Ruminta akvaariossa?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

kami82
Senior Member
Senior Member

Ruminta akvaariossa?

Viesti Kirjoittaja kami82 »

Kauhein sisustus materiaali? Mikän ruminta mitä akvaan voi laittaa? Näin akvaariokaupassa Bambu putken jonka sisällä oli "lasivillaa", siihen oli porattu kolme reikää päälle ja niissä kasvoi anubiaita. Oli kyllä suoraan sanottuna ruma, en huolis! No fishing kyltin voisin laittaa ennemmin.
Piuku
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Piuku »

Mun mielestä sellaset kaikenlaiset muovihörhellykset eivät kuulu akvaarioon, esimerkkinä mainittakoon riemunkirjava ilmapumpun ja letkun avulla sukelteleva Mikki- hiiri, joka pulauttelee ilmakuplia tai eri neonväreissä hehkuvat "simpukankuoret" ja muut merenelävät, lista on loputon. Tuon edellä mainitun no fishing- kyltinkin kanssa on vähän niin ja näin, mutta kaipa näilläkin ystävänsä on kun niitä kerran joka lähtöön myydään.
Itse en moisia altaisiini laittaisi, luomua sen olla pitää :mrgreen: .
salla_ketola
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja salla_ketola »

Minä olen kanssa "luomun" kannalla [;)]. Viimeksi kun akvaarioliikkeessä vierailtiin, äitini ja pikkuveljeni, joita akvaario ei juurikaan kiinnosta muuten, alkoivat ehdottaa pohjalle jos jonkinmoista rompetta :? . Eipä mennyt läpi minulta yksikään. Ainut eloton asia jonka akvaariooni voisin laittaa hiekan ja kivien lisäksi, on saviruukut ja saviset ojaputket, mutta nekin mieluiten "naamioituina". Olen pariin otteeseen nähnyt myös keraamisia kantoja, jotka oli ihan taitavasti toteutettuja. Näitäkin voisin harkita, jos pistäisin niiden pinnalle jotain kasvamaan.
paul
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

Kaikki luoonoton mitä ei luonnossa ole normaalisti
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Näkyvä tekniikka; vaikka se olisi niin helppoa piilottaa kokonaan.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Kaija K
Junior Member
Junior Member

juu

Viesti Kirjoittaja Kaija K »

Munkin mielestä kaikki letkut ja vermeet jotka on akvan sisällä on tosi rumia. Itellä on sisäsuodattimet joka akvassa ja kyllä ne vaan on niiin rumia.
Niin ja kuolleet kalat joita ei meilläpäin oteta akvaliikkeessä pois altaasta ilmeisesti kovinkaan usein.... Se on kyllä kaikkein ruminta......Viimeksi tänään todistin tätä samaa näkyä. 8O
minna.o1
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minna.o1 »

Täytyy vähän puolustella muovi juttuja:) minulla on akvaariossani yksi muovikasvi sellainen iso ja punainen, en tiedä mikä siinä viehättää mutten voi ottaa sitä pois. Tällähetkellä jos omaa akvaarotani katson ja mietin mikä on ruminta niin se ei ole koriste vaan kala, toi 33cm Isopurjepleko on kyllä aika järkky ainakin mun silmälle.. 8O :|

Mutta kyllä ne muovijutut yleensä on aika muovijuttuja :)
Toi mikkihiiri juttu oli kyllä aika yliveto, haettu vissiin hieman väriä akvaarioon :mrgreen:
Minä, mies, poikia 3 kpl
ParratonMonni
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja ParratonMonni »

No kyllä esim. lämpömittari etulasissa töksää minun silmääni pahasti. Muutenkin tekniikka näkösällä häiritsee. Yleensä hyvin pidetty allas harvoin on ruma, kukin makunsa mukaan.

