Seeprapuuplekosta

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Anuski
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Seeprapuuplekosta

Viesti Kirjoittaja Anuski »

Minulle ehdotettiin Seeprapuuplekoa akvaariooni. Vesi on kuitenkin keskikovaa, Gh 12 Ph7,5. Miten on kalan laita sopiiko? Yksilökin olisi tiedossa, hinta 40 euroa. Plekosta olen aina haaveillut, mutta noiden vesiarvojen takia en ole voinut hankkia.
240l
lasagne
Member
Member

Viesti Kirjoittaja lasagne »

Jos saat ainakin tuon ph arvon laskemaan alle seiskan, voit hankkia plekon. Gh arvosta en tiedä juuri mitään, joten muut saavat vastata.
Team fortress 2!!!!!!!!
prboy
Monnispesialisti
Monnispesialisti

Re: Seeprapuuplekosta

Viesti Kirjoittaja prboy »

Anuski kirjoitti:Minulle ehdotettiin Seeprapuuplekoa akvaariooni. Vesi on kuitenkin keskikovaa, Gh 12 Ph7,5. Miten on kalan laita sopiiko? Yksilökin olisi tiedossa, hinta 40 euroa. Plekosta olen aina haaveillut, mutta noiden vesiarvojen takia en ole voinut hankkia.
Jos sinulle tarjotun kalan määritys nyt ylipäätään on oikein, niin ei se kyllä akvaarioosi sovi. Seeprapuupleko on kotoisin Rio Deministä, joka Rio Negron kirkasvetinen sivujoki. Yläjuoksulla veden pH on 5 ja alajuoksulla senkin alle. Vesi on äärimmäisen pehmeää. Suosituslämpö alueen plekoille on 26-29 astetta.
"Ei paha ole kenkään ihminen,
vaan toinen on heikinheimompi toista"

Eino Leino & Juice Leskinen
Anuski
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Ok, kiitos teille. Täytyy jatkaa epätoivoista kalalajien metsästystä tuonne tankkiin. Pääasia, ettei tule hankittua mitään sinne kuulumatonta.
240l
Poppeli
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Poppeli »

Anuski kirjoitti:Ok, kiitos teille. Täytyy jatkaa epätoivoista kalalajien metsästystä tuonne tankkiin. Pääasia, ettei tule hankittua mitään sinne kuulumatonta.
Erittäin hyvä, että kysyt täällä ensin ennenkuin ostat :) . Laitappa kysely tuonne alkeet-osioon, jospa saisit vinkkejä sen perusteella.
Anuski
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Olen sinne laittanut kyselyjä, mutta vastauksia ei jostain syystä oikein tule :roll: . Ajattelin sitten kysellä täällä erikseen tuota monni asiaa.
240l
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”