Onko tällaisellä altaalla arvoa/tarvetta?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
sos-84
Member
Member

Onko tällaisellä altaalla arvoa/tarvetta?

Viesti Kirjoittaja sos-84 »

Ajattelin kysellä täällä vähän kommenttia, kun sain sellaisen päähänpiston, että tarvin altaan, jossa on isompi pohja-ala nykyiseen verrattuna. Perusteita erilaisen altaan hankinnalle kyllä löytyy(yllätys). :mrgreen:

Siis kommenttia mitä tällaisella vois pyytää/onko tällaiselle tarvetta?

Allas n.460l, kaarevalla etulasilla.
mitat:
pituus 110cm
syvyys keskeltä 70cm, reunoilta 46,5cm
korkeus 70cm, josta peittää ylälista 10cm ja alalista 3cm(musta muovilista). Todellista vesikorkeutta 60cm, tuon ylälistan takia.

Altaassa ei pystyissa listoja, silikonit uusittu marraskuussa 2006. Naarmuja löytyy etulasista jonkin verran alareunasta(omaan silmäänhän ne pahiten taitaa pistää), iästä ei tietoa, teetetty kuulema kiekoille aikoinaan.
Etulasi tuplalasia. Toinen kansilasi puuttuu(kiitos siitä juniorille).
Altaalle vartavasten teetetty musta putkijalusta, jalustalla korkeutta 65cm, eli kokonaiskorkeus on 135cm. Välissä parisenttinen levy.

2 putken valaisin(giant) 100cm pitkä(putket 90cm/30w), puolisen vuotta vanhat seran putket.

Muuta tekniikkaa ei mukaan ole antaa(tietty kaikkea pikkusälää aina löytyy...)

Kuvaa altaasta löytyy http://kuvablogi.com/nayta/235113/ muutaman huonon otoksen verran.

Sana on vapaa! :roll:

Muokataan sen verran että ihan vasta suunnittelen! :mrgreen:
Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!
http://kuvablogi.com/blog/5069/
minna.o1
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minna.o1 »

no mielestäni miksi ei altaalle olisi käyttöä, varmasti jollekkin kelpaa jos myyntiin pistät, vaikka tarjousten perusteella tai sitten mielestäsi edulliseen hintaan..

aina kannattaa yrittää, jollei itse jotain tarvitse.. :mrgreen:
'sanoo itse hamstraaja' 8O
Minä, mies, poikia 3 kpl
sos-84
Member
Member

Joo, kyllä on huomattu että tuollaiselle ostajia löytyy, kunhan hinta on kohdillaan...
Niin mutta mikä on kohtuu hinta? Se onkin hankalampi juttu. Ei nyt ilmaiseksikaan viittis antaa, kun on ite kuitenkin aikalailla panostanut tuohon.

Kun saiskin avon puhuttua ympäri ja tekis tuosta riutan. Edelleen noidun täällä että voi patu minkä teit, kun esittelit niitä ihania pikkuisia vuokkokaloja... [}:)]
sos-84
Member
Member

Nostetaampa tätä kun kuume kasvaa ja isompaa allasta urakalla etsitään. Eli mitä tuolle uskaltaisi hintaa laittaa?
Panu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Panu »

Postaa myyntipuolelle parin viikon takarajalla ja hinta kellumaan. Pistä hinnaksi 1 € tai paras tarjous. Luulisi jonkinlaista huutokauppaa syntyvän?
Ruoste
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Ruoste »

Panu kirjoitti:Postaa myyntipuolelle parin viikon takarajalla ja hinta kellumaan. Pistä hinnaksi 1 € tai paras tarjous. Luulisi jonkinlaista huutokauppaa syntyvän?
Eikö tuollaisia myyntejä varten ole ihan huutonetit ja ebayt? Itseäni ainakin ärsyttää tavallisissa myynti-ilmoituksissa "myydään tarjousten perusteella"-tyyliset tekstit, koska kumminkaan myyjä ei sitä myy alle tietyn hinnan. Pöntölle hinnaksi se mitä itse siis haluaisit siitä, ja jos ei mene kaupaksi, niin alenna hintaa. Jos tulee paljon ostajia niin laita heidät kilpailemaan keskenään.
Duis nonummy, magna at scelerisque ullamcorper, nulla odio feugiat lectus, ut vulputate ante risus sed nisl.
sos-84
Member
Member

Sillä vähän täällä mielipiteitä kyselen, kun en haluaisi laittaa myyntiin tarjousten perusteella. Tiedän miten se jaksaa ärsyttää, sekä myyjää että ostajia.
Pitää jatkaa kuumaa pähkäilyä... :|
SeijaKK
Member
Member

Viesti Kirjoittaja SeijaKK »

Lätäkkömallisiin altaisiin täysin hurahtaneena voin kertoa, että kyllä tuollaisenkin voisi kuvitella kaupaksi menevän. Ainoastaan tuo korkeus estäisi minua olemasta kiinnostunut kun en halua uida kalojen seassa.

Ostin tässä vähän aikaa sitten uuden, mittatilauksena teetin, lätäkön ja sen litrahinta oli 70 senttiä. Niinpä jos/kun ostan käytettyä se ei saisi maksaa yli 35 senttiä litralta ollakseen minulle hinnaltaan kiinnostava.

No, minä olenkin edelleen siinä uskossa että köyhänkin kannattaa ostaa edullista (ei kuitenkaan halpaa [;)] ) enkä käytettyä, toiminnassakaan olevaa allasta, uskalla ilman silikonien pikahuoltoa ottaa käyttöön, joten omalle työllekkin on laitettava vähän arvoa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”