Matkahuolto tyri (tai oikeastaan linja-autokuskit)!
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: FOMA #6
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Matkahuollon kanssa on tähän asti menny todella hienosti (koputtaa puuta), kaikki on tullut hengissä ja hyvissä voimissa perille. Ruotsin postilla on hyvä palvelu, karanterat 07.00 eli kun tilaan Reefzonelta kalaa/korallia niin paketti on takuulla Haaparannan postissa seuraavana aamuna 07.00, jos ei ole niin posti vastaa. Matkaakin kertyy sen 1200 kilometriä, eli melkein tuplaten kuin esim. Helsinkiin, kalojakin on tullut kylmänä aikana ja kaikki ok.
Voi kala parat!
Toivottavasti selviävät rankasta reissusta! Kuskille moitteet, Palautetta täytyy antaa ei hommat muuten onnistu koskaan! On palaute sitten negatiivista tai positiivista! Virheitä sattuu kaikille, ihmisethän ovat erehtyväisiä, mutta asiallista palautetta kannattaa/pitää antaa ja kohtuullinen korvaus jos jotain on sattunut!
Toivottavasti selviävät rankasta reissusta! Kuskille moitteet, Palautetta täytyy antaa ei hommat muuten onnistu koskaan! On palaute sitten negatiivista tai positiivista! Virheitä sattuu kaikille, ihmisethän ovat erehtyväisiä, mutta asiallista palautetta kannattaa/pitää antaa ja kohtuullinen korvaus jos jotain on sattunut!
Minä, mies, poikia 3 kpl
-
- Advanced Member
- Viesti:
Annoin väärää informaatiota, kerran on ollut matkahuollon kanssa ongelmia, tosin silloin ei odotus aikaa tullut kuin tunti. Etelästä päin oli tulossa kalaa, linja-auton piti tulla illalla n.10 aikaan ja niinhän se tuli. Olin pakettia vastassa ja kysyin kuskilta että olisiko minulle pakettia johon kuski että mitä siellä pitäis olla?
Kerroin että odotan akvaariokaloja johon kuski sanoi: juu oli siellä Oulussa paketti mutta jätin sen sinne, kun ei kukaan varmaan perjantai iltana eläviä kaloja tarvi.
Onneksi seuraava auto tuli tunnin päästä ja kalat sitten sen mukana
Meni jo hieman OT:ksi.
Kerroin että odotan akvaariokaloja johon kuski sanoi: juu oli siellä Oulussa paketti mutta jätin sen sinne, kun ei kukaan varmaan perjantai iltana eläviä kaloja tarvi.
Onneksi seuraava auto tuli tunnin päästä ja kalat sitten sen mukana

