Valvoja: Moderaattorit
Kyllähän kalat kivenkoloihin pääsevät, joten taitaa olla enemmän esteettinen tuo tausta.Dauthi kirjoitti:Onko tämä niin tarpeellinen? Katselin innoissani noita kuvia altaista tossa topicissa ja panin merkille että melkein jokaisessa on kalliotausta. Kun ongelma on $$$... Tai ennemminkin nettitilaukset :/ Ajattelin vaan että ajaisiko kalliotaustapaperi miltei saman asian vai näkyykö ero sitten kaloissa, esim väreissä ja koloissa piilottelu?![]()
![]()
Jos altaassa on tiettyjä plekoja on tämä jyystämisvaara olemassa. Malawaariossa ei yleensä, ei ainakaan minulla, plekoja ole.Ilari70 kirjoitti:Kyseessä on kuitenkin styroksi, eli jos vaarana on että kalat saattavat järsiä taustaa niin pinnalla alkaa kellua kivoja palloja. Lisäksi onko tausta läpivärjättyä, että ei ala vaan näkymään valkoista - tosin kyllähän levä peittää senkin ajan kanssa.
Itse ajattelin laittaa ko. taustan altaan pohjalle hiekan alle, estämään altaan alla olevan pehmusteen näkymistä, kun kalat olisivat tonkineet hiekat pois, mutta minulle sanottiin liikkeessä, että tarpeeksi vahvaleukainen kala menee siitä läpi.
Laita plexi väliin (hiekan ja styroxin). Ei kellu styroksisilppua, kun kaivinkoneet ovat kaivaneet kaiken hiekan jostain kohtaa pois. Näin meillä toimitaan.Ilari70 kirjoitti:Itse ajattelin laittaa ko. taustan altaan pohjalle hiekan alle, estämään altaan alla olevan pehmusteen näkymistä, kun kalat olisivat tonkineet hiekat pois, mutta minulle sanottiin liikkeessä, että tarpeeksi vahvaleukainen kala menee siitä läpi.
Tuo on kyllä todella hyvännäköinen tausta ja akvaario muutenkin. Ovatko nuo tekokiviä altaassanne?Tytti kirjoitti:Meilläkin on styroksit (Isännän erihieno DIY-tausta) sisäpuolella allasta eikä siitä ole kukaan mitään palleroita rapsinut.