Ota selvää ennen kauppaan menoa, että mitä haluamasi(tai mahdolliset heräteostoskalat, joita olet ennenkin katsellut)kalat noin suunnilleen tarvitsee. Sitten ei tarvitse luottaa myyjään, kun tietää itse vähänsuuntaa,mikä kala sopii omaan altaaseen, ja voi itse katsoa kaloja ja kertoa myyjälle mitä haluaa.koran_ kirjoitti:Vaikka itsellä onkin Faunattaresta hyviä kokemuksia niin uskaltaako Faunattaren myyjiin luottaa kalaostoksissa? Olen nyt niin paljon lukenut täältä foorumilta sellaisia juttuja että myyjät myy mitä vaan saadakseen rahaa niin olisi kiva tietää kuinka paljon myyjien antamiin tietoihin kaloista ja niiden yhteensopivuudesta voi luottaa ilman että on pian pulassa?
Itse en ole vuoteen kysynyt myyjiltä, "mikä kala sopisi", kun olen itse katsonut tietoja kiinnostavista kaloista etukäteen. Jos kaupassa on joku kala, josta ei tiedä mitään, niin ainakin Faunattaressa on minun mielestä syht hyvät kalasta kertovat lappuset akvojen reunoissa.
Näistä voi itsekin päätellä jotakin. Useimmiten tosin tuntuu, että kalalajien koot on hieman alakanttiin kerrottu. Jos kala tiedon mukaan kasvaa 15cm, on parvikala ja akvan minimi on 150 l. voi jo päätellä, että tuo minimi on se tosi minimi sitten, että isompi lienee parempi.
Faunattaresta kysyivät lehtistä ja haarniskamonneja ostaessa akvan kokoa, kun "kasvavat aika suuriksi".