Voisiko joku auttaa minua ja minun taistoja?

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Sorvu
Starting Member
Starting Member

Voisiko joku auttaa minua ja minun taistoja?

Viesti Kirjoittaja Sorvu »

Niin minun pumppuni hajosi joskus tänään kello 19:00 yritin tehdä kaikkeni mutta mitään ei tapahtunut. Onneksi minulola oli käsi pumppu ja kalat saivat ilmaa. mutta nyt on propleema. Naaras taisto on kutemassa se kutee aina ja sitten uros syö aina ne "munat". No sitten kun minä laitan munat verkkoon uros "hyppää" munien puolelle. Mitä teen että saan munat säilymään? Sitten kysyn myös että mitä teen jos käsi pumppu on myös rikki (kun niin vanha on) samalla kun tavallinen pumppu on rikki. Kauan taistot kestää ilman pumppuu? :(
Taisto fani
Mimos
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Mimos »

Taistot kestävät vaikka kuinka kauan ilman virtausta, koska hyödyntävät ilmaa. Niille on kehittynyt sellainen "keuhkot".
To be a rock and not to roll.
Sorvu
Starting Member
Starting Member

kiitti sulle pamahti taas äsken ruokkiessani pumppu ja tämä käsi pumppukin taitaa vuotaa :)
Taisto fani
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

Tuota, se uros taisto ei ehkä syö niitä munia, vaan kerää ne pesään. Nehän kun kutee yhdessä, uroksen tekemään kuplapesään, jota uros sitten vahtii ja "hoitaa", poikaset eivät selviydy ilman "isäänsä" , ennen kuin lähtevät uimaan.
Sorvu
Starting Member
Starting Member

niin mutta kun se "syö" niitä niin munia ei enää oo 2 päivän pääst
Taisto fani
Mimos
Member
Member

Tuo syöminen voi johtua siitä että uros on niin kokematon tai sitten kutu ei ole hedelmöittynyt. [;)]
Sorvu
Starting Member
Starting Member

niin tuota hedelmöitys juttuu epäilen koska en ole koskaan nähnyt sitä kun uros menee U-asentoon j kääntää naaraan vaikka seuraan niitä yötä pääivää.
Taisto fani
Mimos
Member
Member

Kyllä se muutaman kudun harjoittaa,voipi olla ettei uros älyäkkään mitä pitää tehdä tai sitten se tajuaa heti. Jokotai :roll:
Sorvu
Starting Member
Starting Member

juu mutta siitä että se ei olisi valmis on vale! koska siellä kaupassa mistä ostin sen sanottiin että se on tehnyt poikaset. Ajattelin sitä vaihtoehtoa että pistäisin munat johonkin toiseen akvaarioon niin voisi kehittyä ja sitten kun olisi valmiit ottaisi uroksen sinne niitten kaa
Taisto fani
Mimos
Member
Member

Sorvu kirjoitti: Ajattelin sitä vaihtoehtoa että pistäisin munat johonkin toiseen akvaarioon niin voisi kehittyä ja sitten kun olisi valmiit ottaisi uroksen sinne niitten kaa
Siis ne EI hedelmöittyneet vai 8O ?Jos uros ei hedelmöitä niitä heti,ei se niitä huomennakaan hedelmöitä,vaan syö ne. Ihan sama juttu pätee vauvan teossa eikös (ei jaksa alkaa todellakaan kertomaan :D )..
Ja ne munat homehtuvat heti seuraavana päivänä jos niitä ei hedelmöitä.
Sorvu
Starting Member
Starting Member

juu juu mut jos se ei vain ole tottunut vielä tuohon akvaarioon kun hankin sen about 1kk sit. Sillon kun ostin sen niin se oli akvaarion pohjalla jonkun 2 päivää eikä syönyt mut sit kun sinne tuli hawajii somiste niin se alko virkoon (johtuen varmaan siitä että se mahtuu sinne hawajii taloon sisään :))
Taisto fani
Mimos
Member
Member