Meni jo hieman OT:ksi.
-
- Elite Member
- Sukupuoli: Nainen
No periaatteessa pitäisi olla hengissä, mutta ammoniakkimyrkytyksen mahdollisuus hirvittää. Kun lähetyksen piti olla perillä seuraavana aamuna, niin eihän niiden pusseihin mitään zeoliittia ole laitettu tasaamaan tilannetta.Panu kirjoitti:Pisteet Marille!! Kyllä tuolla tavoin pakattuna pitäisi olla hengissä, kunhan eivät ole joutuneet tätä aikaa kovin kylmässä viettämään. Samalla tavallahan villikiekot matkustaa sieltä missä pippuri kasvaa? Onko muuten kokemusta toipuuko kiekko ns. talvehtimislämmöistä?
Kyllä kiekot tuota lämpötilankin laskua kestävät yllättävän hyvin. Kiekot ovat kuitenkin hankalasta maineestaan huolimatta varsin sitkeitä otuksia. Toivotaan parasta ja mikäli pahin mahdollinen tapahtuu ja sieltä tulee hengetöntä kiekkoa perille, niin joka tapauksessahan asiakas ei tässä omalla riskillään pelaa. Lähetetään korvaavat kalat tilalle ja kauppias hoitaa riitelyn Matkahuollon kanssa korvauksista.
Täytyy nyt sanoa Matkiksen puolesta sen verran kiitosta että vaikka näitä mokiakin on toki tapahtunut, on niiden prosentuaalinen osuus kuitenkin erittäin pieni. Tämän puolentoista vuoden aikana mitä mulla liike on pystyssä ollut tämä oli nyt tosiaan kolmas kerta kun paketti ei ole kulkeutunut sinne minne piti, siinä ajassa kuin piti. Ja noita lähetellään kuitenkin melkoisesti.
Tässä valossa olen katsonut järkeväksi nostaa hyvän asiakaspalvelun kauempanakin asuville asiakkailleni sen pienen riskin yläpuolelle, että lähetyksessä tulee ongelmia.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: Lapin Akvaristit
Ohhoh!
Olenkohan "osasyyllinen", kun tilasin nimittäin Marilta kiekkoja kanssa ja tulivat ihan oikeassa aikataulussa perille tänne Roihin samassa bussissa (kait)... ...ehkäpä eka kuski sen vuoksi mokannut. Mulla kuitenkin kaikki tulivat ehjinä perille. Ainoastaan yksi oli hieman heikommassa hapessa eilispäivän, mutta nyt porskuttaa muiden mukana jo vallan tiitterästi.
Toivottavasti sinun kalasi ovat hengissä... ...miten kävi?
Olenkohan "osasyyllinen", kun tilasin nimittäin Marilta kiekkoja kanssa ja tulivat ihan oikeassa aikataulussa perille tänne Roihin samassa bussissa (kait)... ...ehkäpä eka kuski sen vuoksi mokannut. Mulla kuitenkin kaikki tulivat ehjinä perille. Ainoastaan yksi oli hieman heikommassa hapessa eilispäivän, mutta nyt porskuttaa muiden mukana jo vallan tiitterästi.
Toivottavasti sinun kalasi ovat hengissä... ...miten kävi?
-
- Elite Member
Heh, juu. Kyllä sun kiekot lähtivät matkaan ihan samaan aikaan kuin nuo toisetkin, ja täysin mahdollista että jopa samalla bussilla. Mutta kyllä kuskin silti pitäisi erottaa kaksi eri lähetystä toisistaan.
Hieno juttu että sinun kiekkosi tulivat ehjinä perille. Niitä olikin sen verran enemmän siinä laatikossa että jos se laatikko olisi lähtenyt harhailemaan olisin varmasti närästyksen vuoksi sairaalassa hoidossa
Hieno juttu että sinun kiekkosi tulivat ehjinä perille. Niitä olikin sen verran enemmän siinä laatikossa että jos se laatikko olisi lähtenyt harhailemaan olisin varmasti närästyksen vuoksi sairaalassa hoidossa

En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-
- Advanced Member
- Viesti:
Tästä pisteet kans Marille, oispa meille merivetisillekkin sama palveluTässä valossa olen katsonut järkeväksi nostaa hyvän asiakaspalvelun kauempanakin asuville asiakkailleni sen pienen riskin yläpuolelle, että lähetyksessä tulee ongelmia.

