Avainkirjoahventen kutu?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Viesti:
Avainkirjoahventen kutu?
Minkä ikäisinä/kokoisina avaimenne ovat tehneet ensimmäisen kudun? Omat avaimeni jaksavat hämmästyttää minut parisidonnaisuudellaan joka päivä. Ne liikkuvat lähes aina yhdessä. Uskon niiden olevan eri sukupuolta.
-
- Senior Member
Mun avainkirjoahvenet tekivät ensimmäisen kudun hyvin pian sen jälkeen, kun saapuivat. Ostaessa niiden sukupuolet eivät olleet varmat, mutta kutuhan sen sitten paljasti, että koiras ja naaras oli kyseessä. Olivat silloin varmastikin aika nuoria, koska evien kärjet eivät vielä olleet pidentyneet juurikaan. Kutu epäonnistui, mutta viikon päästä yrittivät uudelleen. Sekin kutu meni ikävä kyllä parempiin suihin
. Kolmatta kertaa eivät sitten olekaan yrittäneet. Nyt ovat olleet mulla parisen kuukautta.

-
- Senior Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Meillä avaimet ovat kuteneet usein, mutta nyt on ensimmäiset poikaset, noin kuukauden ikäiset. Välillä ovat pitäneet pitkiäkin taukoja. Kaikki kudut jotka on menneet hukkaan on tehty kookosluolaan ja tämä onnistunut tehtiin sitten kannon päälle. Ulkoisesti muuten ovat molemmat kuin uroksia, selkäevän kärjet on molemmilla tosi pitkät. Ikää on vaikea sanoa kun molemmat tulivat minulle "aikuisina".
-
- Advanced Member
- Viesti:
Avaimet
Mustavaris: Minkä kokoisia sun avaimet nyt on? Mulla avaimet ovat olleet kans 2 kk. Tullessaan ne oli n. 3 cm. Nyt n. 5 cm, toinen hivenen suurempi kuin toinen, selkäevä sillä pidempi kärjestään.
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: OAS
- Sukupuoli: Nainen
Mitä mun avain oikein touhuaa?
Eli akvassani on elellyt avainkirjoahvenpariskunta noin vuoden. Nyt uros on ryhtynyt pistämään punkkaa uusiksi. Kaivaa kauheita kuoppia hiekkaan ja syljeskelee kierteisiä pitkin allasta. Minä olen ymmärtänyt että nämä ahvenet kutisivat laakealle kivelle tai luolaan. Voiko siis kyse olla kutupuuhista vai onko meillä menossa kevätsiivous?
Montako avainta?
Anteeksi nyt kun ei oikein liity kauheesti aiheeseen, mutta montako avainta suosittelette pidettäväksi yhdessä?
Itse ajattelin tuollaista 4kpl hankkia, mutta viihtyykö paremmin parina?
Itse ajattelin tuollaista 4kpl hankkia, mutta viihtyykö paremmin parina?
-
- Advanced Member
- Viesti:
Niiden kuoppien tarkoituksena on toimia myöhemmin tulevien poikasten hoitokuoppina eli poikaset siirretään niihin kuoriutumisen jälkeen.
---------------------------
Voi niitä aluksi hankkia sen 4, saa varmemmin parin, mutta mikäli allas ei ole riittävän suuri, joutuu ylimääräisistä myöhemmin luopumaan.
---------------------------
Voi niitä aluksi hankkia sen 4, saa varmemmin parin, mutta mikäli allas ei ole riittävän suuri, joutuu ylimääräisistä myöhemmin luopumaan.