Tytön (8 vee) altaassa on muovihörhöjä: pikkuinen mökki, joka maastoutuu hyvin kasvien sekaan, sekä (kauhistukaa!!!) "taikalamppu" jonka sisällä aarteita ja ilmastinputki (lampun kansi aukeaa välillä, ja kuplat tulevat ulos). Tyttö tykkää niistä, ja hän saa (sopivuuden rajoissa) itse päättää omasta altaastaan. Ja kaverit ihastelee myös.
kami82
Senior Member
Senior Member

minna.o1 kirjoitti:Tällähetkellä jos omaa akvaarotani katson ja mietin mikä on ruminta niin se ei ole koriste vaan kala, toi 33cm Isopurjepleko on kyllä aika järkky ainakin mun silmälle
Nehän on verrattomia otuksia! :mrgreen:
Piuku
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Piuku »

minna.o1 kirjoitti:
Toi mikkihiiri juttu oli kyllä aika yliveto, haettu vissiin hieman väriä akvaarioon :mrgreen:
Kyllä minäkin sitä Mikkiä kotvasen ihmeissäni tuijottelin erään akvaarioliikkeen myyntialtaassa :mrgreen: .
Hiiriherra oli pukeutunut punaiseen sukelluspukuun, maskit ja pullot sun muut vermeetkin hänellä oli yllään. Vempain toimi ilmeisesti ilmapumpulla, kovasti Mikki sätkytteli letkun päässä edestakaisin kuplapilvessä :roll: . Ilmeisesti samalla periaatteella toimivan vekottimen, mutta vuokkokalan muodossa näin vastikään Faunattaren hyllyllä ja sinne se sai kyllä jäädäkin.
kissinen
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja kissinen »

Minä en tykkää muovijutuista. Vaikka haaksirikkoutunut laiva sinänsä voisi olla ihan magee, etenkin jos kalat kunnolla mahtuis ikkunoista ym kulkemaan, mutta ne muoviset on jotenin niin...muovisen näköisiä :mrgreen: .

Silmään osuu myös jos taustakuva on jotenkin "tökerö" tai kulahtanut, reunoista irti tms. Kun nyt kävin ekan kerran pitkään aikaan akvakaupassa, olin hämmästynyt miten edullisia ne hienot styroksitaustatkin ovat. Että en näe mitään syytä miksei taustaksi voi valita kuvaa mikä oikeasti akvaan sopii.

Leväiset lasit myös pistävät silmään, jotenkin kertoo heti että ei ole kauheesti putsailtu.
Taju
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Taju »

Mulle kyllä menee se muovikin. Rajoissa tosin, en niin noista aarrearkuista, linnoista, sukeltajista tms. niin välitä. Jotkut isot amforaruukut, kallojäljitelmät jne. ovat välillä todella upean näköisiä. Ystävällä on altaassa ties mitä krääsää, ja altaan ainoat kasvit ovat intianvesitähdikki (jota on siis PALJON), ja pari pallopartalevää. Allas on pieni, 40l ja siinä asustaa omppokotiloita ja muutama milliskoiras. Ja täytyy sanoa, että minusta se allas näyttää hyvältä. Jos noihin isoihin akvoihini heittelisin mitään siitä romppeesta (on siltaa, linnaa, juurakkojäljitelmää jne.), se olisi ihan idioottimaisen näköinen. Tuo kaverini on kuitenkin saanut kokonaisuudesta mielestäni aika sievän. Minusta onkin alkanut tuntua siltä, että jos on silmää ja selkeä visio, noilla hömppäkoristeillakin voi akvaarion saada näyttämään ihan kauniilta. Niinkuin ParratonMonni sanoikin, kukin tyylillään, hyvin hoidettu tosiaan harvemmin on ruma. :mrgreen:

Musta kanssa toi tekniikkapuoli on se, mikä enemmän sattuu silmään. Ja tosiaan se, jos altaasta näkyy kilometrin päähän, ettei sitä ole yritetty hoitaa tai sisustaa millään tavalla, vaan sorat sisään, yksi kasvi pystyyn keskelle ja niin paljon kalaa kuin ikinä vaan mahtuu...
Se mikä ei tapa, traumatisoi.
Czakki
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Czakki »

Kaikki satuhahmot ja muut mikkä ei pitäis olla akvaariossa.
Amandar
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Amandar »

No muovikrääsät ja piilottamaton tekniikka on rumaa minun silmissäni. Ylivoimaisesti rumin hökötys on kyllä tällä hetkellä 160-litraisessa oleva poikashäkkiviritelmä. Kerää kaiken levän ja näyttää muuten vain törkeältä. Noh, se on vain yhdellä yllätyspoikasella käytössä. Kunhan sintti kasvaa, lähtee tuo hökötys heti pois. Ja jos kutua ilmestyy enemmänkin, laitan taas pienimmän akvaarion toimintaan.
toukopouko
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja toukopouko »

