Kiilakyljellä pieniä valkosia täpliä?
Valvoja: Moderaattorit
Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
- akvaarion tilavuus ja mitat
- Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
- Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
- Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
- Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
- Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
- Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
- Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Kiilakyljellä pieniä valkosia täpliä?
Mun vanhempin 160 litrasessa tankissa asustelee:
-1 partamonni
-kymmenkunta kiilakylkeä
-kymmenkunta neontetraa
-3 harlekiininuoliaista
Eli ongelmana nyt on että yhdelle kiilakyljelle on ilmestynyt outoja valkoisia pieniä pilkkuja.. Ei kai vaan joku pilkkutauti? Oon kuullu että on ilmeisesti hankala hoitaa?
Miten kuuluisi alkaa sitten toimia?
-1 partamonni
-kymmenkunta kiilakylkeä
-kymmenkunta neontetraa
-3 harlekiininuoliaista
Eli ongelmana nyt on että yhdelle kiilakyljelle on ilmestynyt outoja valkoisia pieniä pilkkuja.. Ei kai vaan joku pilkkutauti? Oon kuullu että on ilmeisesti hankala hoitaa?
Miten kuuluisi alkaa sitten toimia?
-Nora
-Kahden Aksolotlin valtakunta 500L ja Kimalaispallokalojen ja partamonnien 250L koti-
-Kahden Aksolotlin valtakunta 500L ja Kimalaispallokalojen ja partamonnien 250L koti-
Itse käytin taannoin seran costapuria menestyksekkäästi.
Hinta vajaa 10€.
Vaihdoin vettä ennen lääkkeen laittoa (viikottainen vedenvaihto). Lääke 1., 3., 5. ja 7. päivä. 9. päivä vaihdoin taas vettä.
Nostin altaan lämpötilaa 26 asteeseen (enemmänkin voinee nostaa, mikäli kalasto antaa siihen myötä). Sisäsuodattimen nostin liki pintaan -> kunnon pulputus (ilmastus).
Tulos: ei ruumiita & tauti ohi tuolla kuurilla.
Hinta vajaa 10€.
Vaihdoin vettä ennen lääkkeen laittoa (viikottainen vedenvaihto). Lääke 1., 3., 5. ja 7. päivä. 9. päivä vaihdoin taas vettä.
Nostin altaan lämpötilaa 26 asteeseen (enemmänkin voinee nostaa, mikäli kalasto antaa siihen myötä). Sisäsuodattimen nostin liki pintaan -> kunnon pulputus (ilmastus).
Tulos: ei ruumiita & tauti ohi tuolla kuurilla.
ok..
Mietityttää vaan, että kun oon jostain lukenut, että noi suomuttomat kalat olis herkkiä kaikille lääkkeille, niin eikös tuo monni ja noi harlekiininuoliaiset oo suomuttomia? mitenkähän ne mahtaa tykätä tosta lääkkeestä?
Mietityttää vaan, että kun oon jostain lukenut, että noi suomuttomat kalat olis herkkiä kaikille lääkkeille, niin eikös tuo monni ja noi harlekiininuoliaiset oo suomuttomia? mitenkähän ne mahtaa tykätä tosta lääkkeestä?
-Nora
Minulla josksu puhkesi juuri tiikerinuoliaisiin pilkku. Eikä yhtään ruumista tullut normaaleilla hoitotoimenpiteillä.BadGirl kirjoitti:ok..
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
Itselläni oli partamonni altaassa lääkityksen aikana.BadGirl kirjoitti:ok..
Noista nuoliaisista en osaa tosiaan sanoa..
Olen ainakin joissain lääkemerkeissä törmännyt neuvoon, että monnit, nuoliaiset ja muut suomuttomat kalat +norsukalat ovat herkkiä joillekin lääkeaineelle.
Näille kaloille suositeltu puolikasta annostusta, Costapurin vaikuttavia aineita en kyllä muista, mutta kannattaa varmistaa ennen lääkkeen laittoa.
Näille kaloille suositeltu puolikasta annostusta, Costapurin vaikuttavia aineita en kyllä muista, mutta kannattaa varmistaa ennen lääkkeen laittoa.
soitin erääseen faunattareen, ja niillä ei ole mitään seran merkkisiä lääkkeitä.. niillä oli jotain pilkkutautilääkettä, jonka nimeä en tietenkään muistanut kirjottaa ylös..
kai noi muutkin lääkkeet toimii yhtä hyvin kuin toi serakin?

