin nykyinen tilanne. Jos joku tietää mistä apua/voi itse auttaa, olisinkovin kiitollinen. Itse voin siis olla mukana hommissa, mutten pitää akvaariota.

Omatunto ei ikinä antaisi minulle rauhaa, jos en edes yrittäisi korjata tilannetta.
skare
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1784
Liittynyt: 13:26, 08.10.2001
Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura ry
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pirkkala / TAS

Viesti Kirjoittaja skare »

Laita heidän nimissään (omistajien luvalla tietenkin) ilmoitus tänne AW:n lahjoitetaan-palstalle, niin varmasti joku käy hakemassa pois altaan ja sen asukit.
Kalapuikko
Junior Member
Junior Member
Viestit: 54
Liittynyt: 23:50, 04.10.2002
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Kalapuikko »

Kai sen ilmoituksen voisi sinnekin laittaa, hehän olivat vain helpottuneita jos akvaario menisi muualle. Voisin toimia yhteyshenkilönä.
mairea
Junior Member
Junior Member
Viestit: 86
Liittynyt: 00:05, 07.03.2006
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja mairea »

Voisin varmaan auttaa asiassa. Pistän yv.
Kalapuikko
Junior Member
Junior Member
Viestit: 54
Liittynyt: 23:50, 04.10.2002
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Kalapuikko »

Tilanne hoidossa :D .
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”