Paljonko kannattaa pyytää?
Valvoja: Moderaattorit
Paljonko kannattaa pyytää?
Olen mahdollisesti myymässä seuraavan laista settiä:
akvaario 300 l,
eheim 2213,
2 putkinen loiste lamppu,
teräksinen jalusta,
Eli paljonkohan koko satsista voisi pyytää?
akvaario 300 l,
eheim 2213,
2 putkinen loiste lamppu,
teräksinen jalusta,
Eli paljonkohan koko satsista voisi pyytää?
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
Yhdyn ennemminkin minimiin. Itse olen tehnyt edullisia akvaariostoksia ja en edes ajattelisi 300 euron pyyntiä. Etenkin jos suodatin ei ole passeli akvaarioon. Plus, että aika kummasti kuluttaa akvaariota (mahd. naarmuja / kalkkia) vaikka silikonit olisikin vaihdettu. Lamput kuitenkin pitää uusia ja kenties sytyttimetkin? Rahaa alkaa kummasti palaa, kun alkaa tekniikkaa hankkimaan. Itse maksaisin ehkä alle sen 200. Kaikki kun eivät hallitse tinkimisen jaloa taitoa.
Tyhjänä ja myynnissä on 90 ja 412 litraiset jalustalliset kehysakvat.
Tuo 300 e onkin hinta, jonka itse maksaisin, JOS koko paketti on UUDENVEROINEN. Eli ei naarmuja tai muutakaan ja muutenkin siistissä kunnossa.
Lisäksi esim. jos on kyseessä vaikka 120cm valaisin, maksaa pelkästään se uutena reilusti yli 100e. Miksi lamput ja sytyttimet pitäisi uusia? Lampun iästä ei kai ollut puhetta? Jos kyseessä on huonokuntoinen valaisin, allas on naarmuinen ja jalusta "tee-se-itse"-henkinen, niin tietenkin se pudottaa hintaa reilusti.
Sehän ei ole myyjän asia murehtia ostajan mahdollisia muita kuluja. Enemminkin myyjä voi vain miettiä, mitä nuo kaikki maksaa uutena, ja suhteuttaa sen mukaan.
Kannattaa pyytää sellainen summa, jonka esim. itse maksaisi vastaavasta paketista. Jos on kiire päästä eroon, niin halvemmalla, mutta jos on aikaa kaupitella, ei kannata liian matalaa hintaa laittaa, ettei sitten harmita kauppojen teon jälkeen, että tuli myytyä pilkkahintaan hyvä tavara.
Lisäksi esim. jos on kyseessä vaikka 120cm valaisin, maksaa pelkästään se uutena reilusti yli 100e. Miksi lamput ja sytyttimet pitäisi uusia? Lampun iästä ei kai ollut puhetta? Jos kyseessä on huonokuntoinen valaisin, allas on naarmuinen ja jalusta "tee-se-itse"-henkinen, niin tietenkin se pudottaa hintaa reilusti.
Sehän ei ole myyjän asia murehtia ostajan mahdollisia muita kuluja. Enemminkin myyjä voi vain miettiä, mitä nuo kaikki maksaa uutena, ja suhteuttaa sen mukaan.
Kannattaa pyytää sellainen summa, jonka esim. itse maksaisi vastaavasta paketista. Jos on kiire päästä eroon, niin halvemmalla, mutta jos on aikaa kaupitella, ei kannata liian matalaa hintaa laittaa, ettei sitten harmita kauppojen teon jälkeen, että tuli myytyä pilkkahintaan hyvä tavara.
*laa la laa*
Itse en kyllä maksaisi käytetystä altaasta puutteellisella tekniikalla kuin ihan maksimissaan 200e. Mutta jos ei ole kiire päästä eroon niin pyytäähän voi tosiaan vaikka mitä, hyvällä tuurilla löytyy joku raukka joka suostuu (todennäköisesti tietämättömyyttään) maksamaan aikamoista ylihintaa. 