-Nora
-
- Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Anteeks menee toisaalta vähän ohi aiheen. Tein aikoinaan kuvamanipulaation pilkkutaudista, tehdessäni päättötyötä kun en mistään saanut kiinni ihmisiä joilla olisi ollut myydä oikeuksia kuviinsa. Eikä akvaarioliikkessäkään tai omissa sattunut olemaan sairaita kuvattavia.
Mitäpä mieltä ootte? Minua ja miestäni nämä kuvat huvittavat suuresti.
http://picasaweb.google.com/tinzue/Akva ... 2057440162
Myös kolme aiempaa kuvaa manipuloituja juuri tuota päättötyötäni varten.
Mitäpä mieltä ootte? Minua ja miestäni nämä kuvat huvittavat suuresti.

http://picasaweb.google.com/tinzue/Akva ... 2057440162
Myös kolme aiempaa kuvaa manipuloituja juuri tuota päättötyötäni varten.

-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Kuvamanipulaation sijaan lähinnä Paint-tasoista päällemaalausta. Ei näytä aidolta mutta ajaa asiansa. Ja kyllä, tavallaan aika hauskojakintinzue kirjoitti:Mitäpä mieltä ootte?
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
oon joskus aikasemminki nähny noi kuvamanipulaatiokuvat..
kivoja oli..
Nii se lääke jonka nimeä en muistanut oli JBL Punktol.
En tiiä onko hyvä vai eikö oo, mut sitä viskasin sinne tankkiin ja katotaa nyt mimmosen kalasopan saan aikaseksi..

Nii se lääke jonka nimeä en muistanut oli JBL Punktol.
En tiiä onko hyvä vai eikö oo, mut sitä viskasin sinne tankkiin ja katotaa nyt mimmosen kalasopan saan aikaseksi..
-Nora
hmm..
Semmonen tuli mieleen, että kun tossa JBL Punktolissa luki, että kerta-annoksen pitäisi riittää, ja jos on sitkeä pilkkutauti niin pitää uusia hoito..
Niin mistäs mä nyt sen voin tietää onko kyseessä sitkeä vai ei niin sitkeä pilkkutauti?
Eli teenkö niin että nyt kun eilen lääkettä laitoin ohjeen mukaan odottelen mitä tapahtuu, ja jos tyyliin viikonpäästä ei näy pilkkuja missään niin ei tarvii uusia hoitoa? Kun enhän mä noista mitään selkoa ite saa noista ohjeista..
Ainakin tänään tsekattuani akvaariota niin kaikki kalat on edelleen hengissä, näyttää ihan "normaaleilta" syö ja liikkuu..
Semmonen tuli mieleen, että kun tossa JBL Punktolissa luki, että kerta-annoksen pitäisi riittää, ja jos on sitkeä pilkkutauti niin pitää uusia hoito..
Niin mistäs mä nyt sen voin tietää onko kyseessä sitkeä vai ei niin sitkeä pilkkutauti?
Eli teenkö niin että nyt kun eilen lääkettä laitoin ohjeen mukaan odottelen mitä tapahtuu, ja jos tyyliin viikonpäästä ei näy pilkkuja missään niin ei tarvii uusia hoitoa? Kun enhän mä noista mitään selkoa ite saa noista ohjeista..

Ainakin tänään tsekattuani akvaariota niin kaikki kalat on edelleen hengissä, näyttää ihan "normaaleilta" syö ja liikkuu..
-Nora