Neonsateenkaarikaloista kun tuntuvat kaikki delaavan

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

pyrytessu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja pyrytessu »

aa... ok.. huh..

En meinaa olisikaan lähtenyt Pikku-Einaria listimään.. (siis se kudusta asti ollu sateenkaarikala) :roll:

huh..
Hevonen, koira, kaksi kissaa ja nyt sitten lisänä akvaario vielä
KSusanna
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja KSusanna »

Morjens pyrytessu,

Kiva kun on joku kohtalotoveri, jos tässä voi olla mitään mukavaa :cry: Itse uskon siihen, että neonsattareissa todella paljon eroa eri "sukujen" kesken. Itsellä on kanssa ollut ongelmia juuri urosten kanssa. Olen menettänyt kaikkiaan kolme urosta ja naaraat senkus polskuttelevat. Taas on parvi ilman uroksia...
jippo
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja jippo »

Meillä täällä toisinpäin. Koiraat porskuttaa täysikasvuisina ja kasvavat enää korkeutta mutta naaraat ei tunnu selviävän. Aina kun tulee naarastäydennystä niin niitä on enemmän kuin koiraita. Nyt on kuitenkin taas naaraita kolme ja koiraita seitsemän. Tämä tilanne ollut jo viime syksystä mutta nyt on pakko hankkia lisäystä kun lisääntynyt auringonvalo on saanut taas koiraiden hormonit hyrräämään entistä enemmän.
Ongelma on kun kauassa myytävät naaraat ovat niin julmettoman pieniä että pelkään että tulevat syödyiksi kaikki. (Tullut suurisuista kalastotäydennystä puolen vuoden sisällä)
Jos kenelläkään on tietoa mistä saisi hieman isompia naaras sattareita niin kerrohan minullekin niin käyn hakemassa.
waterwoman
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Lahden Akvaarioseura, Heinolan akvaarioseura
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja waterwoman »

Minun neonsateenkaaret oli sairaita siten että niille ilmesty tummia läikkiä "ihon" alle ja kun ne kyhmyt sitten kasvo niin niistä pullistu jokin kotelo joka pullahti ulos ja tietenkin hävisi pohjalle.
Minäkin olin sitä mieltä etten enää koskaa osta noin helposti sairastavi kaloja kunnes huomasin taas olevani kaupassa sattareitten altaan juurella.Nyt ei ole ollut mitään ongelmia pitkiin aikoihin-jaa niin juu nuo 2 uutta:niillä on punaset kiduskannet.Mistä se johtuupi?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”