-
- Member
Oliko Matkahuollon henkilöstölle annettu ohjeet paketin avaamiseksi? Vai menneet omin päin avaamaan?kiekko4 kirjoitti:Olivat aukaisseet kalapussit jo Oulussa ja ne olivat jo kuolleet!!!![]()
Kyllä nyt vi..taa!!!!!!!
Minä en tilaa enää matkahuollon kautta!!
Kyllä tämä kuulostaa aika karmeelta. Itsekin lähettänyt yli 40 pakettia Matkahuollon kautta eikä vielä ole onneksi mitään tälläistä sattunut puhumattakaan että eläimet olisivat matkalla kuolleet! *koputtaa sitä kuuluisaa puuta siinä toivossa ettei itselle myöhemmin satu samaa*. Todella käsittämätöntä...
Onkohan ollut sama kuski kyseessä? Tämähän alkaa olla jo aikamoinen legenda!
-
- Elite Member
Äläs ny.. Eiköhän tämä tästä selviä ja saadaan sulle ihan oikeita eläviä kiekkoja sinne altaaseen niinkuin alunperin piti.kiekko4 kirjoitti:Olivat aukaisseet kalapussit jo Oulussa ja ne olivat jo kuolleet!!!![]()
Kyllä nyt vi..taa!!!!!!!
Minä en tilaa enää matkahuollon kautta!!
Tätä suoritusta on matkiksen joka tapauksessa enää vaikea alittaa... Pohjalta ei pääse kuin ylöspäin.
Mä otan nyt puhelun tonne Matkahuoltoon ja alan selvitellä asiaa.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Viesti:
Tuntuu matkahuollolla olevan jotain ongelmaa tuolla Vaasan toimipisteessään. Itse lähetin paketin sukarapuja niin että sen piti matkata yön aikana Kokemäki-Pori-Vaasa-Haapavesi reitti ja olla siis aamulla perillä Haapavedellä.
Ensinnäkin paketti oli jätetty yöksi Vaasaan, josta se luvattiin toimittaa iltapäiväksi Haapavedelle... Kaikkea muuta! Yht' äkkiä paketti olikin Oulussa, josta se taas kerran luvattiin toimittaa vielä samana päivänä. Jälleen väärin, paketin toimitus siirtyi seuraavaan aamuun, mutta eipäs vieläkään mennyt niinkuin piti... Seuraava mahdollinen vuoro kulkisi vasta maanantaina, eli melkein 48tunnin kuluttua
!?!
Siinä vaiheessa pinna kyllä alkoi kiristyä enemmältikin, ei muuten mutta paketin oli jo Vaasassa ollessaan todettu vuotavan... Oli matkahuollontäti todennut vastaanottajalle vaan jotain että eipä tarvitse sulattaa...tms.
. En kyllä vieläkään tajua miten saivat pakkauksen vuotamaan, siinä kun oli ne "tämä puoli ylöspäin-tarrat" ja vielä postik lappunen päällä kertomassa että kuljetettava pystyasennossa ja säilytettävä/kuljetettava lämpimässä.
Onneksi lopulta paketti saatiin vielä siinä lauantain aikana perille, tosin ei Haapavedelle vaan lähipaikkakunnalle ja vuotamisesta huolimatta oli rapusille jäänyt vielä parisen senttiä vettä ja kaikki hengissä, myös munakas mamma.
Kiitokset kärsivällisyydestä ja asian junailusta, jotta paketti saatiin perille kuuluu ehdottomasti Oulun matkahuollon rahtipuolesta vastaavalle herralle jonka nimeä en enää muista
.
Useampia kertoja olen kylläkin rapuja ja muutakin tavaraa matkahuollolla lähettänyt ja tuo on ainoa kerta kun on tökkinyt, ja silloin todella pahasti.
Ensinnäkin paketti oli jätetty yöksi Vaasaan, josta se luvattiin toimittaa iltapäiväksi Haapavedelle... Kaikkea muuta! Yht' äkkiä paketti olikin Oulussa, josta se taas kerran luvattiin toimittaa vielä samana päivänä. Jälleen väärin, paketin toimitus siirtyi seuraavaan aamuun, mutta eipäs vieläkään mennyt niinkuin piti... Seuraava mahdollinen vuoro kulkisi vasta maanantaina, eli melkein 48tunnin kuluttua

Siinä vaiheessa pinna kyllä alkoi kiristyä enemmältikin, ei muuten mutta paketin oli jo Vaasassa ollessaan todettu vuotavan... Oli matkahuollontäti todennut vastaanottajalle vaan jotain että eipä tarvitse sulattaa...tms.
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)

