Loisteputket ja muutama muu kysymys

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
enkuli79
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Loisteputket ja muutama muu kysymys

Viesti Kirjoittaja enkuli79 »

Eli aloitetaan tästä:

1. Ovatko tälläiset lamput hyvä yhdistelmä (mulla on siis kaksi eri loisteputkikoteloa tuossa päällä) a: 44cm F15W/827 Polylux extra-warm tässä on kirkas valo b: sylvania aqua-star F15W/174-TB 10000K tässä lila valo.

2. Miten akvaario kestä noiden kahden painon?

3. Tässä toisessa on maadoittamaton johdon pää, onko joku vaihdattanut sähköliikkeesä noita johtoja ja mitähän on maksanut? Uskaltaako jonkun ei ammattimiehen, mutta asian osaavan vaihtaa siihen uuden johdon? Valaisin on siis aika vanha mutta toimiva.

4. Onko kenelläkään seuraavanlaista ajastinta: Timer softline typ. 025 530 930? Tää on saksalainen ja kuulemma aikas vanha. Kaipaisinkin aikalailla apua tuossa ajastimessa. En osaa ollenkaan laittaa sitä mihinkään aikaan, vaan aina klikkaan sellaiseen kohtaan että menee päälle ja illalla sammutan yön ajaksi koko vehkeen.

Kiitokset taas jo pienestäkin tiedonjyvästä! :D
N. 140l pönttö jossa tällä hetkellä pelkästään milliksiä ja yks ikivanha partis
Boxeri-Aussi poika
5v Ella-Rinsessa <3
Kalakaverit
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi

Viesti Kirjoittaja Kalakaverit »

Onko valaisinkotelot kansilasien päällä, vai tuettuna reunojen/kehyksien päällä? Ei nuo pienet kotelot niin paljoa paina, etteikö kestäisi. Ellei sitten ole lasien päällä, ja lasi ohutta.
Itse olen tukenut valaisimet puu-rimoillla, että jää vähän tuuletusrakoakin.

Juuri muutaman päivä sitten rakentelin katosta roikkumaan uuden 140cm pitkän valaisimen altaaseen. Sähköjohdon ja pistokkeen liitin siihen itse, joten onnistuu kyllä ei-sähkömieheltäkin.

Ajastimia saa nykyään sen verran halvalla (3-5€), että sinuna ostaisin kokonaan uuden.
enkuli79
Junior Member
Junior Member

Kiitos vastauksesta!

Viesti Kirjoittaja enkuli79 »

Juu toinen lamppu on niin pitkä että on sen reunan yli ja toinen on pienempi niin että on vain lasin päällä, mutta noi kansilasit on kyllä tosi paksut.

Ja täytynee käydä hong kongista tms hakee vielä ennen juhannusta uus ajastin, jotta eivät ilman valoa joudu olemaan.
N. 140l pönttö jossa tällä hetkellä pelkästään milliksiä ja yks ikivanha partis
Boxeri-Aussi poika
5v Ella-Rinsessa <3
TiiraTetra
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja TiiraTetra »

Itsellä myös 10000k kasvilamppu/punertava. Lisää leviä voimakkaasti.

Eli minulla tuo yhdistelmä ei ole toiminut.

[;)]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”