Akvaario tuotiin, pitäisikö purkaa kauppa?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

tumppa2
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tumppa2 »

kuuluisa maanantai kappale 8O 8O
memma
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja memma »

partis<3 kirjoitti:Alan jopa epäillä että jos sitä nyt sitten kumminkin pitäisi tämän altaan ihan vaan oman mukavuuden vuoksi, mutta järki toppuuttelee.
Ihan oikeasti, jos altaan kanssa sattuu jokin onnettomuus, siitä vasta on mukavuus kaukana..
528 l: Corydoras sterbai, L-134, Liosomadoras oncinus, Platydoras costatus, Megalechis thoracata, Moenkhausia pittieri
125 l: Corydoras pygmaeus, Neocaridina davidi var. red, Poecilia wingei
120l: L. oncinus, P. wingei
partis<3
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja partis<3 »

Äh, taas menee valinta vaikeeks. Voi ostaa lähikaupasta, mutta sillon ei saa sellaista kuin haluaisi. Sen nyt kuitenkin saisi heti. Sitten voi tilata Saksasta Eheimiltä, mihin menee 2kk ja ylimääräiset listat saa kiinnittää itte tai maksaa semmoset 50€. Mutta ois kuitenki laatua. Sitten on ne kaksi muuta vaihtoehtoa, joilta vielä odotellaan tarkempia tietoja. Jokaisella on tietty hintakin ihan eri, mutta niin on toimitusaikakin.

Minne hittoon minä ängen nää kaikki mun kasvit jotka on hankittu sitä uutta akvaa varten? :mrgreen:
40l, 65l, 128l (80x40x40) ja 300l (120x50x50)
Blogi
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja doriani »

partis<3 kirjoitti:Minne hittoon minä ängen nää kaikki mun kasvit jotka on hankittu sitä uutta akvaa varten? :mrgreen:
Hanki vaikka tän palstan kautta edullinen väliaikaisallas mihin tökkäät kasvit yms yms [;)] Ja kun saat sen "oikean" akvaarion niin sitten myyt sen nyt hätävaraksi hankitun - tai sitten pidät sen ja laitat sinne elämää :mrgreen:
kami82
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja kami82 »

doriani kirjoitti:
partis<3 kirjoitti:Minne hittoon minä ängen nää kaikki mun kasvit jotka on hankittu sitä uutta akvaa varten? :mrgreen:
Hanki vaikka tän palstan kautta edullinen väliaikaisallas mihin tökkäät kasvit yms yms [;)] Ja kun saat sen "oikean" akvaarion niin sitten myyt sen nyt hätävaraksi hankitun - tai sitten pidät sen ja laitat sinne elämää :mrgreen:
Tai annat tän palstan kautta väliaikais kasvatukseen johonkin akvaarioon...Hätä keinot keksii [;)]
partis<3
Senior Member
Senior Member

Sain jo kaverin lupaamaan että hän voi ottaa kasvatukseen ne kasvit jotka eivät tarvitse lannoitusta, hän kun ei sellaista käytä. Ja palstan kautta löytyi pieni akvaario jonka voin täyttää kasveilla. Siitä saa hyvän karanteenikipon jahka uusi akvaario on vihdoin meillä.

Toivottavasti tosiaan menee rypyttömästi tuon akvaarion haku ja rahojen palautus... Olen niin myötätuntoinen ihminen, että pelkään tuhoavani tällä myyjän talouden, vaikka eihän se minun vikani ole että myyvät sutta ja sekundaa (kuten avokki tuossa muistuttaa).
Blogi
jupeko
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja jupeko »

Ehdottomasti kaupan purku, tuossa on jo tarpeeksi kuvia todistamaan, ettei ole tehty kunnolla.
Kerro miten kävi ja miten asiaasi vastattiin siellä liikkeessä, kun olet heihin ottanut yhteyttä.

muokattu: :mrgreen: jaaha, tässä olikin 4 sivua viestiketjussasi..empä huomannu heti. Hyvä että kaupan purku onnistui ja rahat palautuvat tilillesi.
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

partis<3 kirjoitti:Ei myyjä ymmärtänyt mikä altaassa oli vikana, sanoi että "noin ne altaat kasataan, ne on ne vasta 1000-litraset, joissa lasit laitetaan pohjan ympärille eikä päälle. Niin se on näissä Gianteissakin joita meillä on myynnissä."
Hih, tuossa tilanteessa jos pidit pokkasi ja tyyneytesi niin olet kyllärauhallinen ihminen. Itse olisin saattanut vähän parahtaa että eikö herralla ole silmiä päässä, että onko tuollainen huolimattomasti pykätti p***akikkare muka akvaario, ja sitä rataa :mrgreen: . Hyvä että tilanne kuitenkin hoitui nätisti. Ja tulihan ne rahat tilille? [;)]
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
partis<3
Senior Member
Senior Member

Ei ole rahoja vielä näkynyt. Olisin antanut myyjälle tilinumeroni heti, mutta hän vaati että annan sen vasta sitten kun he tulevat hakemaan akvaariota. Ei ole sen jälkeen ottanut kukaan myyjistä tai itse kauppias yhteyttä. Pitäisi kai vähän muistutella että sopikaas nyt että milloin haette tuon pois.