Kirkkaan sininen koristesora :roll: jota jossain mielenhäiriössä menin heittämään meidän malawialtaaseen noin 3 vuotta sitten ja vieläkin joka vedenvaihdon yhteydessä niitä hirvityksiä löytyy vähän hiekkaa heilauttaessa. Tuntuu että ne ei lopu sieltä ikuna vaikka niitä on poimittu sieltä ainakin se 2 vuotta jo pois [}:)]
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...
Kastanya
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Kastanya »

Minua järkyttää aina kun näen akvaariossa maalatun näköistä soraa. Esim. sinistä, pinkkiä, karamellisekoitusta... Luonnottoman värikäs pohja saa koko akvaarion näyttämään muoviselta ja kalat näyttää aivan väärään paikkaan eksyneiltä.
minna.o1
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minna.o1 »

kami82 kirjoitti:
minna.o1 kirjoitti:Tällähetkellä jos omaa akvaarotani katson ja mietin mikä on ruminta niin se ei ole koriste vaan kala, toi 33cm Isopurjepleko on kyllä aika järkky ainakin mun silmälle
Tervetuloa vaan hakemaan se :D
Minä, mies, poikia 3 kpl
g.rosea
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja g.rosea »

Itsekin vihaan kaikkea muovi-krääsää, jota tungetaan akvaarioon
(paitsi tietysti hiilidioksidikello, josta on hyötyä). Tekniikka pitää piilottaa.
Rihmis
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Rihmis »

Kaikki "lelut" jotka saavat akvaarion näyttämään enempi lasten leikkipaikalta kuin akvaariolta, samoin luonnottoman värinen esim pinkki sora saa hermot riekaleiksi jos sellaista joutuisi katsomaan. :roll:
80, 100, 136 ja 230 litraiset, 5 kissaa ja mies, täydellistä
::kata::
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ::kata:: »

Kyllä minäkin olen samaa mieltä, että juuri ne räikeän ja kirkkaan väriset somisteet ovat kaikista kamalimpia. Ne "loistavat" sieltä akvaariosta, eivätkä näytä luonnollisilta... 8O
kami82
Senior Member
Senior Member

minna.o1 kirjoitti:
kami82 kirjoitti:
Tervetuloa vaan hakemaan se :D
Heti hakisin jos ois tilaa! 200 litrasessa se ei pääsis ees kääntymään...
Ricky73
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Ricky73 »

Muovinen "kallo" ja joku muovinen haarakas kanto vois vielä mennä mutta muuten EI muovisille koristeille.

Akva pitäisi sisustaa mahdollisimman alkuperäiseksi eikä änkeä sinne mitä sattuu.

Salaojaputket ja saviruukut eivät tietty ole mitään alkuperäisjuttuja mutta tosi hyviä piiloja plekoille yms..
Ja varsinkin kun ne pystyy osittain piilottaan tai päälllystämään jollain.

Mutta noi Mikki-Hiiri hommelit menee jo hieman överiksi :D
484L
¤albiinomonninen¤
Member
Member
Akvaarioseurat: Tas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ¤albiinomonninen¤ »

Ei ole hienoja musta hiekka punaset kasvit ja muoviset kalat.

Kerran olin kaverin kanssa akvaario kaupassa ja ehdotteli just sinne sellasta muovista, liikkuvaa ja kai lehtikalaa esittävää möykkyä
Olivian lemmikkisivut =)
Tiesin sen, mutta unohdin.
Vihe90
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Vihe90 »

Mä näin kanssa, kun olin viikon työelämään tutustumisessa akvakaupassa, sellasen ilmapumpulla toimivan härvelin, mutta tämä oli robotin näkönen.
Se on kanssa ihan hirveen näköstä, kun jotkut äidit ostavat lapsilleen akvaarion. Sinne 20-litraiseen purkkiin laitetaan sitten karamellinvärinen sorapohja, no-fishing-kyltti, laivanhylky, tiikeribarbeja ja yksi lehtikala.
Kasvien virkaa toimittavat muovikasvit tai mehupillit.
Kuukauden päästä akvaario on levän peitossa, kun kukaan ei sitä hoida. :roll:
Kalakaverit
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi

Viesti Kirjoittaja Kalakaverit »

Piilevä :frown: sekä ajatus kirkkaansinisestä mattosuodatin matosta [;)]
Kyllä allas saisi olla aika luonnonmukainen; väreinä erisävyiset vihreät, rusehtavan punainen, ruskea, harmaa...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”