Onneksi lopulta paketti saatiin vielä siinä lauantain aikana perille, tosin ei Haapavedelle vaan lähipaikkakunnalle ja vuotamisesta huolimatta oli rapusille jäänyt vielä parisen senttiä vettä ja kaikki hengissä, myös munakas mamma.
Kiitokset kärsivällisyydestä ja asian junailusta, jotta paketti saatiin perille kuuluu ehdottomasti Oulun matkahuollon rahtipuolesta vastaavalle herralle jonka nimeä en enää muista
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Useampia kertoja olen kylläkin rapuja ja muutakin tavaraa matkahuollolla lähettänyt ja tuo on ainoa kerta kun on tökkinyt, ja silloin todella pahasti.
-
- Member
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: PAK:n sihteeri, TAS
Kyllä se matkahuolto toimittaa useimmat paketit perille ihan sovitusti. Ehkä jopa yli puolet menee perille ilman ongelmia eli mahdollisuudet ovat paremmat kuin lotossa.
Jos tuo paketti on avattu ilman lupaa niin silloin on tehty kyllä aikaslailla suuri "rikos" tai ainaskin se olisi niin jos se olisi ollut postin puolella. En tiedä koskeeko matkahuoltoa samat lait ja asetukset kuin postia.
Se tässä vaan harmittaa kun "pienen" rahasumman takia palaa "rahaa" julmettu määrä. Eli asianomaisilta ja ja vastaajilta.
Kannattaa hieman tutkia asiaa lain kannalta jos matkahuolto ei heti korvaa kokonaan "kulunkeja" joita asiasta tuli.
Jokos joku on kerinnyt testaamaan nuo R-kioskien pakettipalvelut.

Jos tuo paketti on avattu ilman lupaa niin silloin on tehty kyllä aikaslailla suuri "rikos" tai ainaskin se olisi niin jos se olisi ollut postin puolella. En tiedä koskeeko matkahuoltoa samat lait ja asetukset kuin postia.
Se tässä vaan harmittaa kun "pienen" rahasumman takia palaa "rahaa" julmettu määrä. Eli asianomaisilta ja ja vastaajilta.
Kannattaa hieman tutkia asiaa lain kannalta jos matkahuolto ei heti korvaa kokonaan "kulunkeja" joita asiasta tuli.
Jokos joku on kerinnyt testaamaan nuo R-kioskien pakettipalvelut.
Laadukasta kalanruokaa ja akvaarionesteitä myytävänä EDULLISESTI
Ota yhteyttä YV tai SP:llä. Micke.PAK(at)gmail.com
Ota yhteyttä YV tai SP:llä. Micke.PAK(at)gmail.com
Huhhuh... Alkaa kohta nousta savu korvista kun lukee tätä ketjua. Osanottoni ja toivottavasti asia saadaan matkahuollon kanssa "sovittua", jos näin voi sanoa.
Itsellä ei ole kokemusta matkahuollon kanssa pelaamisesta muuta kuin että tänä talvena kovien pakkasten aikaan oli bussi parkissa ja tavaratilan luukku auki (ilmeisesti kuski jotain lastaamassa/purkamassa) ja siinä reilun 20 asteen pakkasessa laatikko jossa luki "eläviä kasveja-kuljetettava lämpimässä". Siinä sitten pitkät tovit kuski piti ilmeisesti tupakkataukoa jutustellen jonkun kanssa. Näinköhän olisi toimittu myös kalojen/rapusien tms. kanssa.
Itsellä ei ole kokemusta matkahuollon kanssa pelaamisesta muuta kuin että tänä talvena kovien pakkasten aikaan oli bussi parkissa ja tavaratilan luukku auki (ilmeisesti kuski jotain lastaamassa/purkamassa) ja siinä reilun 20 asteen pakkasessa laatikko jossa luki "eläviä kasveja-kuljetettava lämpimässä". Siinä sitten pitkät tovit kuski piti ilmeisesti tupakkataukoa jutustellen jonkun kanssa. Näinköhän olisi toimittu myös kalojen/rapusien tms. kanssa.

