Minulla on 250L altaassa Eheim Classic 2215 ulkosuodatus (ostettu käytetyn käytettynä, sisällä makarooni,biopallero,vaahtomuovi ja hienosuodatus). Ulostulon päässä on suihkuputki josta vesi lorottelee ulos. Tämä onkin ensimmäinen mieltä askarruttanut seikka. Onko teho normaalia Eheim 2215 jos vesi liruttaa ulos suihkuputkista. Ei todellakaan siis mikään päätä huimaava puhallus. Sisäsuodattimena minulla on Eheim 2010 Pick-Up, joka kyllä sitten puhaltaa ja virtaus 50 kertaa voimakkaampi, kuin ulkosuodattimessa.
Ongelma on, että pohja & kasvit on jatkuvasti täynnä kakkaa ja kaiken maailman höttöä. Kalojakaan ei ole, kuin muutama. Onko siis suodattimissani jotakin vikaa vikaa vai minun asettelussani?
Ulkosuodattimen ulostulo takalasissa ja imu päädyssä, sisäsuodatus toisessa päädyssä. On kyllä kokeiltu sisäsuodatusta toisessakin päädyssä. Sekä suihkuputkea päädyssä.
Auttakaa ystävät hyvät, miten pidän akvaarioni siistinä. Tuntuu, että pohjassa ei käy minkäälainen imu tai ylipäänsä koko akvaariossa

. Jos aloittelija on taas sortunut aloittamaan ketjun josta jo asiaa, kiitän linkityksestä ja anteeksi