Vinkkejä sisustukseen?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Kiitos ideasta!riksu70 kirjoitti:Kuules Kisu.. Karttulehti ois kivaa? Kasvaa kyl mut latvottuna kaunista kun haarautuupi.

1. Elä laita ruukkuja, ainakaan näkyviin. Pilaavat maiseman.
2. Elä laita keraamista kantoa. Pilaa maiseman.
3. Aina henk. kohtaisesti en laittaisi tiikerilummetta, sillä kasvaa todella isoksi. Tietenkin sitä voi leikellä, mutta muutama lehti ei näytä miltään tiikerilumpeessa.
4. Miten olisivat sammaleella päällystetyt kepit? Niistä saisi hauskan näköisen "kuusikon" kunhan sammal kasvaa ja niitä leikkelee aina välillä. tähän tyyliin. Puskista voisi mainita hentorotalan, pyörölehden ja monta muutakin.

2. Elä laita keraamista kantoa. Pilaa maiseman.
3. Aina henk. kohtaisesti en laittaisi tiikerilummetta, sillä kasvaa todella isoksi. Tietenkin sitä voi leikellä, mutta muutama lehti ei näytä miltään tiikerilumpeessa.
4. Miten olisivat sammaleella päällystetyt kepit? Niistä saisi hauskan näköisen "kuusikon" kunhan sammal kasvaa ja niitä leikkelee aina välillä. tähän tyyliin. Puskista voisi mainita hentorotalan, pyörölehden ja monta muutakin.
Itse olen käyttänyt keppejen teossa pihlaja-angervoa ja omenapuu taitaa olla myös käypää tavaraa (ei, kuvassa oleva akvaario ei ole minun, vaikka altaasta löytyy samantapaisia kepukoita). Parasta lankaan sammaleen sitomiseen on musta (tai jonkin muu värinen) ompelulanka.
Entä jos piilotat tuon saviruukun kannon taakse? Hyvä piilo, eikä häiritsisi maisemaa.
Entä jos piilotat tuon saviruukun kannon taakse? Hyvä piilo, eikä häiritsisi maisemaa.

-
- Junior Member
Mielestäni tuo akvaario on "luonnollisen näköinen" Eli kaikki kasvaa siinä minne sattunut osumaan:)
Haluaako että akvaario on näyttävä vai luonnollinen sekameteli:)
Mielestäni akvaario on suht siisti/näyttävä kun paljon kasveja. Kamalampi olisi jos ei kasveja kuin muutama.
Pienellä kasvien sommittelulla saa kummia aikaan...
"kiekkoilija"

Haluaako että akvaario on näyttävä vai luonnollinen sekameteli:)
Mielestäni akvaario on suht siisti/näyttävä kun paljon kasveja. Kamalampi olisi jos ei kasveja kuin muutama.
Pienellä kasvien sommittelulla saa kummia aikaan...
"kiekkoilija"

-
- Junior Member
-
- Advanced Member
Tässä vielä hyviä neuvoja sisustukseen:
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... tusvink%2A
Riksu, oletko ajatellut että siirtäisit keskeltä tuon ison kannon vähän sivummas, vaikka tuohon oikealle, jotta syvyysvaikutelma korostuisi kun keskeisellä paikalla ei ole mitään ns. katseenvangitsijaa. Vähän tyyliin niinkuin tuossa linkissä on neuvottu
.
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... tusvink%2A
Riksu, oletko ajatellut että siirtäisit keskeltä tuon ison kannon vähän sivummas, vaikka tuohon oikealle, jotta syvyysvaikutelma korostuisi kun keskeisellä paikalla ei ole mitään ns. katseenvangitsijaa. Vähän tyyliin niinkuin tuossa linkissä on neuvottu
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
-
- Junior Member
-
- Advanced Member
Niin piti vielä sanoa ketä tuo homma kiinnostaa, niin käyttäjältlä bj löytyy isommasta akvaariosta tuollainen sisustus jossa keskiosa on jätetty vapaaksi, ja olen tämän livenä itse nähnyt ja hieno oli. bj:n allekirjoituksesta pääsee näkemään hänen altaansa kuvat ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Niin nuo hiekan pengerrykset (linkissä) voipi olla jo tuossa vaiheessa vähän haastavia toteuttaa kun kasveja on jo noinkin paljon
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Niin nuo hiekan pengerrykset (linkissä) voipi olla jo tuossa vaiheessa vähän haastavia toteuttaa kun kasveja on jo noinkin paljon

-
- Senior Member
Muoks edellistä viestiä, olit oikeassa tuosta kannon siirtämisest' enemmän oikealle. Miten mä katoin itekki et oikeellahan se on
.Tuo linkki minkä sain on erinomainen. Oisi tehnyt ihmeitä ennen altaan laittamista, oisi kaikki toisin
Minulla on vähän tällänen kaaos-silmä kauheesti kaikkee kasvista, onneksi sama ei päde kaloihin

Minulla on vähän tällänen kaaos-silmä kauheesti kaikkee kasvista, onneksi sama ei päde kaloihin

-
- Advanced Member
Tuo on todella hyvä linkki, olen itsekkin yrittänyt Huom! yrittänyt
sisustaa sen mukaan. Yritänpä laitella kuvia jossakin vaiheessa.
Se on tosiaan kivan näköistä kun keskivaiheille jättää vähän ns. uintitilaa kaloillekin sekä istuttaa kasveja tai kivijonon viistosti edestä takalasiin päin, ikänkuin poluksi, niin syvyysvaikutelma todella kasvaa.
Jossain vanhassa Akvaristi lehdessäkin oli juttua tästä "kultaisesta leikkauksesta".

Se on tosiaan kivan näköistä kun keskivaiheille jättää vähän ns. uintitilaa kaloillekin sekä istuttaa kasveja tai kivijonon viistosti edestä takalasiin päin, ikänkuin poluksi, niin syvyysvaikutelma todella kasvaa.
Jossain vanhassa Akvaristi lehdessäkin oli juttua tästä "kultaisesta leikkauksesta".