Kasvipaketti joka ei mene perille
Valvoja: Moderaattorit
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Kasvipaketti joka ei mene perille
Eli siis miten myyjät olette toimineet jos vastaanottaja ei saakkaan lähettämäänne kasvipakettia? Korvaatteko rahana, lähetättekö uuden vai nostatteko olat pystyyn?
Itselle kävi näin ensimmäistä kertaa, paketti ei mennytkään vastaanottajalle vaikka sen maanantaina lähetin. Kirjeenä kun meni, ei mitään lähetystunnusta siis ole. Mitään takausta minulla ei siis lähettäjälle ole, että olen sen lähettänyt, paitsi oma sana.
Itselle kävi näin ensimmäistä kertaa, paketti ei mennytkään vastaanottajalle vaikka sen maanantaina lähetin. Kirjeenä kun meni, ei mitään lähetystunnusta siis ole. Mitään takausta minulla ei siis lähettäjälle ole, että olen sen lähettänyt, paitsi oma sana.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: PAK:n sihteeri, TAS
- Sukupuoli: Mies
Miten asia todistetaan?
Minua kiinnostaa tuo seikka että jos laitan kirjeen postilaatikkoon ja se katoaa. Miten ihmeessä voidaan todistaa että olen laittanut sen laatikkoon ylipäätään.
Eli jos korvaus olisi "automaattinen" niin se olisi liian helppoa huijareille.
Olen itse pähkäilly tuota samaa kyllä joskus ja todennut että olisi parasta aina viedä paketit/kirjeet postiin ja maksaa ne aina pankkikortilla niin siitä jää ainaskin jokin jälki. Pankkikortilla siksi että siitä jää ns. pysyvä jälki, käteiskuitin voi niin helposti hukata.
Sitten taas tulee vastaanottajan epärehellisyys, jos paketti onkin mennyt perille ja vastaanottaja sanoo ettei sitä ole saapunut ja posti suorittaa tutkimuksen. Postinkantaja sanoo että paketti meni luukusta eli tilanne postinjakajan sana vastaan vastaanottaja. Vastaanottaja syyllistyy melkoisiin rikoksiin tuossa tilanteessa, ehkä petos ja postirikos. Taitaa olla yleensä melkoisen kovat rapsut noita postiin liittyvistä jutuista. Näin maallikkona pohtien.
Onneksi ei ole yhtään pakettia/kirjettä mennyt hukkaan. Vain yksi kasvipaketti on jätetty maksamatta tai se maksu on vaan hieman (1½kk) myöhässä toistaiseksi.
Minua kiinnostaa tuo seikka että jos laitan kirjeen postilaatikkoon ja se katoaa. Miten ihmeessä voidaan todistaa että olen laittanut sen laatikkoon ylipäätään.
Eli jos korvaus olisi "automaattinen" niin se olisi liian helppoa huijareille.
Olen itse pähkäilly tuota samaa kyllä joskus ja todennut että olisi parasta aina viedä paketit/kirjeet postiin ja maksaa ne aina pankkikortilla niin siitä jää ainaskin jokin jälki. Pankkikortilla siksi että siitä jää ns. pysyvä jälki, käteiskuitin voi niin helposti hukata.
Sitten taas tulee vastaanottajan epärehellisyys, jos paketti onkin mennyt perille ja vastaanottaja sanoo ettei sitä ole saapunut ja posti suorittaa tutkimuksen. Postinkantaja sanoo että paketti meni luukusta eli tilanne postinjakajan sana vastaan vastaanottaja. Vastaanottaja syyllistyy melkoisiin rikoksiin tuossa tilanteessa, ehkä petos ja postirikos. Taitaa olla yleensä melkoisen kovat rapsut noita postiin liittyvistä jutuista. Näin maallikkona pohtien.
Onneksi ei ole yhtään pakettia/kirjettä mennyt hukkaan. Vain yksi kasvipaketti on jätetty maksamatta tai se maksu on vaan hieman (1½kk) myöhässä toistaiseksi.
