Akvaario & rakennekynnet

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Panu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Panu »

Moonlight kirjoitti:ps. Kenellä oikein on edes varaa rakennekynsiin?! :roll:
No musikanteilla. Tosi vetävät on. 8O
sasku
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja sasku »

Rakennekynsien tekijänä (koulutus geeli- ja dippikynsiin) ja käyttäjänä voin sanoa ettei niitä rakennekynsiä edes huomaa akvaariohommissa. Kynnet ohuet ja todella aidon näköiset että harva edes tajuaa etteivät ole omat.

Eli ei niistä mitään haittaa ole akvaarion kanssa läträtessä. Dippikynnet eivät kestä esim. uimahallien kloorivettä mutta akvaveden ovat kestäneet. Tietty kannattaa hanskoja pitää jos niitä on tapana kauemmin uitella altaassa... Jo muistakin syistä. :o
mollylady
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mollylady »

Kun omat kynnet on luokkaa poikki heti, kun kasvavat pari milliä, niin sitä väkisinkin joskus tulee haaveilleeksi kauniista siisteistä huolitellun näköisistä kynsistä. Ihan vaan tällaiset perus tavan näköiset, ranskalaisella manikyyrillä vaikkapa, jotka olisi edes suunnilleen sormen päähän.
Omat kynnet kun on sellaisest lyhyet leveät plantut keskellä sormea, oih kovin viehättävät siis. :roll:

Mutta (aina joka asiassa on mutta) epäilen, etteivät kynnet oikein kestä mun elämää, joka koostuu uimisesta, akvaarioiden kanssa läträämisestä, tiskaamisesta, siivoamisesta, kaupan hommista, laboratoriotöistä ja muusta yleisestä riehumisesta. :(
Ja sitten vielä se suurempi mutta, mikä estää kokeilemasta, että vaikka kynnet hyvällä hoidolla (usein) kestäisivätkin, niin mulla ei taitaisi olla varaa siihen, kun niitä napsuis poikki vähän väliä.

Valitettavaa. Musta ei onnistu saada kovinkaan huoliteltua naista edes päiväksi (no, okei ehkä just päiväksi), vaan mä taidan aina pysyä tällaisena räkänokkaisena kuluneissa farkuissa ja tennareissa kulkevana pikkutyttönä. :mrgreen:
I'm #1 so why try harder?
koran_
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja koran_ »

Moonlight kirjoitti:Ketjun aloittajalle, itse en kovin pitkillä (rakenne)kynsillä lähtisi hiekkapohjaa tonkimaan, mutta jos saat siemennyskäsineet jostain käsiisi niin miksei kohtuupitkillä rakennekynsilläkin voisi akaarion hoitaa.
Kuva
Tuommosia myy akvaarioon.fi. Tuote nimeltään Tunze suojakäsine.

Edit. Linkki kyseiseen liikkeeseen: http://akvaarioon.fi/index.php
Nuo hanskat löytyy "Tarvikkeet" --> "Puhdistukseen" [;)]
Wellamo
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Wellamo »

Kannanpa korteni kekoon:) Mä tykkään, että tasapitkät kynnet on kauniit ja lakka pysyy pitkään. Olo on huoliteltu ja tyylikäs. Rakennekynnet saa luonnollisennäköisiksi ja lyhyiksikin.

Kynsien kesto ja ulkonäkö tosiaan riippuu tekijänsä taidosta, mutta myös kantajansa tavasta kohdella kynsiään.

Paljon on taidottomia tekijöitä kentällä ja kamaluuksia nähty. Itse olen aika tiukkana siitä miten pitkät suostun asiakkaalleni tekemään (tärkeintä on, että hän pystyy kynsiensä kanssa elämään, ettei ne farkunnapit osoittaudu ylittämättömäksi esteeksi) ja kynnet teen todella huolella, jotta mahdollinen sieni-infektio vältetään.

Sienibakteeri asuu meissä kaikissa ja on yhteydessä hiivan kanssa. Sienen saa helpolla kyntensä alle huoltamalla kynsiä liian harvoin ja liimailemalla katkenneita palasia yhteen kotikonstein. Tähän ei tarvita ammattitaidotonta kynsientekijää. Kun kynsi katkeaa ja sen liimaa takaisin paikoilleen, oman kynnen ja rakenteen väliin voi jäädä kaikenlaista likaa, kosteutta ja sieni pääsee ihan rauhassa siellä kynnenvälissä muhimaan. Samoin käy, jos kynsi on irtoamispisteessä ja sitä lillutellaan vaikka nyt siellä akvaariossa. Mieluummin rakennekynsi pois kokonaan ja huoltoon.

Kuka sitäpaitsi tunnustaa pyyhkivänsä arsensa sormenpäillä? Ei siihen kynnet vaikuta, hööh [;)]

Ja nenänkaivuu saa ihan uudet ulottuvuudet! :mrgreen:
SiriusAng
Member
Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja SiriusAng »

On kokemusta. :mrgreen:
Rakennekynsi irtoaa kun sillä myöhii hiekassa, muuten kesti mitä vaan....tai no ja kun kirjoittaa paljon tietokoneella ja liian pitkillä tekokynsillä (jotka on tehty tipeillä(?)) saa nitkutettua omankyntensä poikki tipin kohdalta.. mitään muuta selitystä tälle en keksinyt. ;)
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Nyt taisi silmiin sattua karseimmat näkemäni rakennekynnet 8O . Jostakin selittämättömästä syystä katsoin jakson Dog the Bounty Hunteria, jossa Beth Chapman kävi laitattamassa itselleen kynnet ennen keikkaa. Sanotaan näin kauniisti että kruunasi sen korppikotkan :mrgreen: .

