Pohjapiirustuksia akvaarioiden sisustuksista

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Anuski
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Pohjapiirustuksia akvaarioiden sisustuksista

Viesti Kirjoittaja Anuski »

Mistä löytäisin sellaisia sivuja joilla olisi kuvia akvaarioista ja sitten pohjapiirustus siitä mitä kasveja ja muita materiaaleja on käytetty. Jonkun linkin täältä löysin saksankielisille sivuille, mutta mitään en niistä ymmärtänyt, enkä kuviakaan löytänyt. Jos saisi linkin suoraan niille sivuille. Juwelin sivuilta jonkun mallin löysin, mutta muita en ole löytänyt.
240l
lehtis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja lehtis »

Katsoisin tämän linkin:
http://showcase.aquatic-gardeners.org/2006.cgi

Mene view entries:siin ja sieltä valitse allas koko tai sitten painat ylälaidan kuvan vuosi lukuja ja sitten view entries.
Hermen
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Hermen »

Heh, tuo Lehtiksen linkki on aika hyvä. Olen plärännyt nuo kaikki kuvat varmaan sata kertaa jo läpi ja ihaillut toisten hienoja akvaarioita. Samalla sieltä saa itsellekin vinkkejä...
seura-akvaariot 350l + 112l. Akvaarioharrastuksessa mukana myös kissarouva ja labradorilapsi.
agent_s
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja agent_s »

http://www.dennerle.de/UWL_Uebersicht.htm

Tässä varmaan se saksankielinen linkki jonka jo aiemmin sait. Kuvia klikkaamalla pääset katsomaan altaan tietoja tarkemmin, mukana hyvät pohjapiirrustukset. :)
Anuski
Junior Member
Junior Member
Viesti:

^Juu tuo se varmaan oli, tutun näköiset sivut. Kiitoksia.

Hyvät nuo ekatkin linkkisivut.

Olen ihan tuskissani kun pitää alkaa uutta akvaariota sisustamaan ja olen maailman surkein sisustaja. Vanha akvaariokin on niin ruma.
240l
lehtis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja lehtis »

Anuski kirjoitti: Olen ihan tuskissani kun pitää alkaa uutta akvaariota sisustamaan ja olen maailman surkein sisustaja. Vanha akvaariokin on niin ruma.
Tuohan on juuri unelma tilanne, jos akvaario näyttää rumalta omat näpit syyhyvät aina sisustamaan. Jos akvaario on aika hyvin sisustettu ei oikein ole innostusta tehdä rajuja uudistuksia ja "rikkoa" maisemaa. [;)]
Anuski
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Niinhän sitä tietysti luulisi. Pelottaa vain, että seuraavasta tulee yhtä ruma. No nyt ainakin on oppinut vanhoista virheistä ja opiskeltu on kovasti. Ja noilta sivuilta saa kovasti vikkejä.
240l
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Lisäksi googleen voi lyödä taikasanat "amano" tai "takashi amano" 8-)
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
Anuski
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Valitsin yhden noista saksalaisten sivujen akvaarioista, tulostin siitä ne kuvat ja etsin niiden kasvien suomenkieliset sivut. Nyt sitten marssimaan akvaarioliikkeeseen ostoslistan kanssa. Ajattelin mahdollisimman pitkälle sisustaa ohjeen mukaan. Kuulostaako kummalliselta? En vain löydä sisäistä akvaarionsisustajaa itsestäni tai sitten olen jotenkin liian varovainen ja epävarma.
240l
Pirtsakka
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Pirtsakka »

Eihän se kummallista ole, itsekin varmaan tekisin noin jos rahavarat antaisi periksi. Kannattaa kuitenkin huomioida kasvien vaatimukset, jos joku laji tuntuu liian vaativalta niin vaihtaisin sen suosiolla johonkin helpompaan saman näköiseen. Kaikkia lajeja tuskin edes löytyy ihan lähieläinkaupasta. Idea on kuitenkin ihan toteuttamiskelpoinen, kunhan ei liian tarkasti tuijota alkuperäiseen pohjapiirrustukseen vaan soveltaa sitä aina tilanteen mukaan.
Serene and silent sky,
Rays of moon are dancing with the tide,
A perfect sight, a world devine -J.Liimatainen/Sonata Arctica-
Anuski
Junior Member
Junior Member
Viesti:

No siellä oli sellaisia kasveja joita minulla sattui vanhassa akvassa olemaan. Ja katselin, että nuo kasvit on suht´tavallisia. Siellä oli joitain erilaisia miekkakasveja joista ajattelin, että niitä voi sitten korvata samaa lajia olevalla.

No kukkaro kyllä kiristää tuo uuden Juwel Rio 240 ostamisen jälkeen, *auts*, mutta kovasti tekee nyt mieli saada nätti tuosta akvasta. Mutta joitain kasveja tulen vinttamaan viemäriin tuosta vanhasta, kun eivä t kyllä sovi tuonne. Onneksi ne sattuu olemaan juuri ne huonoimmin menestyneet rehut. Voin laittaa kuvan tänne kun saan sisustettua (tietysti kasvit ovat vielä pieniä) ja linkin siihen kuvaan mistä olen mallia ottanut.
240l
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”