Onko sulla kuvaa tuosta akvaariostasi, jos ei onko mahdollisuutta laittaa?
Jos ei, niin kuvaile onko esim. paljon kasveja/vähän.
Sorvu
Starting Member
Starting Member

kuvii ei oo kun pelkään että ne häiriintyy salamavalosta mutta ehkä 2vk päästä voisin pistääkin pari kuvaa (en ole ottanut akvaariosta yhtäänkuvaa) niin mun akvaarios on 69 litraa myyjä sano että sinne mhtuisi vaikka Lehtikala perhe juu mutta ei tod. nmahdu. niin kasveja on 4 en muista nimiä mut yks on leväpallon näköinen pyöreä ja vihree. sitten yhden juuret on tarttunut kantoon kii :) sitten yks on takana sellainen lumpeen näköinen kasvi se siellä takana. ja yks on vielä Argentinan vesirutto. Kaloja 2 Teddy ja Michel (molemmat taistoja) sitten 3 somistetta yksi pääkallo yksi titanicin jäljitelmä ja yksi hawajii talo koko n. 60 kertaa n. 50 en aivan varma (en ole tällä hetkellä sielä missä akvaario)
Taisto fani
Pirtsakka
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Pirtsakka »

No niin, pieni tietoisku taistelukaloista.

Akvaarion lämpötilan pitäisi olla vähintään 26 astetta, mieluummin pari astetta lämpimämpääkin. Suodattimen virtaus kannattaa pitää minimissään. Taistelukalat arvostat kovasti pintakasveja (esim. pistia), myös pintaan saakka kasvaneet köynnöstävät kasvit ajavat saman asian. Muutenkin kasveja saisi olla todella reilusti, varsinkin kun tuon kokoisessa on yhdistelmä koiras+naaras. Saattaisi olla järkevää hankkia koiraalle toinenkin tyttöystävä, ettei se pieksä/jahtaa ainokaista eukkoaan hengiltä. Kun lämpötila tarpeeksi korkea, ruokit kaloja hyvin ja akvaariossa on pintakasveja sekä heikko virtaus, niin kutu onnistuu ennen pitkää jos se kyseisillä kaloilla on onnistuakseen.

Ja vielä: kalat eivät häiriinny salamavalosta, kunhan nyt et aivan jatkuvasti ole niitä kuvaamassa. Myös ilman salamavaloa voi yrittää kuvata jos valoa on tarpeeksi.
Lehtikaloja ei mahdu ainoatakaan tuohon akvaarioosi, niin kuin itsekkin tiesit. Pyydän, pyydän sinua: älä luota sen myyjän juttuihin, hän todennäköisesti myisi sinulle vaikka mitä pieneen altaaseesi, välittämättä vähääkään kalojen tila- ja vesiarvovaatimuksista, yhteensopivuudesta puhumattakaan.
Serene and silent sky,
Rays of moon are dancing with the tide,
A perfect sight, a world devine -J.Liimatainen/Sonata Arctica-
Sorvu
Starting Member
Starting Member

Tuo on totta se kauppias ei edes välittänyt ph arvoista kun testasin ekana ph oli liian alhainen taistolle (ph oli 4.5) sitten nostin sitä sera ph plussalla 5.5 ja sen jälkeen vielä 6.5 silloin kun siinä oli vielä 4.5 myjä sanoi että "ph:lla ei ole väliä!" silloin ajattelin kyllä että todellakin on. Ja tuosta että se taisto uros (Teddy) jahtaisi akan (Mihcel) kuoliaaksi ei minun kohdalla ole totta. Kerran olen nähnyt sen jahtaavan sitä. Ja nyt kesälomallakin katson akvaariota koko ajan samalla kun tapan kotiloita. Kotilot ovat vallanneet akvaarion ja katsoin eräästä oppaasta mikä kotilo se on niin se taitaa olla juuri pahanlainen kotilo. ELi ei se ukko akkaa jahtaa mutta ajattelin itsekin hankkia toisen naaraan koska siellä kaupassa oli tosi hienon värisii akkoi minun on keltainen mutta siellä oli myös sininen ja kun ukkokin on sininen.
Taisto fani
valhalla
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja valhalla »

Sorvu kirjoitti:Ja tuosta että se taisto uros (Teddy) jahtaisi akan (Mihcel) kuoliaaksi ei minun kohdalla ole totta. Kerran olen nähnyt sen jahtaavan sitä.
Sitten olet saanut ihmeen rauhallisen taistopojan akvaarioosi :o
85L & 120L
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”