Laadukasta kalanruokaa ja akvaarionesteitä myytävänä EDULLISESTI
Ota yhteyttä YV tai SP:llä. Micke.PAK(at)gmail.com
Ota yhteyttä YV tai SP:llä. Micke.PAK(at)gmail.com
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Itsekkin mietin juuri tuota, että miten todistan että olen postittanut paketin. Samaan hengenvetoon mietin, että miten vastaanottaja voi todistaa, ettei ole pakettia saanut. Luottamustahan tässä tarvitaan, onneksi näitä ei tule vastaan usein. Paketin vein ihan postiin sisälle, postivirkailijan sen ottaessa vastaan ja heittäessä
olkansa taakse lähteviin. Kuitti tietenkin on, mutta siinähän lukee vain "postimerkki..." tms.

Lisää vettä myllyyn
Milläs todistat sisällön?
Kirjaamallako? Ei. Kirjaamalla saat todistuksen, että olet lähettänyt kirjaan / paketin jossa on vastaanottajan ja lähettäjän tiedot, et muuta.
Kirjattu kirje on postin hienoin ja paras rahastustapa ja samalla kusetus.
Kirjaamallako? Ei. Kirjaamalla saat todistuksen, että olet lähettänyt kirjaan / paketin jossa on vastaanottajan ja lähettäjän tiedot, et muuta.
Kirjattu kirje on postin hienoin ja paras rahastustapa ja samalla kusetus.
Tyhmä saa olla muttei köyhä!
Ja eräänä vuonna kesäkuussa lähetetty kirje tuli perille syyskuussa.Mörrikkä kirjoitti:Onpa yksi ykkösluokan kirje ollut matkalla kolmisen viikkoakin, joten ei tuo postin toiminta kovin luotettavalta aina tunnu.

No, se sentäs tuli perille. On niitä jäänyt tulemattakin ja sitten on ihmetelty.
Ihmisiähän siellä tietty on töissä, mutta hiukan vaan epäillyttää, että entäs jos jotkut tosi tärkeät paperit katoaisivat matkalla.
Kaverilla katosi kerran saikkutodistus metkalla työpaikalle. Oli siinä sitten kauhea selittäminen työpaikalle ja terveyskeskukseen, kun eivät meinanneet antaa uutta.
I'm #1 so why try harder?
Yhdelle kasvinostajalle maksikirje teki matkaa 4 arkipäivää. Oli talvi ja kasvit paleltuivat. Kilttinä ihmisenä lähetin uudet kasvit niin taas kesti 4vrk. Sitten lähetin vain pienet kasvinalut kirjeenä niin ne pääsivät perille muistaakseni 2 päivässä. Huonoa tuuria vai jouduinko huijauksen uhriksi - en tiedä. Itselleni kasvikaupat eivät ole niin totista puuhaa ettenkö voisi lähettää korvaukseksi uusia kasveja. Loput 100 lähetystä ovat kuitenkin kulkeneet päivässä.
Itselläni kävi tässä juuri niin, että lähettämäni kasvikirje ei viikossa ollut tullut perille (ok, olin saanut hieman virheellisen postitoimipaikkatiedon, mutta pitäisihän oikean postinumeron kuitenkin taata, että kirje menee oikeaan osoitteeseen). Lähetin ostajalle uuden, joka sitten oli oikeaoppisesti päivässä perillä. Aloin kyllä itsekin miettimään, että mitä jos toinenkin kirje olisi "kadonnut"? Siinä tapauksessa olisin luultavasti nostanut kädet pystyyn, neljän euron kasvipaketista ei kyllä jäisi mitään käteen, jos joutuisi siihen hintaan montakin kirjettä lähettämään.
Aikaisemmin olen kirjeet vienyt aina henk. koht. postitoimistoon, tuntuu jotenkin varmemmalta, että ne tosiaan lähtee sen päivän kuljetukseen. Tämän kyseisen kirjeen, joka katosi, laitoin tavoistani poiketen postilaatikkoon, kun oli vähän kiireitä. Pitäisihän niiden kirjeiden mennä sieltä laatikosta ihan samalla palvelulla. Taidan kuitenkin jatkossa poiketa postitoimiston kautta...
Aikaisemmin olen kirjeet vienyt aina henk. koht. postitoimistoon, tuntuu jotenkin varmemmalta, että ne tosiaan lähtee sen päivän kuljetukseen. Tämän kyseisen kirjeen, joka katosi, laitoin tavoistani poiketen postilaatikkoon, kun oli vähän kiireitä. Pitäisihän niiden kirjeiden mennä sieltä laatikosta ihan samalla palvelulla. Taidan kuitenkin jatkossa poiketa postitoimiston kautta...