Serene and silent sky,
Rays of moon are dancing with the tide,
A perfect sight, a world devine -J.Liimatainen/Sonata Arctica-
Rays of moon are dancing with the tide,
A perfect sight, a world devine -J.Liimatainen/Sonata Arctica-
Mä en täysin hahmota, miksi käytetyt altaat pitäisi myydä puoli ilmaiseksi? Itse ostin markka-aikana 300L altaan 3000mk:lla. En koe maksaneeni ylihintaa, enkä pidä itseäni erityisen tietämättömänä. Allas vaan oli sellainen kun halusin, sisälsi tekniikan joka uutena ostettuna olisi tullut kalliimmaksi ja mukaan tuli vielä muutama kalaharvinaisuuskin. Hyvä kauppa sekä ostajalle ja myyjälle.
/jari
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Minusta hyväväkuntoisesta altaasta voi pyytää 1€/litra ja varusteista riippuen lisätä hintaa jonkin verran.
Jos taas allas on naarmuinen tms. laskee samalla hinta.
Varsinkin paketin hintaan vaikuttaa löytyykö altaaseen jalustaa ja millainen?
Millaisesta valaistuksesta on kyse-> loisteputket/elohopeat/monimetallit? ulko vai sisäsuodatin, entä onko/ovatko riittävät altaan kokoon nähden?
Yhtenä vaikuttavana asiana pidän myös uuden vastaavan kokonaisuuden kauppahintaa. Jos joku myy 2vuotta vanhaa allakokonaisuutta n. 10-20% halvemmalla kuin liikee uutta niin kyllä minä ainakin tuolloin sen uuden valitsen.
Käytetty on aina käytetty, oli sitten kyse akvaariosta tekniikoineen tai autosta.
Jos taas allas on naarmuinen tms. laskee samalla hinta.
Varsinkin paketin hintaan vaikuttaa löytyykö altaaseen jalustaa ja millainen?
Millaisesta valaistuksesta on kyse-> loisteputket/elohopeat/monimetallit? ulko vai sisäsuodatin, entä onko/ovatko riittävät altaan kokoon nähden?
Yhtenä vaikuttavana asiana pidän myös uuden vastaavan kokonaisuuden kauppahintaa. Jos joku myy 2vuotta vanhaa allakokonaisuutta n. 10-20% halvemmalla kuin liikee uutta niin kyllä minä ainakin tuolloin sen uuden valitsen.
Käytetty on aina käytetty, oli sitten kyse akvaariosta tekniikoineen tai autosta.
Siskoni osti erillisinä kaupasta 40-litraisen altaan, 45€. Valaisin maksoi 50e(!). Eheim aquaball 40€. JOs hän sen nyt myisi, täysin uutta vastaavana ja naarmuttomana, kyllä tuosta se 80 € pitäisi pyytää. Jos ei mene kaupaksi, niin sittenalentaa hintaa TAI myy kaiken erikseen. Valaisimet on kaupassa ainakin hirmu kalliita(taitaa mennä suurin piirtein € per yksi sentti pituutta).
Riippuu aika paljon mitä ihminen hakee, että mitä se maksaa. Tämän ketjun 300-litraisen voi hyvin ostaa joku, jolla on jo tarpeellisen kokoinen suodatin, muttei itse allasta jalustoineen.
Riippuu aika paljon mitä ihminen hakee, että mitä se maksaa. Tämän ketjun 300-litraisen voi hyvin ostaa joku, jolla on jo tarpeellisen kokoinen suodatin, muttei itse allasta jalustoineen.
*laa la laa*
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
Mä olenkin onnistunut saamaan itse hyviä allaskokonaisuuksia juuri ihmisiltä, ketkä haluavat päästä altaistaan eroon edullisesti. Ja ukko on opettanut tinkaamaan (tai yleensä se tinkaa, kun minen kehtaa).Tittis kirjoitti:Tuo 300 e onkin hinta, jonka itse maksaisin, JOS koko paketti on UUDENVEROINEN. Eli ei naarmuja tai muutakaan ja muutenkin siistissä kunnossa.