Mielestäni rakennekynnet ovat oikein nätit ja parempi vaihtoehto kuin nyrsityt ja lohkeilleet omat kynnet. Miehetkin saisivat kiinnittää vähän enemmän huomiota käsiinsä btw, *skaiset kynnenaluset ja tulehtuneet kynsinauhat eivät oikein tee vaikutusta keneenkään.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
keijusto
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja keijusto »

maisu kirjoitti:Niin, kasvavathan ne omatkin kynnet ylipitkiksi ihan huomaamatta, vähän vaan viilalla muotoilee niin siinähän istuvat. En ymmärrä. Sitä paitsi korvien peseminen muuttuu mahdottomaksi jossain vaiheessa kynsien pituuskasvua...

No ei kyllä kasva. Ainakaan kaikilla. Ei mulla ainakaan. Korkeintaan on sellaset muutaman millin pituiset "kynnet". Useimmiten sormi pidempi kuin kynsi.

Rakennekynnet on olleet kerran. Ne oli hankalat ja rumat, sellaset paksut mötikät 8O Joskus on jossain ravintolassa joku mies kommentoinu mun kynsiä että ei ole hyvät (ihan niinku kiinnostais :roll: ) No mut onneksi omalle miehelle kelpaa ihan nämä ison vauvankäden malliset nakkisormikädet (usein vihreäpilkulliset :mrgreen: )
Monsterfish
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Monsterfish »

Minäpä työskentelen elintarvike-alalla. Kun tiedän millaiset bakteeripesäkkeet pitkien kynsien aluset on, en sellaisista haaveile. Kynteni pidän siisteinä ja lyhyinä. Lakkahan on kielletty työn puolesta, jotta saisitte puhdasta ruokaa. :D

Miehenikin komentaa kynsien leikkuuseen, sillä inhoaa pitkiä. Sopii minulle hyvin. :mrgreen:
affenainen80
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja affenainen80 »

Minä myöskin kokeillut sekä geeli- että akryylikynttä.

Geelikynnet tehtiin joskus vuonna 2002, ja ne oli paksuhkot mutta muuten siistit.
Akryylikynnet oli ehdottomasti ohuemmat ja luonnollisemman näköiset. Niitä pidinkin pidempään tuossa viimeisen vuoden sisällä, mutta homma tyssäsi siihen, kun pesukoneen rumpu puraisi pikkusormen kynnen irti. Kynsi siis tökkäsi rummun reunaan tunkiessani pyykkejä sisään, ja rakennekynnen mukana oma kynsi repesi puolittain irti. Yllättävän vähän sattui. Ensin en meinannut edes tajuta, mitä tapahtui, kunnes kynnen alta alkoi valua kudosnesteitä ja ties mitä. Kynttä varovasti kärjestä nostaessani näin enemmän lihaa, kuin olisin halunnut, ja muutenkin se juimaisi aika messevästi. Sitten vain puhdistusoperaatiota ja sormi omatekoiseen tops-puikoilla lastoitettuun piukkaan pakettiin, jotta kynsi ottaisi takaisin lihaan kiinni. Pitkä paranteluprosessi se oli, mutta nyt on sormi taas oma itsensä - ja akryylikynnet poissa.

Ehdottomasti ottaisin akryylit taas, jos uskaltaisin! :mrgreen:
Muuten oli kerrassaan ihanat.
1000L tyhjillään, 400L aasiaa ja 350L afrikkaa + 9 viljakäärmettä
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Olettepa vanhan aiheen löytäneet esiin. :)

Eräänkin kerran kuului sellainen laukausta muistuttava pamaus ja vieressä seisoneella työkaverilla oli todella hölmistynyt ilme kun minulta meni kynsi poikki toimistolla. Ei työkaveri meinannut millään uskoa että se a) oli kynsi ja b) ihan oma kynsi. 8-)

Viime kesänä oli kyllä kauniin pitkät, tasakärkiset ja 100% omat ranskalaisesti manikyyratut kynnet mennyttä kun sain mansikkamaan perattua.
aurora00
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja aurora00 »

Mulla ollu geelit puolisen vuotta. Paremmat kuin akryylit, koska geeli joustaa, eikä näin katkea niin helposti kuin akryyli. Näillä geeleillä olen tonkinut akvaariota ja käynyt tallilla ilman mitään kumihanskoja ja yhdenkään kynnen katkeamista.
naatti
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: JAS

Viesti Kirjoittaja naatti »

Ennen pidin aina pitkiä kynsiä, mutta uuden harrastuksen tultua (itsepuolustus) jouduin luopumaan ihanista kynsistäni. En jaksa rakennekynsiäkään laittaa, kun ihan kivat ne ovat lyhyinäkin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”