Tänään muuten kuulin yhdestä tapauksesta että oli tuotu niin huono 100-litrainen tuolta liikkeestä, että ostaja oli joutunut vaihtamaan siihen silikonit heti altaan saatuaan. Mutta hyvin pelitti sen jälkeen, ja sama ihminen on ostanut tuosta liikkeestä muitakin kehyksettömiä altaita ja kuulemma ihan hyviä olivat...
Blogi
partis<3
Senior Member
Senior Member

Noniin, allas haettiin pois ongelmitta. Myyjä oli hieman ärtynyt kun oli löytänyt tämän viestiketjun, ja vakuuttelin että en heidän mainettaan rupea täällä mustaamaan. Enkä tätä ketjua aloittanut mainetta tuhotakseni vaan kysyäkseni muiden mielipidettä. Unohdin kaikessa hässäkässä antaa tilinumeroni, mutta kai se sähköpostillakin löytää perille.

Allas oli kuulemma jo myyty eteenpäin ihmiselle joka on ostanut heiltä enemmänkin akvaarioita, joten "sille se varmasti kelpaa". Minä olin kuulemma ainut joka on altaan palauttanut, ja he ovat sentään tehneet noita altaita jo tuhansia (Totesin vain että minäpä olen nirso). Huomauttipa myyjä (ei siis kauppias, kauppias oli hiljaa), että "etpä sinä saa muilta kehyksettömiä mittatilausaltaita." Hämmästyi kun sanoin että minulle on jo tulossa uusi - Helsingistä, jolloin tarkensi että Jyväskylästä ei saa muilta kehyksettömiä. Tähän ukkoni totesi jälkeenpäin että onkohan se syy siihen että noita ylipäätään menee ja että mitenköhän laadukkaita Jyväskyläläisten kehyksettömät altaat sitten ovat. Kyselin muuten, niin kyllä noista toisistakin liikkeistä saa kehyksettömiä omilla mitoilla, ne vain tehdään Kuopiossa tai Porissa ja tuodaan sitten tänne, eli rahti nostaa hintaa.

Ei tuohon hintaan mitä tämä allas maksoi (160€) allasta muualta saa varsinkaan omilla mitoilla, mutta ne ovat sitten heidän tavallaan kasattuja (eli vasta isoissa altaissa lasit pohjan ympärille jne.). Olisimpa tarkistanut ennen kuin tilasin, mutta ei minulle tullut mieleenkään että eivät kasaisi niin kuin kaikki muutkin... Tästä opimme: kysy aina kaikki mahdollinen. (Meikä lähtee ostamaan autoa sitten joskus: "Onko siinä renkaat? Onko ne kumirenkaat? Ilmalla täytettävät? Ihan varmasti normaalit autonrenkaat? Mitä te tarkoitatte "normaaleilla autonrenkailla"? jne.)

Uusi allas on jo tilailtu, josko se tänne asti eksyisi joskus pääsiäisen jälkeen. Pyhät vähän sotkee suunnitelmia.
Blogi
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Loppu hyvin, kaikki hyvin. Toivottavasti uusi allas tulee nopsasti ja ongelmitta perille! Ihmettelen tuota myyjän asennetta, pikkuinen lisäkoulutus asiakaspalvelusta lienee tekisi hyvää. Itse työskentelen asiakaspalvelussa myyntityössä ja olen ollut myyjänä aikaisemmin myös alan liikeessä. Sekä entisessä että nykyisessä työpaikassa olisin saanut korvapuustit noin happamasta palvelusta, asiakasta ei ikinä parjata ja kyseenalaisteta, oli asiakas väärässä tai ei :roll: . No, ainakin tiedät missä et asioi enää :mrgreen: .
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
partis<3
Senior Member
Senior Member

Kyllä minä varmaan tuolla tulen vielä asioimaan, kalat ovat tuolla halvempia kuin missään. Siinä on myös yksi syy, miksen halua tuon kaupan ihmisten kanssa olla vihoissa. :roll:

Onneksi akvaarioita ei tarvitse ostaa niin usein. :mrgreen:
Blogi
Panu
Junior Member
Junior Member

Hassu myyjä

Viesti Kirjoittaja Panu »

Vai oli myyjä ärtynyt? :cry: Ja puhui p**kaa Giantin altaista? Voi reppanaa, kai sen kaupan nimen jo tässä vaiheessa saa jakaa?
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

partis<3 kirjoitti:Kyllä minä varmaan tuolla tulen vielä asioimaan, kalat ovat tuolla halvempia kuin missään. Siinä on myös yksi syy, miksen halua tuon kaupan ihmisten kanssa olla vihoissa. :roll:

Onneksi akvaarioita ei tarvitse ostaa niin usein. :mrgreen:
Tuota tuota.. Pakko kommentoida tähän väliin, että vaikka edullinen hinta on toki valintakriteeri sekin, niin mielestäni akvaariokauppaa valitessa se ei saisi olla se tärkein kuitenkaan.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
partis<3
Senior Member
Senior Member

He myös karanteenaavat kalansa hyvin erillisissä karanteenialtaissa (kysyin myyjältä), ja kaloja harvemmin on 1-2 useampaa lajia samassa altaassa, myyntialtaat ovat isompia kuin muissa liikkeissä ja kuolleet kalat otetaan nopeasti pois. En minä pelkkää hintaa katso, on niitä muitakin hyviä syitä.

Joka kaupalla on hyvät ja huonot puolensa, eikä minun mielestäni voi yleistää että jos yhden kerran ei olekaan tyytyväinen niin sitten koko kauppa pitää julistaa boikottiin.
Blogi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”