Lisäksi esim. jos on kyseessä vaikka 120cm valaisin, maksaa pelkästään se uutena reilusti yli 100e. Miksi lamput ja sytyttimet pitäisi uusia? Lampun iästä ei kai ollut puhetta?
Olen saanut tietää, että lamput pitää vaihtaa kerran vuodessa ettei teho vähene liikaa ja tule esim. niitä leväongelmia. Samoin sytyttimet taas pidentävät lampun ikää. Ei ollut puhetta lampun iästä.
Jos jalustan hinta on jotain 60 euroa (alumiiniputkinen, mitä täällä on ollut myynnissä). Ja valaisimia saa 30 eurosta ylöspäin metrisiä, uutena 75 eurollakin. Niin onko sitten altaan hinta/arvo oikeasti sen 150 euroa?
Tyhjänä ja myynnissä on 90 ja 412 litraiset jalustalliset kehysakvat.
Hmmm...crisse_83 kirjoitti:Minusta hyväväkuntoisesta altaasta voi pyytää 1€/litra ja varusteista riippuen lisätä hintaa jonkin verran.
Soitappa sitte aina vaikka mulle, kun tarttet akvaariota. Eihän uusistakaan tartte maksaa tollasia hintoja, ja niissä on sentään takuu ja kiilto tallella...
Ainakaan, jos puhutaan ihan tavanomaisista suorakaitioideista.
http://www.akvaariokeskus.com/ab2005/ak ... /kalax.htm
-Gone fishing-
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
hx, ehkä ilmaisin itseni epäselvästi...
Nimenomaan varusteilla olevasta altaasta tuo 1€/litra jos allas on uudenveroinen ja varusteet ajavat asiansa. Ja jos varusteluun on panostettu enemmänkin voi hintaa jopa nostaa tuolloin.
Jos käytettynä myydään esim. 250litrainen allas+verhoilematon alumiinijalusta+kaksiputkinen valaisin+ lämmitin+ ulko,- ja sisäsuodatin, on mielestäni kohtuu hinta ko. kokonaisuudesta n. 250€ käytettynä.
Jos taas saman altaan varusteluun kuuluu massiivipuujalusta, monimetallivalaisin, hiilidioksiidi laitteisto, ulko,- ja sisäsuodatin, lämmitin on mielestäni kohtuullista paiskata vielä lisää hintapyyntiä tuohon päälle.
Ja kyllä nuo kalusteakvaariot ovat sitten jo ihan oma lukunsa, vai olisitko itse valmis luopumaan puolivuotta vanhasta Juwel vision 450:stä 450eurolla, varsinkin jos olisit hankkinut siihen ulkosuodattimen, lisävalaistusta jne....
Kuten jo todettu "ei se tyhmä ole joka pyytää..."![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Nimenomaan varusteilla olevasta altaasta tuo 1€/litra jos allas on uudenveroinen ja varusteet ajavat asiansa. Ja jos varusteluun on panostettu enemmänkin voi hintaa jopa nostaa tuolloin.
Jos käytettynä myydään esim. 250litrainen allas+verhoilematon alumiinijalusta+kaksiputkinen valaisin+ lämmitin+ ulko,- ja sisäsuodatin, on mielestäni kohtuu hinta ko. kokonaisuudesta n. 250€ käytettynä.
Jos taas saman altaan varusteluun kuuluu massiivipuujalusta, monimetallivalaisin, hiilidioksiidi laitteisto, ulko,- ja sisäsuodatin, lämmitin on mielestäni kohtuullista paiskata vielä lisää hintapyyntiä tuohon päälle.
Ja kyllä nuo kalusteakvaariot ovat sitten jo ihan oma lukunsa, vai olisitko itse valmis luopumaan puolivuotta vanhasta Juwel vision 450:stä 450eurolla, varsinkin jos olisit hankkinut siihen ulkosuodattimen, lisävalaistusta jne....
Kuten jo todettu "ei se tyhmä ole joka pyytää..."
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)