Labidochromis caeruleukset arkoja(ko)?

Malawi- ja Tanganjika-akvaariot, kalat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
anuzki
Starting Member
Starting Member

Labidochromis caeruleukset arkoja(ko)?

Viesti Kirjoittaja anuzki »

Moikka,

Täällä aloitteleva harrastelija on pulassa, meille tuli uuteen akvaarioon viikko sitten 6 affenta jotka vaan lymyilee piiloissansa koko ajan. Ajattelinkin että onko tämä ihan tyypillistä käytöstä näille kaloille uudessa altaassa vaiko onkohan siellä joku vialla, vesiarvot on ok eli sen puoleen ongelmaa ei pitäisi olla.
Juissi

Viesti Kirjoittaja Juissi »

Ihan normaalia on. Kunhan altaan sisustuksessa on paljon piilopaikkoja niin kalat yleensä rohkaistuvat ajan kuluessa. Kuinka iso allas sinulla muuten on?

-Juissi
anuzki
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja anuzki »

kiitokset :D , tämän mä oikeastaan halusin kuullakin.Ajattelinkin että johtunee siitä kun ovat kaverit pikkasen pieniä vielä ja yksinään purkissa uivatten. Pikkasen vaan poikkeavat "tavallisista kaloista" kun ne ei ole moineskaan kun ovat uuteen akvaarioon aikanaan joutuneet. Tämä malawien purkki on 200L, saapahan nähdä kauan se riittää jos vaikka innostuu enemmänkin asiasta [;)]
undin
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja undin »

Mulla oli aika lailla sama tilanne aluksi, kun sain omani tuossa kolme viikkoa sitten. Allas myöskin n. 200l, ja sinne muutti 14 sinihuulta, ihan pieniä vielä. Mulla tosin eivät kauaa arkailleet, en tiedä johtuuko yksilöistä vai siitä, että on kuitenkin reilu parvi. Mutta normaalia tuo arkailu tosiaan taitaa olla (:
dr. Axelrod
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja dr. Axelrod »

Omat sinihuuleni olivat myös aluksi arkoja, kun asuttivat 600 litraista allasta, jossa ei ollut kovin paljon piilopaikkoja. Sittemmin siirsin ne 320 litraiseen, jossa on runsaasti kivirakennelmia, eivätkä ne enää ole läheskään yhtä arkoja. Myös kalamäärän kasvaminen niiden lisääntymisen myötä on rohkaissut kaloja. Suosittelen lisäämään piilopaikkoja ja kalojen määrää.
Fairie
Starting Member
Starting Member

Arkoja?

Viesti Kirjoittaja Fairie »

Otin 300 l akvaani samoihin aikoihin aulonocara pariskunnan kavereiksi 5 melanocromis cyanohabdoksia ja 4 labidocromis caerulusta ja missään vaiheessa näillä (vauvoina otetuilla) ei ole ollut piilotteluvaihetta. Enemmänkin ne pyörivät kokoajan näkyvillä, kun minä niille olen rakennellut hienot luolastot niin poikkeilevat vaan siellä silloin tällöin. Todella näkyvillä olevia fisuja!
Lahjoitetaan hyvään kotiin yksi ahkera, kolmivuorotyöhön tottunut, ruokapalkalla ahkeroiva talonmies. Noin 8cm "parrakas" partis (siis uros?)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Malawi ja Tanganjika”