Partamonnista

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

zadu
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja zadu »

Tähtipartamonni onkin aika veikeen näkönen kaveri. Minkä hintasia ne noin suunnilleen on?
240l
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Mun partikset ei ainakaa oo mitään yöeläjiä vaan touhuavat kokoajan oli päivä taikka yö. :mrgreen:
Tanjuzka
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tanjuzka »

miljoonakala84 kirjoitti:Mun partikset ei ainakaa oo mitään yöeläjiä vaan touhuavat kokoajan oli päivä taikka yö. :mrgreen:
Sama mulla :)
Kisu74
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kisu74 »

Lainaan miekin tätä otsaketta..

Miullahan on nyt hetkellisesti 3 partista (1 poikanen ja 2 Wanhaa Herraa). Pikkuinen on ainoa joka näillä näkymin jää, tai sit toinen aikuisistakin jää. Riippuu vähän..

Olen vaan alkanut silloin tällöin miettimään, että ovatko sittenkään partikseni maatiaispartamonneja, vai olisiko kuitenkin kyseessä helmipartamonni? ??? Herrat eivät ole oikein kuvausmyönteisiä (eikä pikkuinenkaan), mutta pikkuisella on valkeaa pyrstön päässä ja ne pilkut ovat hyvin erottuvat. Komeat isot parrat on molemmilla herroilla ja ovat hyvin saaneet aluejaon selväksi. :) Herroilla ei valkeaa reunusta ole pyrstöissään.

Mie oon ne saanut aikanani ekan akvani mukana "monnina" ilman diagnoosia tarkemmasta lajista. Faunattaren sivuilta taisin itse sitten sen lajimäärityksen tehdä.

Millä tavalla nuo kaksi monnilajia parhaiten erottaisi toisistaan?
Drooms
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Drooms »

Minkä kokoisena partamonnin poikasia uskaltaisi laittaa 40 litraisesta altaasta 450 litraseen altaaseen? Isossa altaassa on isoimpina kaloina 4 partamonnia, 2 lehtikalaa ja kääpiörihmakaloja.
calendula
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja calendula »

Vähän OT mutta meillä partisten mittaaminen on hankalaa, vaikka ne koko ajan näkösällä viihtyvätkin. Toinen käpertyy kurkun painona olevan teelusikan pesään nukkumaan ja vaikuttaa hyvin pieneltä, mutta tarvittaessa onnistuu venymään 7-8 senttiseksi. Se on pientä ja hoikkaa tyyppiä, toinen on pieni ja paksu, mutta toivottavasti ei paksuna... :roll: .
Liutti
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Liutti »

Kuinka vanhaksi partamonnit noin elävät?

Itselläni on ihan hirmu vanha partamonni, tai en nyt sitten tiedä, onko se vanha. Sanoisinko että jotain 11-vuotias. Tuli akvaarioomme ensimmäisinä. Ja se sitten on kasvanut ! Ostettiin se vajaa viitisensenttisenä, nyt on jo varmaan jotain 15 senttiä. Koiras siis. Vallannut heti tulonsa aikana kaikkein suurimman kolon akvaariosta, ja asunut siinä koko ikänsä. Ei suostu lähtemään sieltä pois.
Hän on täysi yökala, ei liiku päivisin lähes ollenkaan. Ei tule edes syömään muiden mukana. Aamulla kun herää ja katsoo akvaarioon, siellä se pimeässä on kiinni seinässä tai kannossa, tai jossain muualla. Joskus harvoin saattaa hän olla päivisinkin liikkeellä.

Tietääkö joku, mitä voisi olla sellainen.. Valkoinen, vähän "limainen" kohta partamonnin kyljessä? Aivan kuin se olisi mätä? Joskus vuosi sitten sellainen kohta ilmeni meidän monnille, luulimme sen jo heittävän henkensä, mutta se lähti itsekseen pois eikä ole ilmennyt sitä sen koommin.
JKE
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja JKE »

Itselläni eli täpläpartamonni n. 15-vuotiaaksi. Olisi elänyt varmaan pidempäänkin, muttei kestänyt muuttostressiä...
annuli
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja annuli »

Hei, itse olen huomannut että meidän partispojilla on ylhäältäpäin katsottuna pyöreämpi pää ja muutenkin isompi kuin tytöillä, tyttöjen pään malli on enemminkin soikeahko kuin pyöreä, siis pitkulainen... sitä en muista minkä ikäisenä nuo pään mallin erot alkavat näkyä, kuitenkin ennen parrankasvua... :roll:
~~IQnaz~~
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja ~~IQnaz~~ »

Meidän partamonni on jtn pari vuotta ja sille on alkanu kasvaa parta vasta nyt, vaikka pidin sitä ennen naaraana. Onko se vielä kasvuvaiheessa?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”