-----------------------------------------------------------
Lopussa valitan saldo on nolla
Lopussa valitan saldo on nolla
Tyhmä ja ahne
Kuljetusalaa opiskelleena ja alalla työskennelleenä en voi sano muuta kuin:
Omituinen tapaus!
Linja-autoissa tosin kulkee nykyään enemmän rahtia, kuin matkustajia.
Huhu-puheena olen kuullut, ettei Lapissa bussikuskit pysy kauaa saman työnantajan palveluksessa, syynä on paljon painavaa rahtia ja erittäin tiukat aikataulut. Epäilen että tarina on tosi, ainakin osittain
Itse olen ajanut useita kertoja pitkin poikin Lappia ja turvallisinta on ajaa bussin perässä, ei osu porot yms. Vauhtikin on yli 100km/h. Eli jatkuvaa ylinopeutta. Jopa sellaiset bussit joissa ei varustetaso riitä kuin 80km/h ajoon.Tämä on täyttä totta
Kalakauppiaille pieni vihje: oletteko kysyneet vakuutusyhtiöiltä kuljetusvakuutustarjousta kalakuljetuksiin? Muistini mukaan ahneet vakuutusyhtiöthän vakuuttaa kaikkea mahdollista , ainkin kuljetusten osalta. Muistaakseni Eurooppalainen ja A-Vakuutus.
Kysyähän kannattaa?
Olen miettinyt paljonko kaloja kuolee prosentuaalisesti kun niitä roudataan Aasiasta? Ihan puhtaasti mielenkiinnosta , sekä onko niillä silloin kuljetusvakuutus?
Omituinen tapaus!
Linja-autoissa tosin kulkee nykyään enemmän rahtia, kuin matkustajia.
Huhu-puheena olen kuullut, ettei Lapissa bussikuskit pysy kauaa saman työnantajan palveluksessa, syynä on paljon painavaa rahtia ja erittäin tiukat aikataulut. Epäilen että tarina on tosi, ainakin osittain
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Itse olen ajanut useita kertoja pitkin poikin Lappia ja turvallisinta on ajaa bussin perässä, ei osu porot yms. Vauhtikin on yli 100km/h. Eli jatkuvaa ylinopeutta. Jopa sellaiset bussit joissa ei varustetaso riitä kuin 80km/h ajoon.Tämä on täyttä totta

Kalakauppiaille pieni vihje: oletteko kysyneet vakuutusyhtiöiltä kuljetusvakuutustarjousta kalakuljetuksiin? Muistini mukaan ahneet vakuutusyhtiöthän vakuuttaa kaikkea mahdollista , ainkin kuljetusten osalta. Muistaakseni Eurooppalainen ja A-Vakuutus.
Kysyähän kannattaa?
Olen miettinyt paljonko kaloja kuolee prosentuaalisesti kun niitä roudataan Aasiasta? Ihan puhtaasti mielenkiinnosta , sekä onko niillä silloin kuljetusvakuutus?
Tyhmä saa olla muttei köyhä!
Tuntuu niille sattuvan mitä ihmeelisimpiä kömmähdyksiä ja jatkuvasti.
Korvaus menettelykin on sitä luokkaa et vaikka laitat kilon timantteja ni niistä maksetaan kilohintaa ennen 30mk kilo oli mitä vaan ja nykyään maksimissaan vissiin 30,-€ kilo. Muuttokuorman hävittivät kerran kokonaan teille tietymättömille ja korvaus oli sitten toi 30mk kilo et kiitos niille vielä vuosienkin jälkeen

Korvaus menettelykin on sitä luokkaa et vaikka laitat kilon timantteja ni niistä maksetaan kilohintaa ennen 30mk kilo oli mitä vaan ja nykyään maksimissaan vissiin 30,-€ kilo. Muuttokuorman hävittivät kerran kokonaan teille tietymättömille ja korvaus oli sitten toi 30mk kilo et kiitos niille vielä vuosienkin jälkeen

-
- Member
Ihan mielenkiinnosta haluisin itsekin tietää mitä korvaavat kalojen kuoleman tapauksessa... Koska kuitenkin aika usein käytän myös Matkahuollon palveluja niin olisi hyvä tietää meneekö omasta pussista, jos jotain vahinkoja sattuu tai Matkahuolto töpeksii kuljetuksessa. Eli korvaavatko Pikarahdilla lähetettyä rahtia vai ei. Muuten tulee lähettäjälle aika kallis paukku!