Seeprakotilon kanssa sopivat/sopimattomat kalat?

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Anunen
Starting Member
Starting Member

Seeprakotilon kanssa sopivat/sopimattomat kalat?

Viesti Kirjoittaja Anunen »

Ostin akvaani seeprakotilon ja kaupasta ei kerrottu mitään että se tarvitsisi normaalia kovempaa vettä.. Menin toiseen eläinkauppaan ostaakseni tähän uuteen akvaan kaloja kotilon seuraksi ja minut passitettiin takaisin kotiin mittaamaan vesiarvot ja kerrottiin että vain mollit ja platyt pärjäävät kovassa vedessä.. Ja niitä liike ei edes myy :(

Onko asia todellakin niin että kalasto kotilon seuraksi on todella näin rajoitettua ja kotilo ei pärjää ns. normaalissa seura- akvaario vedesä?
sardiini_85
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja sardiini_85 »

Jos tarkoitat Neritina natalensis - kotiloa en usko, että tarvitsee kovaa vettä. Minulla on asustellut 6 kpl:tta jo 1,5 vuotta pehmeässä vedessä ilman mitään erikoisuuksia. Kotilot on kasvanut tässä ajassa hyvin ja kuoret ovat moitteettomassa kunnossa. Minun mielestä voit valita akvaarioosi melkein mitä tahansa kaloja, kunhan ne eivät näyki kotiloa.
"Se on makuasia" Sanoi mäyrä, kun muniaan nuoli.
Merri
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Merri »

Minulla on näitä seeproja sekä kovassa hammaskarppialtaassa, että pehmeässä lehtikala-altaassa. Molemmissa pallerot vaeltelevat levää syöden oikein reippaina. :) Ja tosiaan kuoret ovat ihan virheettömiä.
"I'll rise but I refuse to shine"
Anunen
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Anunen »

Ok.. tämä tieto helpotti.. Ehkä voin sitten mollien ja miekkapyrstöjen sijaan harkita jotain muita lajeja..
Akvakotilo
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Akvakotilo »

Jos joskus meinaat ottaa omenakotiloita niin sitten pitää olla ehdottomasti kovaa vettä sillä kuolevat muuten.
Akvaariot 98l,47l,26l.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”